• Hoi!
    Ik zit er over na te denken om een e-reader te kopen, ben dus wat rond aan het kijken en heb een aantal vragen:

    - Welk merk raadt jij aan? (en waarom?)
    - Welke site/programma is het beste om boeken gratis te downloaden?
    - Wat zijn je eigen goede ervaringen?

    Alvast bedankt!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Uhm zelf heb ik een Kobo en vind hem heel fijn, ook handig vanwege het kleine formaat. Met boeken downloaden zoek ik altijd gewoon random over het internet weet zelf ook niet echt een goede site..


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Kobo en je kunt op torrentz.eu veel boeken vinden en ik vind het erg fijn, op vakantie kon ik lezen in het vliegtuig en s'nachts kun je ook makkelijk lezen aangezien er licht op je kobo zit :')


    Everything is illuminated by the light of our past.

    MT.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wij hebben volgens mij een Kobo, hij werkt heel erg fijn.

    Wij hebben een Samsung tablet waar je ook boeken op kan lezen. Dit is aan te raden, mocht je die ook overwegen. Epubs haal ik binnen via Spotnet, je kan er dan zo'n 8000 in één keer binnenhalen. Ik weet alleen niet of je voor Spotnet moet betalen.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2014 - 19:19 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb een sony, en ik ben er erg blij mee. Werkt prima, ligt lekker in de hand. Qua prijs weet ik niet want ik heb em voor mijn verjaardag gekregen.
    Qua boeken. Ik heb er drie gedownload van the pirate bay. De rest heb ik allemaal van Assassin gehad. :Y)


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Ik heb een Sony PRS-T3 met hoes. Heerlijk licht om mee te dragen, batterij gaat sowieso één maand mee zonder opladen en het scherm geeft geen licht (geen hoofdpijn of vermoeide ogen dus!) Absoluut geen spijt van mijn aankoop, kan het je zeker aanraden :)


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    lovelyreads schreef:
    Ik heb een Sony PRS-T3 met hoes. Heerlijk licht om mee te dragen, batterij gaat sowieso één maand mee zonder opladen en het scherm geeft geen licht (geen hoofdpijn of vermoeide ogen dus!) Absoluut geen spijt van mijn aankoop, kan het je zeker aanraden :)


    Ik heb dezelfde, ik vind hem ook heel fijn! Hij leest super en ik heb al twee jaar lang geen enkel probleem ermee gehad. (:
    Ik heb zelf ook een hoes met een lampje, zodat ik s' avonds ook kan lezen, niet van sony zelf trouwens, die zijn veel te duur :')


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Ik heb een Kobo. Hij is heel fijn, compact en licht. Ben er erg blij mee.
    Zeker wanneer ik op vakantie of iets ga omdat ik dan veel lees en dus niet 30 boeken mee hoef te sjouwen.
    Ehm ik download ze via piratebay of torrentz.eu (:

    Hoewel ik altijd in ben voor het gewoon kopem van eboeken, omdat ik het echt lullig vind voor de schrijver, kan je [url=http://fiction.collegefan.orgLibrary Genesis Fiction[/urll] gebruiken.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 10:07 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik zelf heb er geen, maar mijn ouders wel. Zij hebben 'm ooit met die actie van de AH gekocht en hij bevalt hun erg. Enige nadeel; 's avonds kan je niet lezen want je hebt echt een lichtje nodig. Ik heb geen idee welk merk het is.

    Ik zelf gebruik de EbookS Reader app op de ipad, wat op hetzelfde neer komt als al die ereaders.


    EDIT: Oh en mijn vader download alle boeken via uTorrent, als ik het goed heb.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 10:18 ]

    Ik heb een paar dagen terug bij de mediamarkt een e-reader in de uitverkoop gekocht :'D 88 euro ipv 130. Hij is van sony, een prs-t3. Ik ben er nu al verliefd op, heerlijk om zo alles te kunnen downloaden en lezen <3

    Die raad ik dus aan en om boeken te downloaden kun je ze zoeken op kickass.to en dan download je ze met bittorrent, werkt prima en is niet moeilijk (: Er zit namelijk bij de e-reader een programma (dat installeert hij automatisch) en zodra je een e-book download geeft hij een melding of je deze op je e-reader of iig in dat programmaatje wil hebben.
    Er zitten veel woordenboeken op (Duits, Engels, Frans, Spaans, Nederlands en dan van elke taal naar die andere) en als je een woord ingedrukt houdt komt de vertaling er te staan, je kunt markeren en noteren, hij blijft op de pagina waar je gebleven bent en het leest heerlijk (;

    (Op bol kun je een hoesje kopen voor deze e-reader voor 25 euro, dat is er één met lampje)

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 10:20 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik zou naar een electronica winkel gaan, die er veel verstand van heeft. Je moet bijvoorbeeld letten op het scherm. Sommige schermen (zoals een tablet) hebben schermen waar de zon op weerkaatst, waardoor het dus moeilijk wordt om in helder licht te kunnen lezen. Zelf heb ik een scherm die het natuurlijke licht absorbeerd, waardoor het scherm "mat" is (wat lekkerder lezen is).
    Zelf heb ik een tijdje boeken gedownload via Spotnet, maar dat vond ik lastig, aangezien er veel boeken niet meer beschikbaar waren. Ik gebruik nu Torrentz of ik koop de boeken, aangezien dat wel net zo eerlijk is.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 10:43 ]


    | Reality is for people that lack imagination |

    Hmm hier hem ik wat aan. Thanks iedereen! (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    lovelyreads schreef:
    Ik heb een Sony PRS-T3 met hoes. Heerlijk licht om mee te dragen, batterij gaat sowieso één maand mee zonder opladen en het scherm geeft geen licht (geen hoofdpijn of vermoeide ogen dus!) Absoluut geen spijt van mijn aankoop, kan het je zeker aanraden :)

    Mijn moeder heeft ook deze en is er ook erg blij mee.


    From these ashes, I will rise