• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan. Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.

    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard. De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten. Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten. Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water. Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier

    Personages

    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4

    [ bericht aangepast op 16 feb 2014 - 21:29 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Qako gromde speels en legde zijn kop op haar schoot toen ze hem aaide. Dat was fijn...
    Hij hoorde Gyab nogal luidruchtig weglopen, maar als die hier niet mee geconfronteerd wilde worden, moest hij zelf maar harder werken en een eigen huis zoeken, hoewel het wel fijn was dat ze allebei aan dit huis meebetaalden. Wat Qako betrof, zou Javelin gewoon hier komen wonen, dan was dat probleem opgelost.

    [ bericht aangepast op 16 feb 2014 - 21:36 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    [Mijn topics. En nu weet ik niks met Javelin. :p]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Wat goed zeg!' grijnsde Cordelia. 'Eerste stapjes, wauw.' Ze nam een slok van haar sap. 'Ik zou je maar niet te veel zorgen gaan maken vooraf,' zei ze berustend. 'Alles is vast goed met je kindje. Alle eieren zijn vast anders.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Kato, die aan Cordelia's voeten lag, knikte.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Emily knikte. 'Ik kan nu niets anders dan afwachten en het zo warm mogelijk houden.' Ze richtte zich weer tot Liae, die nu zachtjes naar haar pink sabbelde. 'Heeft ze ook een staart?' vroeg Emily plotseling. Nykin had er geen en ze wist wel dat Liae zich kon transformeren tot wolfje, maar wist niet of ze ook een staart kreeg als ze in contact met water kwam. Emily had zich de laatste maanden vooral bezig gehouden met haar eigen gezin.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cordelia kriebelde Kato achter zijn oren en schudde haar hoofd. 'Nee, ze heeft geen staart. Ik ben allang blij dat ze een wolfje zijn. Ik weet hoe belangrijk dat voor Kato is.' Ze glimlachte even liefdevol naar hem.

    [ bericht aangepast op 16 feb 2014 - 21:37 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Elke aanraking met Qako voelde weer geweldig en Javelin kon nog steeds niet beseffen dat ze hier werkelijk zat, tussen zijn gezin, alsof ze erbij hoorde. Ze kriebelde hem achter het oor en stond toen op. 'Ik moet straks nog even wat eten binnen scharrelen,' zei ze tegen Qako. 'Misschien ga ik nog even te jagen...'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Emily knikte, maar perste haar lippen op elkaar. 'Ja, ja, natuurlijk...' Was het dan niet belangrijk voor Cordelia dat haar kinderen ook op haar leken? Ze was een zeemeermin, dat was háár afkomst, wilde ze dat niet doorgeven aan haar kinderen? Emily was blij dat Maerle wel een staart had en hoopte dat ook hun tweede kind een meermens was.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Qako hief zijn kop op toen ze dat zei. Hij wilde graag mee, maar besloot eht niet te doen. Hij zou haar vanavond weer opzoeken. Ze moesten het niet overhaasten.
    Hij likte haar hand opnieuw en snuffelde aan een stuk mango, waar hij toch geen trek meer in had.

    [ bericht aangepast op 16 feb 2014 - 22:11 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Javelin besloot een paar minuten later om echt op te stappen. Patja liet haar toen nog al haar speelgoed zien - ze mocht niet weg voordat haar volledige verzameling van bijzondere steentjes bekeken was. Daarna begroette Javelin iedereen nog een keer. Ze huppelde naar haar eigen huisje en de grijns ging pas van haar gezicht af toen ze stransformeerde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik kan misschien binnenkort weer beginnen met zingen in het café,' zei Cordelia. 'Over een paar weken, misschien. Ik moet het er nog even met Satyr over hebben. Het zou fijn zijn als we weer samen konden zingen!'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Emily knikte. Zijzelf was al heel snel na de bevalling weer begonnen met zingen, simpelweg omdat ze anders geen eten zouden hebben. 'Dat lijkt me erg leuk. Dat heb ik wel gemist!' Ze gaf haar zusje een plagerig duwtje. 'We moeten echt vaker leuke dingen doen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Kato volgde haar hand met zijn neus en likte haar pols.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia knikte grijnzend. 'Ja.' Ze aaide ondertussen Kato's vacht en ze glimlachte toen hij even tevreden zijn ogen sloot. 'Dat ben ik met je eens. We zouden iets vaker samen kunnen zwemmen, om te beginnen,' zei ze.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Dat is inderdaad altijd gezellig!' Ze kon zich de laatste keer dat ze met Cordelia zwom, niet herinneren. 'Ik heb een hele leuke kar, dan kunnen we daar misschien met de kinderen mee het strand over rijden.' Ze had de kar niet meer nodig, maar had hem niet kunnen verkopen. Ondanks Baiels ziekte was het één van de gelukkigere momenten in hun relatie geweest toen ze met die kar naar het strand waren gereden.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain