• En dan heb ik het over mijn nonkel (oom).
    Hij heeft vroeger een zware alcoholverslaving gehad en sloeg toen op zijn vrouw aangezien hij altijd erg agressief was wanneer hij dronken was.
    Ze vertelde iedereen dat ze gevallen was en bleef nog een erg lange tijd bij hem, zelfs nadat het zich bleef herhalen.
    Uiteindelijk verliet ze hem omdat ze het meer dan beu was om telkens bont en blauw te zien, wat trouwens ook wel logisch is.
    Ze hadden samen een kind...

    Jaren later leerde hij iemand anders kennen, trouwde er mee en kregen samen 2 kinderen.
    Het oudste kind van zijn huidige vrouw, is negen maand jonger dan mij en het jongste kind is iets van een 8 jaar of zo.
    Zijn zoon uit zijn vorige huwelijk is al ver in de 20 en is ook het huis al uit.

    Maar to the point.
    Daarnet kwam mijn tante even langs met slecht nieuws.
    Mijn nonkel is sinds donderdag weer aan de drank, maar het is pas bekend geraakt afgelopen zaterdag.
    We vermoeden dat hij zijn vrouw weer slaat, maar we zijn niet zeker.
    Wat we wel zeker weten, is dat zijn vrouw bang voor hem is...Zo bang zelfs dat zijn oudste dochter gestopt is met school om bij haar moeder te kunnen zijn.

    Ik vind het echt zo rot dat hij weer aan de drank is.
    Hij sloeg enkele dagen geleden zijn beide handen stuk op een kast en loopt nu met twee gebroken handen. (cat)
    Waarschijnlijk gaat mijn vader met hem praten, ik hoop alleen dat het niet uit de hand zal lopen.



    Iemand hier soms ervaring mee?


    Edit; Heb vandaag te horen gekregen dat hij is opgenomen in een afkickkliniek.
    Hij was zo dronken, dat hij het bewustzijn verloor, daarom heeft mijn tante de ambulance gebeld.
    Wanneer deze arriveerde, bedreigde mijn nonkel één van hen met een mes :|
    De ambulanciers hebben de politie moeten bellen omdat ze het niet onder controle kregen en die namen hem uiteindelijk mee.
    Waarschijnlijk zal hij ook nog een fikse boete of zo moeten betalen.
    Maar ik denk niet dat hij echt beseft met wat hij bezig is...Ik ken mijn nonkel goed genoeg om te weten dat hij zoiets normaal gezien nooit zou doen.

    [ bericht aangepast op 17 jan 2013 - 18:27 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nee.. Maar het is verschrikkelijk om te horen dat dit soort dingen gebeuren.
    Jouw oom moet naar een kliniek, het kan gewoon niet anders.
    Kan jouw vader hem niet overhalen?


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    OneDreamAway schreef:
    Nee.. Maar het is verschrikkelijk om te horen dat dit soort dingen gebeuren.
    Jouw oom moet naar een kliniek, het kan gewoon niet anders.
    Kan jouw vader hem niet overhalen?

    Ik denk dat ze het gaan proberen...
    Hij moest deze week naar spoed omdat hij bijna een alcoholvergiftiging had.
    Hij moet echt geholpen worden.
    Ook al mag ik die kant van de familie niet zo, toch vind ik het echt erg voor hen.
    Niemand verdient dit.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Dat is echt rot. Het lijkt me het best als hij hulp krijgt en die vrouw en de kinderen ergens anders verblijven.
    Heb er verder geen ervaring mee..


    You are beautiful, you are love.

    Slither schreef:
    Dat is echt rot. Het lijkt me het best als hij hulp krijgt en die vrouw en de kinderen ergens anders verblijven.
    Heb er verder geen ervaring mee..


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Slither schreef:
    Dat is echt rot. Het lijkt me het best als hij hulp krijgt en die vrouw en de kinderen ergens anders verblijven.
    Heb er verder geen ervaring mee..

    Ik heb net te horen gekregen dat hij alleen hulp kan krijgen als hij er zelf om vraagt.(cat)
    Anders niet, tenzij hij plots zwaar gewond is of echt aan comazuipen doet...
    Blijkbaar is hij beginnen drinken omdat hij in een dipje zit...Niemand wilt het toegeven maar ze denken wel dat hij zijn leven beu is.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Slither schreef:
    Dat is echt rot. Het lijkt me het best als hij hulp krijgt en die vrouw en de kinderen ergens anders verblijven.
    Heb er verder geen ervaring mee..

    Ik heb daar helaas ook ervaring mee.
    Mijn vader had of heeft ( ik heb geen contact meer met hem, dus ik weet het niet zeker ) een alcoholverslaving.
    Mama is vier jaar geleden bij hem weggegaan, toen ik elf was.
    Als je wilt praten, mijn gb & pb staan open (:


    But calm, white calm, was born into a swan.

    Slither schreef:
    Dat is echt rot. Het lijkt me het best als hij hulp krijgt en die vrouw en de kinderen ergens anders verblijven.
    Heb er verder geen ervaring mee..


    26 - 02 - '16

    Ik heb hier geen ervaring mee, maar weet wel, als persoon met redelijk goed gezond verstand, dat dit niet zo kan doorgaan. Je oom moet echt naar iets als een afkickkliniek en daar een intensief programma volgen voor zijn verslaving / naar een psycholoog. Verslavingen hebben vaak te maken met gebeurtenissen in iemands leven / psychische dingen. Als hij niets aan dit probleem doet, en niemand hem daar ook mee helpt, zal hij daar nooit vanaf komen (omdat dit waarschijnlijk een psychologische reden heeft) en zal de geschiedenis zich blijven herhalen (dan is hij weer even af de drank, dan weer aan de drank en wordt hij agressief) Voor zijn vrouw is dit absoluut niet prettig, als zij bang voor hem is, slaat hij haar hoogstwaarschijnlijk. In veel gevallen is het zo dat mishandeling (want daar valt slaan wel onder) vaak in de doofpot wordt gestopt, omdat het niet meteen wordt opgemerkt en het een issue is waar de 'slachtoffers' niet graag over praten. Dat die oudste dochter gestopt is met school, wat erg jammer is, om bij haar bange moeder te zijn, zegt heel erg veel.
    Er moet in ieder geval iets veranderen, anders zal het waarschijnlijk uit de hand lopen.

    Oh, en ik denk niet dat hij alleen hulp kan krijgen als daarom wordt gevraagd. Als de situatie zo is dat er sprake is van mishandeling - en dat is in dit geval wel bijna zo, mits dat het soms misschien niet 'heel erg' is - kun je hulp inschakelen van meerdere instanties. Deze instanties zijn er misschien meer voor bedoeld om de slachtoffers te helpen, maar ik denk dat ze je ook wel kunnen helpen bij het laten opnemen van je oom in je kliniek. Dit is voor zijn eigen bestwil, en het beste voor iedereen lijkt mij.

    [ bericht aangepast op 17 jan 2013 - 15:26 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Oh wat naar! Mijn oom is wel zwaar drugsverslaafd (geweest? Hij zegt in ieder geval dat hij gestopt is ermee) en op het moment zwaar alcoholverslaafd. Gelukkig heeft hij zijn vrouw nooit geslagen, deze verslavingen zijn pas begonnen nadat zijn vrouw hem had verlaten. Maar ook de mensen in mijn omgeving zijn bang voor mijn oom als hij onder invloed is, ik denk dat iedereen dat wel is. Mensen die onder invloed zijn, zijn nou eenmaal beangstigender. Helaas heb ik geen idee wat je er verder aan kunt doen, het spijt me. Ik hoop heel hard dat alles goed komt voor je tante en zijn kinderen. (en ook voor jou natuurlijk)


    Bad decisions make good stories.

