• Hey, ik vroeg me af welk niveau jullie doen op school? (diegene die nog op de middelbare zitten).
    Aangezien ik misschien wil afstromen, Ik deed eerst havo/vwo, en nu al een tijdje havo, maar ik heb soms nog wat moeite, en ben al een jaar blijven zitten.
    Nu vroeg ik me af als er hier meer mensen zijn afgestroomd of het zelfde hebben, en hun ervaring ermee aangezien ik zelf misschien mavo wil gaan doen.

    Mijn vader zegt ook dat ik misschien volgende week al op een andere school kan zitten, en mijn boeken gewoon omruil, zodat ik niet nog een heel jaar
    verpruts, maar ik weet nog niet precies als ik dat wel wil doen. En heb ook wat probleempjes, en ik kan het niet combineren met school, dus denk wel dat het slimmer is, maar was dus wel benieuwd als meer mensen hier ervaring mee hebben of hoe ze het hebben aangepakt.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2014 - 15:54 ]

    Havo/vwo, maar dat gaat Havo worden ben ik bang.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Lethe schreef:
    (...)

    Whut, dat is echt raar .-.


    Ach, alles is verschrikkelijk geregeld bij ons op school en dat is ook de reden dat ze met het jaar verder achteruit gaan.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Ik ben gezakt voor mijn havo-examen en ik ben mbo gaan doen.
    Nu ben ik blij dat ik die keuze heb gemaakt. Ik kon het niet nog een jaar uithouden op die middelbare school.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Hmm dankjullie wel voor jullie ervaringen enzo ^^
    Ik heb morgen het gesprek met mijn mentor en het schoolhoofd.
    Dus ben benieuwd... weet nog niet precies eigenlijk wat ik moet zeggen, want ik ben ook best vaak thuis omdat
    ik gewoon niet kan slapen, pieker, en dat gewoon gevolgen heeft voor mijn lichamelijke toestand. En dat moet ik ook zien
    uit te leggen, en geloofwaardig maken. Ik zit er wel aan te denken om toch TL te gaan doen, maar aan de andere kant
    zou havo misschien ook kunnen lukken als ik alles op een rijtje krijg en hard bikkel.

    Als je al bent blijven zitten, en ook nu nog moeite er mee hebt zou ik niet op de havo blijven. Want je zit nu dan in het derde jaar?
    Havo 4 en 5 wordt nog veel zwaarder dan dat. Dus switch nu het nog kan. Een andere school gaat je er niet mee helpen, een niveau lager wel.
    Ik wil je niet demotiveren, maar ik heb zelf de havo met veel moeite gehaald wegens privéomstandigheden. En ik heb heel veel mensen meegemaakt met zulke situaties die uiteindelijk een niveau lager zijn gaan doen, en zich daar veel prettiger bij voelden.
    Ik zou in ieder geval gaan kijken naar wat de mogelijkheden voor je zijn.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Sorry, hiermee heb ik geen ervaring, ik zit in gymnasium 3, dit jaar.
    En oh, ik weet dus echt niet of ik het ga redden met Latijn/Grieks in de bovenbouw. Laten we maar hopen.


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    RapunzeI schreef:
    Ik doe op het moment Havo, ik zit in Havo 4, maar ik moet moeite doen om het hoofd boven water te houden. Ik denk ook dat dit jaar halen er niet meer in zal zitten. Morgen ga ik met de groepsdocent om de tafel zitten voor een oplossing.


    Ben jij dan niet al gauw één van de oudsten? Of wat voor weg heb jij gemaakt daar naar toe?
    Ik ben 15 en doe nu de derde over, en vind de meesten uit mijn klas nogal onvolwassen.

    Maleficia schreef:
    Als je al bent blijven zitten, en ook nu nog moeite er mee hebt zou ik niet op de havo blijven. Want je zit nu dan in het derde jaar?
    Havo 4 en 5 wordt nog veel zwaarder dan dat. Dus switch nu het nog kan. Een andere school gaat je er niet mee helpen, een niveau lager wel.
    Ik wil je niet demotiveren, maar ik heb zelf de havo met veel moeite gehaald wegens privéomstandigheden. En ik heb heel veel mensen meegemaakt met zulke situaties die uiteindelijk een niveau lager zijn gaan doen, en zich daar veel prettiger bij voelden.
    Ik zou in ieder geval gaan kijken naar wat de mogelijkheden voor je zijn.


    Dankjewel, daar heb je wel echt een punt, en dat heeft me ook wel aan het denken gezet, misschien moet ik ook maar gewoon TL gaan doen.

    Gomenasai schreef:
    (...)

    Ben jij dan niet al gauw één van de oudsten? Of wat voor weg heb jij gemaakt daar naar toe?
    Ik ben 15 en doe nu de derde over, en vind de meesten uit mijn klas nogal onvolwassen.


    Ik ben de oudste met mijn 18 jaar inderdaad x)
    Ik zat eerst op een andere school, ik was sowieso al een late leerling dus al snel ouder dan iedereen, en op die school heb ik eerst TL gedaan. Daarna moest ik afzakken naar kader vanwege allerlei omstandigheden. Ik heb tot het tweede jaar in kader gezeten en daarna ging ik naar een andere school. Omdat de overstap van kader naar havo te groot zou zijn, moest ik de eerste nog een keer overdoen. That's my story ^^


    26 - 02 - '16

    RapunzeI schreef:
    (...)

    Ik ben de oudste met mijn 18 jaar inderdaad x)
    Ik zat eerst op een andere school, ik was sowieso al een late leerling dus al snel ouder dan iedereen, en op die school heb ik eerst TL gedaan. Daarna moest ik afzakken naar kader vanwege allerlei omstandigheden. Ik heb tot het tweede jaar in kader gezeten en daarna ging ik naar een andere school. Omdat de overstap van kader naar havo te groot zou zijn, moest ik de eerste nog een keer overdoen. That's my story ^^


    Ah, ik snap het, dankje! Dat laat mij ook minder zorgen maken, ik ben echt bang namelijk dat ik echt niks ga bereiken ofzo omdat het zo slecht op school gaat, en al een keer ben blijven zitten, maar het is zo erg nog niet om een omweg te maken (:

    Meliuscule schreef:
    Sorry, hiermee heb ik geen ervaring, ik zit in gymnasium 3, dit jaar.
    En oh, ik weet dus echt niet of ik het ga redden met Latijn/Grieks in de bovenbouw. Laten we maar hopen.


    Same.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''