• Omdat ik nog geen topic zag. Als jij onder de rivieren woont.

    - hoe heet jou stad met carnaval
    - wat is jullie motto dit jaar
    - en hoeveel ga jij en hoe?

    - wij heten Tullepetaonenstad
    - ons motto is alweer T'is Sirrekus
    - ik ga drie avonden en ik ga als matroos, piraat en in een glitterjurk


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Kuussegat. (cat)
    Moakt dâ ge 't goed moakt! - we hebben elk jaar een nieuwe en ik weet nooit waarom we er een hebben.
    Ik weet nog niet hoeveel avonden ik ga, en ook nog niet als wat. Ik ben aan het kijken naar zombie outfits tho.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Wij hebben geen carnaval naam, ookal wonen we wel onder de rivieren. Ik vind carnaval aan de ene kant wel grappig, maar aan de andere kant ook wel weer overdreven.

    Jocus Riék, al heb ik dit wel op moeten zoeken. Zover ik weet, gebruikt niemand dit.
    Laot ôs maar gewaere. Nu snap ik wel waarom mijn facebook vol staat met deze zin (:
    Gelukkig ga ik met carnaval op vakantie, dus ik vier het dit jaar niet, gelukkig.


    Take risks and conquer your fears.

    Dringersgat! Heuj! Hahaha, belachelijk. Maar ik ben opgegroeid in een dorp waar carnaval echt gewoon dé happening van het jaar is - dus ik doe net zo graag mee. En het motto is volgens mij: Zodoededé.
    Ik weet nog niet precies hoe ik allemaal ga dit jaar, ik heb nog een of ander Pink Floyd groupie-pakje liggen en ik heb nog een piratenpakje liggen maar ik moet nog wat nieuwe dingen voor dit jaar kopen. Waarschijnlijk ga ik ook alle dagen want ja - ik ben er nu eenmaal mee opgegroeid hahaha.


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Stad? Stad? We zijn een onbehouwen dorp, de Snevelbokskes en Snevelgeiten. Ofwel Snevelbokkenland :Y)
    Ons motto... Ehhhh... Iets met Rock en Roll, dacht ik?
    En verder ga ik heel veel doen: nada, noppes niks. Ik ben niet zo'n partycrasher, dus ik het hele weekend weg, en dinsdag moet ik werken en ga ik verder mijn laatste SE-week voorbereiden.


    Deep inside, I've never felt alive

    Krabbegat *O*
    Ons motto is 'k Eb 't voorjaar in m'n kop! Wat ik eigenlijk een best saai motto vind vergeleken met andere jaren. En zoals jij als Tulppetaon -man oh man hoe schrijf je dat? Ik zou het eigenlijk niet eens mogen weten denk- waarschijnlijk wel weet ga je hiero anders verkleed als in de meeste andere steden. Namelijk in een gordijn, een zakdoek -met de knoop naar voren natuurlijk- en vaak een bontjas en allemaal random dingen mee.
    Maar ik heb er echt heel veel zin in. Vooral de optocht!
    Oh en ik ga trouwens op vrijdagavond, zaterdagochtend tot de avond zondag waarschijnlijk s'middags maar dat weet ik nog niet maandag s'avonds met men nichten en tante en dan als laatste op dinsdag vanaf iets voor de optocht -rond een uur- tot het vallen van de Kraai -kwart voor twaalf. Eigenlijk zo'n beetje als elk jaar dus.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2014 - 20:16 ]


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Emrys schreef:
    Krabbegat *O*
    Ons motto is 'k Eb 't voorjaar in m'n kop! Wat ik eigenlijk een best saai motto vind vergeleken met andere jaren. En zoals jij als Tulppetaon -man oh man hoe schrijf je dat? Ik zou het eigenlijk niet eens mogen weten denk- waarschijnlijk wel weet ga je hiero anders verkleed als in de meeste andere steden. Namelijk in een gordijn, een zakdoek -met de knoop naar voren natuurlijk- en vaak een bontjas en allemaal random dingen mee.
    Maar ik heb er echt heel veel zin in. Vooral de optocht!
    Oh en ik ga trouwens op vrijdagavond, zaterdagochtend tot de avond zondag waarschijnlijk s'middags maar dat weet ik nog niet maandag s'avonds met men nichten en tante en dan als laatste op dinsdag vanaf iets voor de optocht -rond een uur- tot het vallen van de Kraai -kwart voor twaalf. Eigenlijk zo'n beetje als elk jaar dus.
    kraaaaaab hahahah jup ik weet het. Dn gordijn aan haaha


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    -Onze stad doet niet aan dit soort vage dingen.
    -Wij hebben geen motto, zoals hierboven, onze stad doet niet aan dit soort vage dingen.
    -Ik ga alleen zondag en dinsdag met een vriendin.

    Volgens mij wordt carnaval in Maastricht anders gevierd dan in Brabant. Ik denk dat onze carnaval meer richting de Duits versie ligt. Wij hebben namelijk ook een sleuteloverdracht, buuteredeners, 't Mooswief -een symbool voor carnaval wat op dinsdagavond 24.00 naar onderen wordt gelaten en heel Maastricht op het Vrijthof staat te huilen- en zaate hermeniekes -dronken harmonietjes- met het zaate hermeniekes konkoer -waarbij die 'dronken harmonietjes' worden beoordeeld en iedere een punten aantal van 111 ofzo krijgt-. En al die dingen zie ik niet terug hier.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Strienestad, haha en net zoals Krabbegat gaan wij niet gewoon verkleed maar trekken ze hier een gordijn aan en een zakdoek met de knoop naar achteren. Ons motto is Kèk ’s wa d'n artieste. Zelf vier ik het niet though, vind er niet zoveel 'an.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ballefruttersgat! Ik ga als minion :9~


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik woon er boven en toch heeft een deel van mijn stad een naam. (cat) Alleen ik vind carnaval verschrikkelijk, niet echt een feest dat aan mij is besteed. Volgens mij is het heel gezellig, alleen als klein meisje werd ik heel erg naar van de drukte en het lawaai en ik ben bang dat ik nooit meer echt carnaval leuk ga vinden.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2014 - 21:29 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Wij heten Striepersgat, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het motto is..
    Ik ben geen carnavalsmens, dus ik houd me er ook niet mee bezig. Ik ga dan ook geen carnaval vieren. Ik ben in het weekend gewoon thuis en maandag op dinsdag ga ik weg en woensdag moet ik weer stage lopen (:


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Protestants dorp, dus geen carnaval hier helaas (huil)(huil)


    Wanna roll with the wind, bringing distance to everything...

    Ik vergeet het altijd, maar het is iets met ape.
    En verder doe ik helemaal niks met carnaval.

    Edit: Ik heb het opgezocht en het is apestad.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2014 - 21:35 ]


    Do what people say you can't.

    Ik woon boven de rivieren en ik doe niet echt aan carnaval, vroeger wel.
    Ons dorp wordt dan omgetoverd tot " 't Laetste Stuyverdorp'
    Wat het motto is weet ik niet.

    Ik ga niet verkleed, ik ga wel helpen met het verkeer regelen voor de optocht, wat ik al 4 jaar doe :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly