• Momenteel studeer ik MBO Recht, en ik vind het leuk, maar er zijn ook veel nadelen aan. Sommige vakken interesseren me gewoon niet en die wil ik dan ook het liefst niet volgen.
    Het probleem: Over een jaar studeer ik af en dan ga ik naar het HBO, maar zou ik doorgaan met Rechten zou ik ver moeten reizen, omdat de school bij mij in de buurt op zijn netst gezegd shite is.
    Maar dan krijg k de exact zelfde vakken, dezelfde stof (enkel iets uitgebreider) en dat voor minstens 2 á 3 jaar.
    Hierom twijfel ik ook om iets anders te gaan doen. MEM lijkt me ook wel wat. Ik wil graag iets doen in de social media en organisatie en zo. Maar ik heb dus geen idee waar ik zoiets zou kunnen vinden. (In de randstad/Brabant)
    Ik dwing mezelf om naar school te gaan op het moment, gewoon vanwege de vakken die ik ook heb.
    Ik maak sowieso deze studie af, maar dan?
    Ga ik het risico nemen en iets heel anders doen, waarvan nog moet blijken of ik het écht leuk vind, of ga ik voor de zekere route, waar ik momenteel mezelf niet gelukkig mee maak.
    En dan zou ik het mijn ouders nog moeten vertellen. De enkele mensen op Q die mijn ouders kennen weten dat ze heel supportive zijn en dat ik me daar eigenlijk geen zorgen om hoef te maken. Maar ze zijn zo ontzettend trots op me, en ik wil dat dat zo blijft. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen...
    Kan iemand me zijn oprechte mening geven? Misschien krijg ik dan weer wat rust in mijn hoofd.
    Alvast bedankt.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Als jij hier niet gelukkig van word, moet je het niet doen.
    Ja, misschien valt het vreselijk tegen, maar van fouten leer je alleen maar.

    Gewoon doen denk ik! (:


    wat was dit ookalweer

    ik weet dat op HBO communicatie leuk is( ben de precieze naam kwijt).
    Maak sws je opleiding af maar probeer in je vrije tijd heel veel info te vinden over studies op het hbo.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Natuurlijk heeft een opleiding leuke en minder leuke vakken. Maar als je echt met een hele grote tegen zin naar school gaat dan zou ik er nogmaals over na denken of de studie die je gaat doen ook het gene is wat je later wilt gaan doen. Misschien is het handig dat je het tegen je ouders vertelt, het maakt ze hoogstwaarschijnlijk niet minder trots omdat je de helft van je opleiding niet leuk vindt. Ik denk dat ze juist trots op je zouden zijn omdat je het eerlijk durft te vertellen. Misschien kunnen zij je helpen om een betere keuze te maken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Bedankt, dit zijn reacties waar ik echt iets aan heb!
    Ik wilde het zo meteen tijdens een etentje ter sprake brengen.
    Misschien is het ook wel de sleur van het hele jaar, of de leraren. Ik heb nog iet minder als een jaar om te beslissen, dus dat zit wel goed.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Succes met beslissen! Het er met je ouders over hebben zal vast ook helpen.


    Hamartia

    Op elke opleiding zijn vakken die minder tot echt totaal niet leuk zijn.. ondanks dat zit ik nu momenteel echt op mn werk en heb ik wel plezier! (: Mijn school was ook echt een grote verdoemde @&$^(&%@#(^%$!@*(^%#(#$% school zacht uitgedrukt


    It's high noon.

    Ik zou goed nadenken over wat je later met beide studie kunt. Speekt zo'n baan in die sector je aan etc. Ik zou verder wel de studie van nu af maken zodat de moeite die je erin hebt gestoken niet voor niets is geweest.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik zou erg goed nadenken en je zeker hard verdiepen in de richting waar je anders naartoe zou gaan. Volg lessen mee, kijk boeken in, lees de ECTS-fiches,...
    Ik had het eerste semester dit jaar Kunstwetenschappen gedaan op de Universiteit, en ik had al heel wat van de leerstof gezien in mijn voorbije jaren kunstschool waardoor ik me best wel verveelde. Ik dacht dan dat het niets voor me was en switchte erg snel naar een compleet andere richting, verpleegkunde. Gevolg: ik haat het daar, mis mijn oude vrienden en de mentaliteit en doe nu eigenlijk iets dat me nauwelijks weet te boeien. Ik zit hier letterlijk alleen nog om mijn studiepunten terug te winnen om volgend jaar iets anders te doen, haha
    Maar ik hoop dat jij een keuze weet te maken die goed voor je is :)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.