    Slither schreef:
    Dat is echt rot. Het lijkt me het best als hij hulp krijgt en die vrouw en de kinderen ergens anders verblijven.
    Heb er verder geen ervaring mee..


    •*• Lululu •*•

    Lexus schreef:
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar weet wel, als persoon met redelijk goed gezond verstand, dat dit niet zo kan doorgaan. Je oom moet echt naar iets als een afkickkliniek en daar een intensief programma volgen voor zijn verslaving / naar een psycholoog. Verslavingen hebben vaak te maken met gebeurtenissen in iemands leven / psychische dingen. Als hij niets aan dit probleem doet, en niemand hem daar ook mee helpt, zal hij daar nooit vanaf komen (omdat dit waarschijnlijk een psychologische reden heeft) en zal de geschiedenis zich blijven herhalen (dan is hij weer even af de drank, dan weer aan de drank en wordt hij agressief) Voor zijn vrouw is dit absoluut niet prettig, als zij bang voor hem is, slaat hij haar hoogstwaarschijnlijk. In veel gevallen is het zo dat mishandeling (want daar valt slaan wel onder) vaak in de doofpot wordt gestopt, omdat het niet meteen wordt opgemerkt en het een issue is waar de 'slachtoffers' niet graag over praten. Dat die oudste dochter gestopt is met school, wat erg jammer is, om bij haar bange moeder te zijn, zegt heel erg veel.
    Er moet in ieder geval iets veranderen, anders zal het waarschijnlijk uit de hand lopen.

    Oh, en ik denk niet dat hij alleen hulp kan krijgen als daarom wordt gevraagd. Als de situatie zo is dat er sprake is van mishandeling - en dat is in dit geval wel bijna zo, mits dat het soms misschien niet 'heel erg' is - kun je hulp inschakelen van meerdere instanties. Deze instanties zijn er misschien meer voor bedoeld om de slachtoffers te helpen, maar ik denk dat ze je ook wel kunnen helpen bij het laten opnemen van je oom in je kliniek. Dit is voor zijn eigen bestwil, en het beste voor iedereen lijkt mij.

    Het is wel zo...Dat is wat ze mijn tante zeiden toen hij een alcoholvergiftiging had.
    Ze konden hem alleen helpen als hij het wilde, of als er iets ernstig zou gebeuren, wat uiteindelijk is gebeurd.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Gipsy schreef:
    (...)
    Het is wel zo...Dat is wat ze mijn tante zeiden toen hij een alcoholvergiftiging had.
    Ze konden hem alleen helpen als hij het wilde, of als er iets ernstig zou gebeuren, wat uiteindelijk is gebeurd.


    Jeetje, wat vervelend.. maar ergens is het wel logisch, je kunt iemand niet dwingen..
    In ieder geval sterkte ermee, en ik hoop dat hij het probleem ooit zelf inziet.


    Aan niets denken is ook denken.

    Wow, sterkte! Ik heb er spijtig genoeg ook ervaring mee. Toen m'n neef 15 à 16 jaar was is hij begonnen met alcohol en drugs. Hij heeft zijn eigen vader heel vaak bont en blauw geslagen, zonder enige reder. En zijn broer heeft hij bedreigd met een mes. Ook heeft hij altijd beweert dat hij geen problemen heeft. Tot nu, hij is 24, ging hij naar mijn tante om te zeggen dat hij er niet meer tegen kon. Dat hij hulp nodig heeft. Ze gingen naar een afkick kliniek maar ze hebben hem geweigerd. (Ik zou niet weten waarom) Nou, dat kwam hard aan bij hem. Hij zei dat niemand hem wil helpen. Daarom heeft hij een overdosis genomen. Gelukkig is hij op tijd ontdekt en nu gaat alles véél beter. Aan het einde van deze maand word hij eindelijk opgenomen in een afkickkliniek.