• Sinds een paar dagen ben ik terug uit Rusland! We gingen met 11 leerlingen en twee docenten naar Rusland i.v.m uitwisseling. Voor de mensen die dat niet kennen, het betekent dat je voor een week in een ander land bij een gastgezin verblijft en je hebt een uitwisselingspartner. Je gaat daar ook naar school. Na school deden we allemaal leuke dingen, zoals schaatsen, bowlen, disco, uitgaan en nog veel meer. Het was een geweldige ervaring. Ik kon het erg goed met m'n partner vinden. We werden wel erg op uiterlijk gematcht, want sommige klasgenoten leken wel erg op de uitwisselingsstudenten. Het was wel erg koud. Op een dag was het -30 graden en toen deden we een excursie van 2 uur... Maar het was erg leuk. De groep was erg close. In April komen ze hier naar Nederland. Ik zal wat foto's met jullie delen van deze geweldige ervaring in Rusland (Yaroslavl).

    Bij de Belkino, we gingen met een boot van een hoge heuvel af. Ik ben degene met m'n mond open, niet de voorste maar die andere. :p



    's Avonds lichtten de gebouwen op:



    Met m'n uitwisselingspartner:



    En nog veeel meer foto's. Zijn jullie ooit op uitwisseling geweest?

    [ bericht aangepast op 5 feb 2014 - 18:47 ]


    The sun will rise and we will try again.

    Ik ga over een halfjaar op uitwisseling:D Waarschijnlijk naar Spanje. Mijn neef mocht in 1 jaar tijd 3 keer op uitwisseling: naar china, amerika en spanje. toen was ik wel echt heel jaloers, ik heb ook geen idee hoe ze dat ooit betaald hebben (De school)


    I don't need friends, i have books - quote by myself

    Wat leuk! Het klinkt erg gezellig (:
    Ik ben helaas nooit op uitwisseling geweest. Vmbo en vwo deden alle leuke dingen en ze zijn pas dit jaar met uitwisselingen voor havo begonnen, net nu ik niet meer daar op school zit.


    Take risks and conquer your fears.

    Uitwisseling is zo leuk!
    Ik heb meegedaan met de uitwisseling naar Duitsland, was echt een top ervaring (:

    Oh, wat vet! Echt supernice ^^

    Ik ben naar Duitsland geweest, maar dan echt nét Duitsland. Was wel een leuke ervaring, maar ik moet zeggen dat het leuker was geweest als ik wat verder weg was geweest. 't Was ook gewoon niet zo leuk georganiseerd.


    Deep inside, I've never felt alive

    Rusland, wat gaaf! Het ziet eruit als het heel leuk was. ^^

    Ik ben in de vierde klas een weekje in Baskenland geweest, in Spanje, en mijn uitwisselingsstudente is later ook een week naar Nederland gekomen. Ik zag er van tevoren nogal tegenop, maar achteraf was het wel echt iets wat ik niet had willen missen. Het is toch wel heel erg gaaf om eens in een heel ander land bij iemand thuis te logeren. Zoiets doe je normaal gesproken gewoon niet. :3


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wat leuk. Zelf zou ik het nooit doen denk ik..


    16 - 09 - '17

    Wauw dat is echt awesome.
    Echt jammer dat mijn school eigenlijk niet aan uitwisselingen doet.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Wauw, dat lijkt me echt gaaf.

    Als ik wat beter cijfers had gehad, had ik begin dit schooljaar naar Denemarken gekund...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Tomas schreef:
    Uitwisseling is zo leuk!
    Ik heb meegedaan met de uitwisseling naar Duitsland Italië, was echt een top ervaring (:


    Pretty is just a pretty word.

    Ik heb een uitwisseling gedaan naar Indonesië. Dat was echt zo vet! Helaas weten we nog niet zeker of ze terugkomen omdat de school niet blij was met de kleding die we aanhadden. En net als dat het voor ons was, voor hun is het ook heel veel geld. Maar ik hoop echt dat ze hier naar toe komen!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Niet echt een uitwisseling, hoewel ik wel gewoon twee jaar in Zweden op school heb gezeten.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik ben ooit naar Duitsland geweest met uitwisseling, maar toen was ik nog maar 10. Ik kon dus echt helemaal geen Duits, dus dat was niet zo'n groot succes. Maar een uitwisseling naar Rusland klinkt wel heel gaaf!


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Wauw, ziet er cool uit!


    Queer zijn is gewoon alles

    Dat klinkt heel erg gaaf en leerzaam! Mooi dat je het zo leuk hebt gehad :D


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    uitwisselingen zijn zo leuk! persoonlijk zou ik momenteel niet naar Rusland willen maar over 3 weken ga ik naar Berlijn voor uitwisseling ^^


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio