• Toestemming van Yoda
    Toestemming openen:
    Hallo Disnerd,

    hierbij heb je toestemming om te beginnen met je schrijfwedstrijd. Je hebt een week om het topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes,
    Yoda

    FLAPPERS SCHRIJFWEDSTRIJD - DISNEY

    voorheen Disnerd, Flapper en Attraversare, nu HuIIabaIoo.




    Mijn eerste schrijfwedstrijd en ik mijn thema is dan ook één van mijn grootste hobby's: Disney! Hier vind je alle informatie over de wedstrijd en je kunt je abonneren op DEZE story als je mee doet aan de wedstrijd of als je het leuk vindt om de wedstrijd te volgen.

    Praktische informatie
    - Minimaal vijf en maximaal zes deelnemers;
    - Er zijn vier rondes van elk twee weken, met uitstel drie weken. De totale duur van de wedstrijd is 2 maanden (8 weken) tot 3 maanden (12 weken);
    - Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Ik wil wel dat je goed nadenkt of je mee wilt doen: er is geen prijs, geen prestatiedruk, behalve die van jezelf, en veel tijd om in te leveren. Deze wedstrijd is voor de plezier en als je 2 tot 3 maanden plezier wilt hebben, mag je, je van mij inschrijven, maar bedenk wel dat het dan de bedoeling is om volledig mee te doen. Twee tot drie weken per opdracht is om te zorgen dat ik al mijn deelenemers kan behouden, maar die keuze om te blijven ligt bij jullie. Uitgeschreven mensen worden in principe niet vervangen;
    - Ik zoek geen juryleden.
    - Voor inspiratie, personages, settings, verhaallijnen e.d. zijn alle films toegestaan die 1) van Walt Disney zijn en 2) animaties zijn. Dit zijn Disney Classic, Disney Pixar en gewone Disney animaties, zoals van Disney Animation Studios. Dit kan Peter Pan, Finding Nemo, Toy Story, Tarzan II e.d. zijn. Ben je onzeker over de film, vraag het even na!

    De spoiler bevat alle informatie en de reglementen uitgebreid, lees dit dus goed door als je vragen hebt of twijfelt aan je deelname.
    Jury, aantal deelnemers, thema, aantal rondes
    Ik, Disnerd, ben het enige jurylid en ik zoek ook géén andere juryleden. Het minimaal aantal deelnemers is 5 en het maximum is 6. Er zullen vier rondes zijn waar je twee weken de tijd voor krijgt en met uitstel 3. Lees hieronder voor verdere informatie over uitstel en inleveren van de opdrachten. Het thema is 'Disney' en ik concentreer mij op de animatiekant van Disney zoals Peter Pan, Tangled, Assepoester, Atlantis etc. Enige kennis van de films is vereist. (:

    Uitstel vragen/te laat inleveren
    Mensen die op vrijdag aangeven vóór 20:00 de opdracht niet te kunnen afmaken en uitstel willen, krijgen uitstel tot en met de daaropvolgende zaterdag. Mensen die geen uitstel vragen en te laat inleveren, krijgen -5 punten aftrek van het totaal behaalde punten van de opdracht van de in totaal 30 haalbare punten. Bij de tweede keer dat dit gebeurt, ben je gediskwalificeerd van de wedstrijd.

    Op tijd aangeven wanneer je toetsweek hebt, op kamp bent, op vakantie gaat e.d.
    Mocht er onverhoopt iets tussenkomen waar je niets aan kunt doen, dan is het geen probleem als je de opdracht inlevert op het moment dat het jou het beste uitkomt. Ik wil wel graag dat je even mailt als hier het geval is; ook al is dit na de deadline voor uitstel of juist aan het begin van de opdracht, ik vind het niet meer dan logisch dat je niet kan schrijven, goed kan schrijven en/of wilt schrijven als iemand is overleden, je kat is overreden, je oom ernstig ziek is geworden, je thuis met griep op bed ligt etc. Wil je de reden liever voor je houden, dan neem ik genoegen met persoonlijke reden(en). Ik vertrouw erop dat hier geen misbruik van wordt gemaakt.

