• Hi Quizlet,
    de laatste tijd gaat het niet zo goed meer tussen mij en mijn vriendin. Ik weet niet hoe het begonnen is, maar zij begint wat te veranderen: ze wordt steeds brutaler tegen mij. Begint me uit te schelden, tegen te spreken, alles van mij af te kraken,.. Ook kiest ze steeds andere mensen over mij voor een groepswerk, of om mee te praten. Buiten haar heb ik in mijn klas niet echt iemand waar ik mee overeen kom.
    Vandaag vroeg ze me nog eens of ik dit weekend bij haar kon blijven slapen. Ik kon, maar moest om 10 uur weg. Zij zegt dat dat echt vroeg is voor haar en dat ze niet graag zo vroeg zou opstaan. Maar even later zegt ze dat het dan toch doorgaat. Ik had dan ook niet zo veel zin meer omdat zij dat had gezegd, en dan slaat ze helemaal door tegen mij. Deze avond sms ik haar dan of dat het waarschijnlijk niet meer doorgaat, waarop zij zegt dat ik niet wil, wat niet zo is: ik wil wel, maar het vroeg opstaan zie ik niet echt meer zitten. Daardoor begint zij nog harder door te slaan, ook al zei zij eerst dat ze zo vroeg opstaan niet meer ziet zitten. Daarna begint ze te zeggen dat het mijn schuld is, terwijl het door haar is dat ik geen vrienden meer heb ik de klas en door haar dat al dit begonnen is.
    Ik wil echt andere vrienden, maar ik heb niemand anders waar ik mee overeen kom buiten haar..

    Als je zo graag andere vrienden wilt, raad ik je aan om eens goed rond te kijken. Wees niet kieskeurig; stap eens af op die jongen of dat meisje dat elke pauze alleen lijkt te zitten. Misschien blijkt hij of haar juist hartstikke aardig te zijn. Ik snap dat dit lastig kan zijn, maar deze persoon zal ook niet heel spontaan zijn. Vraag naar zijn of haar lessen, begin met een leuk complimentje en hou de conversatie een beetje op gang.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."