• Waarschuwing: dit is een zeiktopic, als je er geen zin in hebt: lees het dan niet.

    Ik krijg dus vandaag mijn test Latijn terug: heb dit semester nog geen enkele test gehad die géén buis was. Dus, ik ben natuurlijk super blij als ik merk dat ik een 13,25 op 22 heb. Dat is een zes, dat is hier in België elf procent boven de hoogste buis (omdat ik weet dat dat in Nederland anders zit).
    Nu kom ik dus thuis, met een buis voor Frans en die test waar ik echt wel blij mee was. Hoe ik het overigens doe altijd een 4.5 op 10, een 9 op 19 of een 9.5 op 20 te halen, I dunno, maar het lukt me dus telkens weer.
    Ik eerst Frans zeggen tegen mijn moeder, zij is er natuurlijk niet blij mee, desondanks ik er echt goed voor geleerd had. Niet voor het een of ander, maar haar testen zijn echt onmogelijk voor iemand als ik.
    Anyways, daarna vertel ik over mijn test Latijn. Zeg zij, super droog. 'Ja, niet slecht. Beter dan de vorige keer.' Ik krijg het er echt van. Ben ik eens blij, moet zij het weer verbrodden (cat)

    Om het topic toch nuttig te houden: zijn er meer mensen die zich daar echt aan ergeren?

    Edit: een buis is een onvoldoende, minder dan de helft van de punten, dus.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2014 - 20:27 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Orenda schreef:
    Ik heb een vriendin die altijd hoger haalt dan ik, dus mijn ouders bemoeien zich er altijd mee. Kom ik helemaal blij thuis met een zeven, gaan mijn ouders vragen wat mijn vriendin heeft. Zeg ik dat ze (ik noem maar wat) een acht heeft, gaan mijn ouders helemaal zuchten en zeggen dat ik beter m'n best moet gaan doen. Zoooo vermoeiend.


    Oh, dat. Dat ken ik. En als je dan eens meer hebt, bestaat die vriendin opeens niet meer voor hen (':


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    TaurieI schreef:
    (...)

    Ik woon in België, maar dan nog. Als we hier voor één vak 49% hebben en enkele andere hoofdvakken in de 50, hebben ze nog altijd het recht ons te laten zitten (':


    Wij werken met compensatiepunten :p Als je één 5 hebt moet je daar tegenover een 7 hebben staan. Met een 3 ben je sowieso gezakt, maar als dat je gemiddelde is dan heb je ook iets goed fout gedaan.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.