    Puntentelling, aantal rondes, duur per ronde, prijs etc.
    Er zijn per opdracht 30 punten te halen. Omdat er vier rondes zullen zijn, zullen er in totaal 120 punten te winnen zijn. Aan het einde van de wedstrijd zal ik van elke deelnemer alle behaalde punten optellen en één winnaar of winnares uitkiezen.Natuurlijk zullen de andere plaatsen ook bekend gemaakt worden, maar ik hoop niet dat jullie eindplaats invloed zal hebben op hoe jullie deze wedstrijden hebben ervaart, omdat ik vooral wil dat mensen plezier hebben. Er valt geen prijs te verdienen, alleen maar de eer en ik hoop dat, dat genoeg zal zijn voor jullie. (:

    Puntentelling
    - Je kan 10 punten verdienen met spelling en grammatica
    - Je kan 7,5 punten verdienen met originaliteit
    - Je kan 5 punten verdienen met lay-out (2,5 voor een cover en 2,5 voor een titel)
    - Je kan 7,5 punten verdienen met het houden aan de opdracht

    N.B.: Ik begrijp dat jullie niet allemaal helden zijn met covers, want dat ben ik zelf ook niet, maar je maakt me al heel gelukkig met een plaatje met een titel erop. Ik verwacht geen meesterwerken, alleen als je dat wilt. Ik wil vooral dat jullie lol hebben. Ik vind covers en een titel niet het belangrijkste, maar ik wil niet dat wanneer je moeite hebt met spelling en grammatica, en de puntentelling hiervoor is 20, je maar 5 punten ervan haalt en dus weinig punten behaalt. Iedereen heeft sterke en minder sterke kanten en ik wil dat aan elk vlak wat te verdienen valt. Daarom heb ik gekozen voor deze puntentelling. Heb je dyslexie, dan zou ik het fijn vinden om dat te weten. Dan kan ik in mijn achterhoofd houden dat ik anders moet beoordelen om spelling en grammatica. Uiteraard blijft dit tussen ons als je dat graag wilt.

    Uitschrijven
    Het minimaal aantal deelnemers is 5 en het maximum is 6. Er zijn 4 rondes die maximaal 2 weken duren en met uitstel 3 weken. In totaal duurt deze wedstrijd 2 tot 3 maanden, afhankelijk van het aantal keren dat er gebruik zal worden gemaakt van uitstel. Ik vind het niet meer dan reëel dat wanneer er een klein aantal rondes is en je elke keer 2 tot 3 weken ervoor kúnt hebben, je de wedstrijd netjes afmaakt. Ik heb gekozen voor dit aantal rondes en deelnemers, omdat ik dit organiseren heel leuk vind. Ik heb school, ik doe graag andere dingen op Quizlet, ik heb allerlei hobby's en ik ben dus gewoon druk met allemaal zaken. Ik wil genoeg tijd hebben voor de wedstrijd en ik wil dat de deelnemers het als geen last beschouwen en er 3 tot 4 maanden plezier aan zullen beleven. Schrijf je in als je plezier wilt hebben en er de tijd voor hebt. Ik zou het ontzettend jammer vinden als je, je zou uitschrijven. De opdrachten wil ik proberen klein te houden, de rondes zijn klein en er is geen prestatiedruk om de winst te halen, behalve de druk die je zelf uitoefent. Ik hoop dat iedereen die zich inschrijft zorgvuldig bedenkt of hij/zij er daadwerkelijk de tijd ervoor heeft.
    Schrijf je ook uit via een PB. Het kan zijn dat iemand gegronde redenen heeft, dit niet wilt vertellen in het topic en ik dan niet weet waarom. Je hoeft niet uit te leggen wat de reden is als je dat niet wilt, maar 'gegronde redenen op persoonlijk vlak' volstaan voor mij voldoende. Redenen als dat je geen zin meer hebt, vind ik jammer, maar je kiest er zelf voor.

    Wijze van inleveren
    Je mag zelf kiezen om een aparte story voor deze schrijfwedstrijd aan te maken of om in een speciale story voor alle (schrijf)wedstrijden- en opdrachten alles te plaatsen, maar ik wil het sowieso een story die op jouw account staat. Tijdens het inleveren een RE 'Schrijfwedstrijd:' met welke opdracht (1, 2, 3 of 4) achter de dubbele punt en een link naar je opdracht. Vragen over de wedstrijd of andere dingen die je per mail wilt bespreken? Gelieve dan Wedstrijd in de RE te zetten, dan weet ik dat er een zekere urgentie is - ik vind het niet netjes om mensen lang te laten wachten met vragen, vooral omdat het soms dringend is en soms niet. Hopelijk kan ik mijn voornemen goed volbrengen.

