• Heey,

    Ik ga in de zomervakantie misschien helpen op het kinderdagverblijf van oude buren. Nu is het probleem bij het kinderdagverblijf hebben ze fruitbomen, maar ook dieren zoals varkens, konijnen, ezeltje, paard een zwijn en een paar geitjes en bokjes. Nu komt het dus, als ik daar ga helpen gaan we natuurlijk met de kindjes veel naar buiten en de diertjes verzorgen maar ik ben bang voor vele dieren.
    Toen ik een jaar of 6 was heeft een bok me met zijn hoorndingen hard geprikt tegen mijn borst en sindsdien ben ik bang voor geiten en bokken. Paarden vind ik helemaal niets, hun hebben wel kleintjes maar ik weet het niet.Verder ben ik bang voor konijnen , al weet ik niet bepaald waarom, ik denk dat ze me gaan bijten ofzo. Maar ik wil graag van de angst afkomen eigenlijk want als die kindjes zien dat ik bang ben, worden zij straks ook bang. Om dit te voorkomen vraag ik me af heeft iemand tips om hier mee op te gaan. Ik ben van plan in de lente vaak met mijn oppaskindje en neefje en nichtje naar het kinderboerderijtje te gaan maar dat is best lang fietsen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb precies hetzelfde. Ik ben echt bang voor alle dieren, behalve paarden gek genoeg, omdat ze misschien zouden kunnen bijten, trappen of wat dan ook.
    Bij mij helpt het eigenlijk alleen om inderdaad met dieren bezig te zijn. Dus dat is bij deze ook mijn enige tip. Besteed wat tijd met dieren en dan krijg je vanzelf wel door dat ze niet eng zijn.
    (Dat kwartje moet bij mij alleen nog vallen)


    I am an idiot, I move.

    Die dieren zullen heus vriendelijk zijn. Je moet ze gewoon eerst bij je laten komen, daarna een keertje aaien en de rest volgt wel. Ik durfde eerst ook niet een konijn uit mijn hand te laten eten of op te pakken, maar na een tijdje durfde ik dat wel.


    Wanna roll with the wind, bringing distance to everything...

    Ik zou zeggen, vermijd dieren juist niet. Een vriendin van mij was bang voor katten en daar kreeg ze therapie voor, waarbij ze juist katten moest aaien en optillen en nu is ze er bijna niet meer bang voor. Misschien is er ook wel therapie voor.

    [ bericht aangepast op 4 feb 2014 - 20:35 ]


    Take risks and conquer your fears.

    Er is zeker therapie die je helpt bij angst voor dieren. Alleen dat lijkt me meer een laatste redmiddel, voor als je leven echt ontzettend beïnvloed wordt door je angsten. Zoals: je durft niet meer naar buiten omdat je bang bent een dier tegen te komen. Zoiets.


    I am an idiot, I move.

    Misschien helpt dit?
    Alle konijntjes zijn zo.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Gestalt schreef:
    Ik heb precies hetzelfde. Ik ben echt bang voor alle dieren, behalve paarden gek genoeg, omdat ze misschien zouden kunnen bijten, trappen of wat dan ook.
    Bij mij helpt het eigenlijk alleen om inderdaad met dieren bezig te zijn. Dus dat is bij deze ook mijn enige tip. Besteed wat tijd met dieren en dan krijg je vanzelf wel door dat ze niet eng zijn.
    (Dat kwartje moet bij mij alleen nog vallen)
    het probleem is ook dat ik voor de meeste allergisch ben . Ik kan er wel mee doen wat ik wil maar echt knuffelen niet. Op het kinderboederij hebben ze veel dieren maar dat is zo ver weg. dat is gewoon een groot nadeel maarja


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Dit zal ongetwijfeld helpen bij je angst voor konijnen :Y)


    quidquid excusatio prandium pro