• Hij
    Als er een stilte is, dan is die niet ongemakkelijk
    Als ik iets kwijt moet, dan kan dat bij hem
    Als ik een rotdag heb, maakt hij het goed

    Hij is niet de slimste jongen van de wereld
    Hij is niet de rijkste jongen van de wereld
    Hij is niet de aardigste jongen van de wereld

    Maar hij begrijpt jou
    Maar hij heeft alles wat jij nodig hebt
    Maar hij is aardig tegen jou

    Hij is niet perfect, maar wel perfect voor jou

    Voor school moesten wij onze ideale partner beschrijven en ik heb dit uiteindelijk geschreven. "Een perfect persoon bestaat niet" inleveren mocht niet, hebben we al geprobeerd xD. Ik denk niet dat ik het uiteindelijk ga inleveren zo, de lerares vind het vast niet "specifiek genoeg", maar ik vond het wel een mooi gedicht geworden (het hoefde geen eens een gedicht te zijn van de leraar) dus ik dacht ik post 't ff.


    It's very important for you to believe that you are the one

    Opzicht, als ik kijk naar de inhoud kan je er veel meer uithalen, toch zeker in het beschrijven van 'je ideale partner'. Ik vind het gedicht dan ook persoonlijk erg oppervlakkig en er mist een bepaald ritme. Ik ben zelf altijd voorstander van gedichten zonder rijm, die lees ik ook het liefst, maar dat neemt niet weg dat er een bepaald ritme moet zijn. Per alinea elke zin met hetzelfde woord beginnen, is in mijn ogen niet zozeer een ritme, en zelf vind ik het ook een beetje storend om te lezen.
    De boodschap van 'hij is niet perfect, maar wel perfect voor jou' vind ik redelijkerwijs een sterke boodschap, juist omdat dit waar is. Niemand is perfect, maar een persoon kan dat zeker wel zijn voor iemand. Of ja, zijn in iemands ogen. Je basis zelf en het idee erachter vind ik dan ook een zeer goed fundament om op verder te bouwen, maar je moet echt oppassen dat het niet te cliché en te oppervlakkig wordt. Want dat heb je uiteindelijk wel snel met onderwerpen als deze.

    Zelf ben ik dus absoluut niet geweldig goed in dichten en verder kan ik je dus ook echt niet helpen en hoezeer je waarde moet hechten aan m'n mening weet ik ook niet, het is slechts mijn gedacht erover ^_^ En dus gewoon negeerbaar als je er niks aan hebt of mee wilt doen (flower)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Hm, het is een beetje raar dat je overspringt van de eerste persoon naar de tweede...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Heel erg bedankt voor de tips
    @Valkyries het meeste wat je zegt vond ik zelf ook al maar ik heb dit letterlijk zo geschreven *staart een uur naar een vel papier* en dan ineens in 2 minuten dit ff schrijven xD dus heel veel moeite heb ik er niet aan besteed om het perfect te maken

    @Cresseyde nu je het zegt, dat stoort mij nu ook o.o Ga ik straks aanpassen xD


    It's very important for you to believe that you are the one