    Taal
    Ik weet dat er users zijn die graag specifiek Engels of specifiek Nederlands schrijven of dit juist afwisselen. Ik heb hier lang over getwijfeld. Mijn Engels is absoluut niet slecht en ik vind dat ik het best redelijk kan voor iemand in 4 Havo, maar ik ben bang dat mijn kennis om het te beoordelen en de fouten eruit te halen toch te klein is. Een groot deel zal ik eruit halen, maar er zijn toch diepere texturen in de grammatica die ik moeilijk vind om eruit te halen, omdat ik ze nog niet heb behandeld of er nog niet vaardig (genoeg) in ben. Anderszijds: deze wedstrijd is voor de lol en het gaat niet om spelling en grammatica alléén, dus waarom daar heel veel nadruk op leggen? Daarom heb ik besloten dat, en dat wil ik héél duidelijk hebben:
    - Je opdracht is óf volledig in het Engels óf volledig in het Nederlands geschreven, niet Engels gesproken en Nederlands geschreven en dat soort combinaties. Er zijn altijd vaste uitdrukkingen in andere talen en die mag je gerust gebruiken; daarbij is vooral Nederlands enorm 'ver-Engelst' en is Engels onmisbaar dezer dagen. Een vlot geschreven verhaal bezit toch Engelse woorden, en ik wil dat jullie die gerust gebruiken, zolang het zo veel mogelijk Nederlands blijft.
    - Je mag per opdracht beslissen of het in het Nederlands of Engels geschreven wordt, zolang je duidelijk aan mij zegt of het in het Engels of Nederlands wordt geschreven. Kies de taal waarvan jij weet dat jij je er het beste in kan uitdrukken. Als je Engels moeilijk vindt, hoop ik dat je verstandig bent en voor Nederlands kiest. Ik het leuker vind om goede beoordeling op spelling en grammatica te geven dan dat ik punten moet aftrekken.
    - Ik beoordeel in zowel in het Nederlands als in het Engels aan wat ik aan fouten zie; ik zal in beide talen soms wat missen.

    Nogmaals wil ik benadrukken: als Engels niet je sterke kant is, dan heel goed na of je dan wel Engels moet schrijven. Ik benadruk dat deze wedstrijd plezier moet zijn, maar ik wil het eerlijk houden en als ik niet punten kan geven voor spelling en grammatica in het Engels omdat je kennis te wensen overlaat, dan hoop ik dat je goed hebt overwogen om voor Engels te kiezen.


    Deelnemers:
    - Solitaria | Opdracht 1 ingeleverd / Opdracht 2 ingeleverd / Uitstel opdracht 3
    Favoriete slechterik: Hans; favoriete goederik: Vanellope
    Film met nieuwe side-kick: Brave

    - Curuxa | Opdracht 1 ingeleverd / Opdracht 2 ingeleverd / Uitstel opdracht 3
    Favoriete slechterik: Cruella Deville; favoriete goederik: Elsa
    Film met nieuwe side-kick: Tangled


    [center]Opdrachten

    - Opdracht 1:
    Opdracht 1

    Voor deze opdracht hebben we vier belangrijke ingrediënten nodig die essentieel zijn voor de setting van de Disney-films: een hoofdpersoon, een slechterik, een locatie en het belangrijkste: humor. Ik wil dat jullie in een PB naar mij mailen wie jullie favoriete Disney-karakter is (een 'goed personage!) en wie jullie favoriete Disney-slechterik is. Ik zal dit dan in het topic zetten, want deze karakters ga je gebruiken voor deze opdracht!
    Twee perspectieven: die van de 'goederik' en die van de 'slechterik'. Kies het perspectief die jou het meest aanspreekt en schrijf in een verhaal van minimaal 500 woorden hoe op humoristische wijze jouw 'goederik' nét weet te ontsnappen aan jouw 'slechterik' of juist andersom, hoe jouw 'slechterik' op humoristische wijze nét niet jouw 'goederik' weet de vangen. De locatie is één van de volgende steden: Parijs, Londen, New York, Berlijn, Amsterdam, Rome, Madrid of Brussel.

    Vergeet niet een cover en een titel bij je story te voegen!

    Uiterste inleverdatum: Zaterdag 1 februari vóór 23:59
    Uiterste datum om uitstel te vragen: Vrijdag 31 januari vóór 20:00
    Uiterste inleverdatum uitstel: Zaterdag 8 februari vóór 23:59

    Stuur een PB naar mij met de titel 'Schrijfwedstrijd: opdracht 1' met een link naar jouw opdracht.

