• Door de hele wereld wijd, elke dag,
    Vliegen Huginn en Muninn.
    Ik vrees dat Huginn niet huiswaarts keert,
    Voor Muninn vrees ik nog meer.


    Huginn en Muninn zijn in de Noordse mythologie de twee raven van Odin.
    Huginn (geheugen) en Muninn (gedachte) vertrekken dagelijks vanuit Asgard en vliegen over alle negen werelden van de Noordse mythologie. Aan het eind van de dag keren ze weer terug naar Asgard, gaan op de schouders van Odin zitten en fluisteren al het nieuws uit de verschillende werelden in zijn oren.

    Mijn nieuwe username omdat ik ze toch eigenlijk wel alle twee wilde :P, dus wie van jullie let ook altijd op de betekenis bij zijn username?


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik, meestal toch ='D
    Dat is de voornaamste reden dat ik Ecanus heb gehad. En Courtesan, want dat vond ik grappig. De discussies over wat die username nou betekende waren nog grappiger ='D


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Die van mij heb ik vandaag eveneens veranderd, naar Cruella.
    Muninn is leuk, maar Huginn vind ik ook wel wat hebben! Het heeft in elk geval een interessante betekenis.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Yoda schreef:
    Ik, meestal toch ='D
    Dat is de voornaamste reden dat ik Ecanus heb gehad. En Courtesan, want dat vond ik grappig. De discussies over wat die username nou betekende waren nog grappiger ='D

    Hihi, je had de betekenis er niet bij gezet?

    CrueIIa schreef:
    Die van mij heb ik vandaag eveneens veranderd, naar Cruella.
    Muninn is leuk, maar Huginn vind ik ook wel wat hebben! Het heeft in elk geval een interessante betekenis.

    Dankje! Ik vind jouw username ook awesome!


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Heerlijk, die Noorse mythologie. _O_ Eén van de redenen dat ik Zweeds heb gekozen als hoofdtaal.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Heerlijk, die Noorse mythologie. _O_ Eén van de redenen dat ik Zweeds heb gekozen als hoofdtaal.
    Ik moet nog steeds een keer de (vertaalde) Edda lezen ˆˆ maar internet doet al een hoop!
    Zweeds he? Dat is echt zo'n taal waar ik uren lang naar kan luisteren zonder het vervelend te vinden (of te verstaan).


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik let er eigenlijk altijd wel op.
    Meestal heb ik personages uit films (fili, Sandiclaws, Ironhide, C17) anderen weer uit mythologie (Hel en Heimdall) en Remington is een personage van één van mijn verhalen (en is ook een vuurwapen), die me erg dicht bij mijn hart staat en me laat denken aan de goede oude tijd met vrienden hier op Q ^^

    Huginn schreef:
    (...)Ik moet nog steeds een keer de (vertaalde) Edda lezen ˆˆ maar internet doet al een hoop!
    Zweeds he? Dat is echt zo'n taal waar ik uren lang naar kan luisteren zonder het vervelend te vinden (of te verstaan).

    Edda hè? Met Siegfried en Sigdrifa? Ik heb die tekst wel voor je, die moesten wij behandelen met literatuur.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Edda hè? Met Siegfried en Sigdrifa? Ik heb die tekst wel voor je, die moesten wij behandelen met literatuur.
    Oeh oeh! lijkt me geweldig!


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Huginn schreef:
    (...)Oeh oeh! lijkt me geweldig!

    Ik zal morgen de tekst naar je toe sturen. Het zijn wel fragmenten, maar ik zal kijken of ik de gehele Edda kan vinden.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Ik zal morgen de tekst naar je toe sturen. Het zijn wel fragmenten, maar ik zal kijken of ik de gehele Edda kan vinden.
    Oh dat zou echt geweldig zijn! Dankjewel!


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik niet.:Y)


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Ik vind je username heel leuk c;
    Ik heb een hele blog gemaakt met mijn usernames + hun betekenissen.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2014 - 19:55 ]


    26 - 02 - '16

    Awesooome! Ik vind mythologie sowieso super interessant en heb altijd iets gehad met vogels haha, dus ik ben fan ^^
    En ik heb tot nu toe nog maar 2 namen gehad (Frodo & Chip) en Philyra (De griekse godin van de schrijfkunst). Dus ik let ook wel op betekenis (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien