• Vanavond staat Nederland op tegen kanker. Tijdens de benefietshow 'Sta op tegen kanker' staat bekend en onbekend Nederland op om een vuist te maken tegen kanker. Tientallen bekende Nederlanders zetten zich belangeloos in om zoveel mogelijk donateurs te werven voor KWF Kankerbestrijding.


    Frits Sissing en Kim-Lian van der Meij presenteren deze bijzondere avond. In de speciale ‘Newsroom’ doet Kim-Lian van der Meij live verslag van alle acties in Nederland en voert zij bijzondere gesprekken met de BN’ers en Nederlanders in het belpanel. Daar schuiven onder anderen John Williams, Thé Lau, Pia Dijkstra, Hans van Breukelen, Kluun, Willeke Alberti, Don Diablo en Henny Huisman aan.

    Willem Nijholt en Joke Bruijs vertellen over het leven nadat ze kanker hebben overwonnen. Ook Bert van Leeuwen, Martine van Os, Willeke van Ammelrooy, Gerdi Verbeet, Bartina Koeman en minister Edith Schippers zijn in Lelystad aanwezig en staan persoonlijk op tegen kanker. De acteurs Isa Hoes, Peter Faber, Hajo Bruins en Jetty Mathurin kruipen in de huid van kankerpatiënten en vertellen hun verhaal op indringende wijze aan het publiek.

    Baanbrekend onderzoek
    Het onderzoek naar kanker is nog altijd hard nodig. Wereldwijd werken wetenschappers naar de dag toe dat kanker niet meer dodelijk is. Door te blijven investeren in wetenschappelijk onderzoek kan men stap voor stap patiënten steeds beter behandelen. Samen opstaan tegen kanker werkt! Uit de opbrengst van de jaarlijkse campagne ‘Sta op tegen kanker’ financiert KWF Kankerbestrijding sinds vorig jaar Dream Teams. Hierin doen toponderzoekers uit verschillende landen gezamenlijk onderzoek naar kanker. Deze unieke samenwerkingsvorm levert dubbele winst op: het onderzoek kan op grotere schaal worden uitgevoerd én geeft sneller resultaten voor de patiënt.

    Geef voor meer onderzoek
    Sta op tegen kanker en maak meer baanbrekend onderzoek mogelijk! Vanaf 5 euro per maand steun je KWF Kankerbestrijding en help je mee kanker terug te dringen. Word direct donateur.


    Bron; Staoptegenkanker

    Ik sta op voor mijn lieve oma.
    Voor wie sta jij op?


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Helemaal mee eens!
    Ik sta op voor mijn zus en mijn oma !
    Love u 4 ever x


    You're imperfections makes you beautiful, they make you who you are ~ Demi lovato

    Niemand, ik heb weinig zin om de jaarsalarissen boven de 3 ton te betalen voor directeurs. (cat)


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Niemand, ik heb weinig zin om de jaarsalarissen boven de 3 ton te betalen voor directeurs. (cat)

    Ben het hier wel mee eens. Het is gewoon een feit dat het grootste gedeelte van het geld niet eens terecht komt bij de mensen die het nodig hebben.
    Mijn ouders waren eerst nog wel gul, maar tegenwoordig geven we nauwelijks nog wat weg.

    Draculea schreef:
    (...)
    Ben het hier wel mee eens. Het is gewoon een feit dat het grootste gedeelte van het geld niet eens terecht komt bij de mensen die het nodig hebben.
    Mijn ouders waren eerst nog wel gul, maar tegenwoordig geven we nauwelijks nog wat weg.


    Ja. Weet je wat het grootste probleem is? Dat de gezondheidszorg enkel om geld draait. Ze gaan geen behandelingen naar buiten brengen die minder zullen kosten dan de huidige, want dan verdienen ze er minder op. Het heeft echt heel weinig nut om geld te pompen in zulke dingen, dat geld zal je nooit meer terug zien. En als jij kanker krijgt, kan je alsnog lekker duizenden euro's neertellen voor je behandeling.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ja. Weet je wat het grootste probleem is? Dat de gezondheidszorg enkel om geld draait. Ze gaan geen behandelingen naar buiten brengen die minder zullen kosten dan de huidige, want dan verdienen ze er minder op. Het heeft echt heel weinig nut om geld te pompen in zulke dingen, dat geld zal je nooit meer terug zien. En als jij kanker krijgt, kan je alsnog lekker duizenden euro's neertellen voor je behandeling.

    Een vriendin van mij heeft kanker en bij haar wordt wel alles vergoed, maar ze kan niet meer naar een andere verzekeraar overstappen. Die mensen willen haar dan gewoon niet verzekeren omdat ze teveel geld kost, en ik vind het echt belachelijk dat dat zo kan gebeuren.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2014 - 12:08 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Draculea schreef:
    Het is gewoon een feit dat het grootste gedeelte van het geld niet eens terecht komt bij de mensen die het nodig hebben.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Assassin schreef:
    (...)

    Ja. Weet je wat het grootste probleem is? Dat de gezondheidszorg enkel om geld draait. Ze gaan geen behandelingen naar buiten brengen die minder zullen kosten dan de huidige, want dan verdienen ze er minder op. Het heeft echt heel weinig nut om geld te pompen in zulke dingen, dat geld zal je nooit meer terug zien. En als jij kanker krijgt, kan je alsnog lekker duizenden euro's neertellen voor je behandeling.

    Precies. Uiteindelijk is de enige echte vraag die gesteld wordt of de grote mannen die het voor het zeggen hebben er beter van worden of niet, niet de patiënten. Ik vind het verschrikkelijk, maar het is gewoon zo. Puur geld verdienen over de pijn en verdriet van een ander. En dat dan net zolang totdat er echt niemand meer geeft en er echt niks meer gedaan kan worden wat betreft het ontwikkelen van (betere) behandelingen tegen kanker. De wereld is gewoon fucked up en alleen voor de machthebbers en de rijken, meer niet.


    ars moriendi

    Ik sta op voor mijn moeder.


    nothing is true, everything is permitted.

    Voor m'n oudtante en oudoom.


    You're never fully dressed without a smile

    Ik sta op voor de pas overleden moeder van een hele goede vriendin, na een strijd van 9 jaar. Rust zacht.


    Opgeven is geen optie.

    Ik geef niks maar ik denk wel aan de mensen
    De moeder van mn broer zijn vriend die na twaalf jaar strijd onverwacht eraan overleed en een goede vriendin van mn moeder die nu geen borsten meer heeft maar wle een hoop ellende en shit


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Draculea schreef:
    (...)
    Ben het hier wel mee eens. Het is gewoon een feit dat het grootste gedeelte van het geld niet eens terecht komt bij de mensen die het nodig hebben.
    Mijn ouders waren eerst nog wel gul, maar tegenwoordig geven we nauwelijks nog wat weg.


    26 - 02 - '16

    Ik denk niet dat wij iets gaan geven per sé voor deze uitzending, wij geven al aan collectes e.d. Maar ik sta wel op voor mijn lieve oma, die ik enorm mis, en een overblijfouder van de basisschool. Een vrouw die nog in de veertig is hoort niet te overlijden.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    -

    [ bericht aangepast op 24 jan 2014 - 14:15 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!