    Ik wens jullie allemaal heel veel succes én veel plezier met schrijven! Groetjes, Disnerd

    - Opdracht 2
    Opdracht 2

    Greetings,

    Voor deze opdracht wil ik dat jullie een one-shot schrijven over een zelfbedachte Disney side-kick! Denk maar aan Olaf uit Frozen, aan Mushu en Krik uit Mulan, aan Timon en Pumba in de Lion King! Er is één voorwaarde: deze side-kick moet wel passen in een besaande Disney-animatie, maar het mag niet uit de animatie zelf komen!
    Deze side-kick hoeft alleen niet van een 'goederik' te zijn, want 'slechteriken' hebben er ook altijd één, toch?
    Jullie moeten naar mij mailen welke animatie jullie hebben gekozen waar onze nieuwe side-kick in zal passen. Vergeet niet dat het een one-shot mag zijn die volledig afwijkt van het oorspronkelijke verhaal en er niet op verder gaat, maar hoe bijvoorbeeld Mushu de luider werd en wat er gebeurde dat het heeft werd afgehakt van degene die hij moets beschermen, om een voorbeeld te noemen. Uiteraard moet het dan een niet-bestaande side-kick zijn. Het mag ook aansluiten op het verhaal, wat jullie maar willen. Het moet duidelijk bij welk personage de side-kick hoort. Het ligt allemaal in jouw handen!
    Het minimum aantal woorden is 350; er is geen maximum!

    Tip: sommige mensen vinden het fijn om van een personage een (uitgebreide) persoonsbeschrijving te maken en mocht je dit fijn vinden, zou ik er zeker gebruik van maken als je er tijd voor hebt. Het telt niet mee bij de puntentelling, maar ik zou het leuk vinden als je deze in de beschrijving zet van je verhaal zodat ik het kan lezen. Niets is verplicht! c:

    Uiterste inleverdatum: Zondag 23 februari vóór 23:59
    Uiterste datum om uitstel te vragen: Zaterdag 22 februari vóór 20:00
    Uiterste inleverdatum uitstel: Zondag 2 maart vóór 23:59

    Stuur een PB naar mij met de titel 'Schrijfwedstrijd: opdracht 2' met een link naar jouw opdracht.

    Ik wens jullie allemaal heel veel succes én veel plezier met schrijven! En... never grow up...
    Liefs,
    Flapper

    - Opdracht 3
    Opdracht 3
    Wingapo,

    Opdracht 3 is geïnspireerd op Pocket Princess. Voor wie nog niet weten wat dat is, klik dan op [url=]deze link[/url]. Deze leid je naar 't fotoalbum Pocket Princess op de FaceBook-pagina van Pocket Princess. Bekijk de plaatjes en je zult begrijpen wat ik bedoel.

    En dan nu, de opdracht! Jullie moeten een verhaal schrijven van minimaal 300 woorden waarin minstens 4 van de 11 Disney Prinsessen in voorkomen (de 11 prinsessen die behoren tot de Royal Court zijn respectievelijk: Snow White, Cinderella, Princess Aurora, Ariel, Belle, Jasmine, Pocahontas, Mulan, Tiana, Rapunzel en Merida).
    Wat moet er meer in? Zoals je al zag in de plaatjes van Pocket Princess, zijn de stukjes vol humor en wordt er regelmatig de draak met de eigenschappen van de prinsessen gestoken. Dit gebeurt op een goede en grappige manier. Wat jullie dus moeten doen is een verhaal schrijven waarin minstens 4 van de 11 prinsessen op humoristische wijze iets beleven. Je kan je voorstellen dat ze op vakantie samen zijn naar Neverland en problemen krijgen met de zeemeerminnen, samen in een huis wonen en er allemaal typische Disney ongelukken gebeuren, dat ze gaan shoppen in Beverly Hills, etc. Maak er iets leuks van, iets magisch en sprankelends mét veel humor.

    Uiterste inleverdatum: dinsdag 18 maart vóór 23:59
    Uiterste datum om uitstel te vragen: maandag 17 februari vóór 20:00
    Uiterste inleverdatum uitstel: dinsdag 25 maart vóór 23:59

    Stuur een PB naar mij met de titel 'Schrijfwedstrijd: opdracht 3' met een link naar jouw opdracht.

    Ik wens jullie allemaal heel veel succes én veel plezier met schrijven! En... never grow up...
    Liefs,
    Attraversare

    [ bericht aangepast op 4 april 2014 - 17:28 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Moet je ook weer een cover en titel?

    [ bericht aangepast op 11 feb 2014 - 10:09 ]


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    AnnaxElsa schreef:
    Moet je ook weer een cover en titel?


    Ja, bij elke opdracht. :')


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Is het nou de bedoeling dat je zelf een side-kick bedenkt, of mag je ook een sidekick pakken van een andere animatie en die in de opgegeven animatie plaatsen?


