• Ik weet dat hier al meerdere topics en story’s over bestaan, maar ik zou er zelf ook graag eentje starten. Binnenkort start ik de opleiding redacteur en zal ik mij verdiepen in allerlei onderwerpen waar je mee te maken krijgt tijdens het schrijven van een boek. Hoe introduceer je je personages? Hoe bouw je een verhaal op? Hoe houd je een dialoog interessant? Dat zijn enkele vragen die behandeld zullen worden en ik zou de tips & tricks graag met jullie delen.

    De informatie komt dus niet voort uit mijn eigen ervaring, maar ontdek ik via vakliteratuur. Daarnaast ben ik lid van een schrijven magazine, waarin ’s werelds beste schrijfcoaches aan het woord zijn. Ik ga dit magazine natuurlijk niet helemaal overtypen, maar wil bepaalde waardevolle artikelen wel samenvatten en met jullie delen, omdat ik geloof dat het heel leerzaam zal zijn.
    Voor wie nieuwsgierig is, in deze story kun je straks alle onderwerpen vinden!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Abo genomen, want dit kan zeker nog van pas komen. ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Mooi en bruikbaar dit


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik heb een abo, altijd handig (:


    16 - 09 - '17

    Wat ontzettend handig. Ik houd dit in de gaten. :)


    She's imperfect but she tries

    Hier is het eerste hoofdstuk!
    Personages: hoe introduceer je ze aan de lezer?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dit lijkt mij heel handig! Ik heb ook een abo genomen. :Y)


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Woodhouse schreef:
    Dit lijkt mij heel handig! Ik heb ook een abo genomen. :Y)


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nieuw hoofdstuk:
    Hoe houd je een verhaal spannend?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nieuwe hoofdstukken:
    Schrijftips I
    Een titel verzinnen
    Het schrijven van dialogen


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik vind dit echt super handig en leerrijk :'D


    The soul needs autumn.

    Het heeft bijna een half jaar geduurd, maar hier is weer een nieuw hoofdstuk!

    Hoe verwerk je autobiografisch materiaal in je verhaal?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nieuw hoofdstuk: Do's en don'ts voor het schrijven van historische fictie


    Every villain is a hero in his own mind.