    Deep inside, I've never felt alive

    Esgaroth schreef:
    Is het nou de bedoeling dat je zelf een side-kick bedenkt, of mag je ook een sidekick pakken van een andere animatie en die in de opgegeven animatie plaatsen?


    Je moet er een zelf verzinnen, maar wel ééntje die past in een bestaande Disney animatie.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Attraversare schreef:
    (...)

    Je moet er een zelf verzinnen, maar wel ééntje die past in een bestaande Disney animatie.

    Okidoki. Ik vind het leuke opdracht, maar ik moet nog wel even over nadenken ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb nog een andere vraag: heb je enig idee wanneer je mijn opdracht en die van Yoda hebt nagekeken? Het is niet dat ik je wil pushen, maar ik ben gewoon puur nieuwsgierig ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Esgaroth schreef:
    Ik heb nog een andere vraag: heb je enig idee wanneer je mijn opdracht en die van Yoda hebt nagekeken? Het is niet dat ik je wil pushen, maar ik ben gewoon puur nieuwsgierig ^^


    Ik probeer het deze week te doen, en ik het eigenlijk beloofd vandaag, alleen ik ben nog steeds erg moe en ik zou het lullig vinden als ik de beoordeling af zou rafelen, maar ik verwacht uiterlijk tussen vrijdag en zaterdag, maar dat is een extreem. Misschien dat ik zo nog wat ga proberen, maar ik beloof niets. Ik snap dat je graag je beoordeling wilt en ik zal proberen er snel wat aan te doen, ook aan die van Yoda. Het is niet netjes om mensen zo lang te laten wachten, sorry.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Attraversare schreef:
    (...)

    Ik probeer het deze week te doen, en ik het eigenlijk beloofd vandaag, alleen ik ben nog steeds erg moe en ik zou het lullig vinden als ik de beoordeling af zou rafelen, maar ik verwacht uiterlijk tussen vrijdag en zaterdag, maar dat is een extreem. Misschien dat ik zo nog wat ga proberen, maar ik beloof niets. Ik snap dat je graag je beoordeling wilt en ik zal proberen er snel wat aan te doen, ook aan die van Yoda. Het is niet netjes om mensen zo lang te laten wachten, sorry.

    Zoals ik zei: ik wil geen druk zetten. Ik vind het ook helemaal niet erg dat ik wat langer moet wachten. Ik heb ook al drie wedstrijden georganiseerd en één keer meegejureerd, en nakijken daar moet je de tijd voor nemen en goed voor gaan zitten, vooral als je schrijfopdrachten hebt. Dus ik neem het helemaal niet kwalijk, en ik begrijp het helemaal van jouw kant. Ik heb geduld ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Esgaroth schreef:
    (...)
    Zoals ik zei: ik wil geen druk zetten. Ik vind het ook helemaal niet erg dat ik wat langer moet wachten. Ik heb ook al drie wedstrijden georganiseerd en één keer meegejureerd, en nakijken daar moet je de tijd voor nemen en goed voor gaan zitten, vooral als je schrijfopdrachten hebt. Dus ik neem het helemaal niet kwalijk, en ik begrijp het helemaal van jouw kant. Ik heb geduld ^^


    Ik ben net aan die van jou begonnen, misschien dat 'ie vanavond al online komt, maar het begin is er. :')


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik ga Sofie (Esgaroth) vandaag sowieso afkrijgen, zij 't dat ik even offline ben om mijn oplader te halen want mijn laptop is over een paar minuten leeg. Morgen heb ik een tussenuur en dan ga ik Yoda's inzending nakijken, dus als alles volgens plan gaat, zijn alle ingezonden inzendingen morgen nagekeken.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2014 - 22:48 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik heb Esgaroth nagekeken en morgen doe Yoda.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat er geen plaats meer is. Beide opdrachten zijn geniaal.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Pompeji schreef:
    Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat er geen plaats meer is. Beide opdrachten zijn geniaal.


    Iemand heeft zich uitgeschreven dus er is weer een plek vrij. In principe wou ik niet vervangen, maar van mij mag je meedoen. Je kan dan voor opdracht twee een week extra krijgen met uitstel, dus nog 2,5 weken. Daar moet opdracht 1 ook bij. Mocht dat niet lukken kun je een weke extra krijgen, maar dat overlapt met opdracht 3, dat is wel een nadeel. Je moet het zelf natuurlijk weten, maar als je wilt ben je van harte welkom. :')


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Heel graag. Bedankt dat ik toch nog kan meedoen.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Pompeji schreef:
    Heel graag. Bedankt dat ik toch nog kan meedoen.


    Super leuk! Geef maar aan of je meer tijd wilt. :')


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife