• Algemeen:
    Ik kwam op het idee om dagelijks in dit topic een stelling te posten i.v.m. Harry Potter. Het is eigenlijk hetzelfde principe als Stelling van de Week, maar dan dagelijks en over de Harry Potter reeks! Het kan gaan over vanalles: over het verhaal, over de acteurs, over de personages,...
    Dagelijks verschijnt er dus een stelling die door mij gepost word in een reactie op dit topic. Je kan dan een dag lang je mening geven over de stelling en erover discussiëren. Dit leek me leuk en tegelijk ook handig omdat je dan niet steeds een appart topic hoeft te openen per stelling. (Weet ook dat de stelling niet altijd mijn mening is.)

    Kan ik ook een stelling posten?:
    Nee, maar je kan er wel een insturen. Dit doe je door een Privé Bericht naar mij te sturen, hoogstwaarschijnlijk komt hij dan binnen de week in dit topic te staan. Laat in je pb ook weten ofdat je anoniem wilt blijven, of liever hebt dat je naam erbij komt te staan.

    Mag ik ook mijn mening geven op een stelling van enkele dagen geleden?:
    Nee, om het een beetje ordelijk te houden heb ik liever dat je enkel reageert op de laatst geposte stelling.

    Hoe zie ik wanneer er een nieuwe stelling word geplaatst?:
    Je zal het topic in het oog moeten houden, en dus om de zoveel tijd checken. Als je wil kan ik ook een melding naar je sturen wanneer er een nieuwe stelling is, laat me het weten als je het wilt!


    Oudere stellingen:

    [20/08/'15] Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.
    [21/08/'15] Als je de engste Harry Potter film moet noemen, is het de tweede.
    [22/08/'15] Sneeps goede acties overtreffen zijn slechte.
    [23/08/'15] Richard Harris (1-2) was een betere Perkamentus dan Michael Gambon (3-8).
    [24/08/'15] Voldemorts dood scène is niet goed in beeld gebracht.
    [25/08/'15] Het is oneerlijk dat Griffoendor op het einde van het eerste jaar 170 punten extra krijgt.
    [26/08/'15] De Marauders waren niet leuk, maar pestkoppen.
    [27/08/'15] Harry Potter had beter een serie geweest dan een film.
    [28/08/'15] Draco en Hermelien zouden een koppel moeten worden.
    [29/08/'15] Men heeft het humoristische van Fred en George te weinig duidelijk gemaakt in de films.
    [30/08/'15] Het was beter geweest als de Nederlandse vertaler, eigennamen en plaatsnamen in het oorspronkelijke Engels had gelaten.
    [31/08/'15] Hermelien in Ravenklauw was logischer geweest.

    [01/09/'15] Er is geen één acteur of actrice die niet bij de rol past.
    [02/09/'15] Als er één personage mist in de films, is het Foppe.
    [10/09/'15] Het voorlaatste hoofdstuk (dus niét 19 jaar later) kwam te snel aan zijn einde, er is te weinig verteld over de toekomst van bepaalde personages.
    [11/09/'15] Als ik een tovenaar was zou ik de Zegevlier het liefst hebben van de drie Relieken van de Dood.
    [13/09/'15] Het is jammer dat Rowling, Marcel en Loena niet heeft laten samenkomen.
    [15/09/'15] Een remake binnen 30 jaar zou leuk zijn.

    [07/02/'16] Het is idioot dat men in de film niet heeft vermeld dat James, Sirius, Remus en Peter de makers waren van de Sluipwegwijzer.
    [08/02/'16] Er zou een boek moeten geschreven zijn over de Marauders, liever dan over next generation.



    [ bericht aangepast op 8 feb 2016 - 22:53 ]


    I wanna be a wizard!

    Stelling van 20 Augustus
          Ron en Hermelien hadden niet als koppel moeten eindigen, dat is te cliché.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2015 - 18:41 ]


    I wanna be a wizard!

    Leuk idee.

    Over de stelling:
    Oneens. Het was cliché geweest als Hermelien met Harry was geëindigd.


    "Ignite, my love. Ignite."

    ImAwesome schreef:
    Leuk idee.

    Over de stelling:
    Oneens. Het was cliché geweest als Hermelien met Harry was geëindigd.


    Dus dat :Y)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    ImAwesome schreef:
    Leuk idee.

    Over de stelling:
    Oneens. Het was cliché geweest als Hermelien met Harry was geëindigd.


    Queer zijn is gewoon alles

    ImAwesome schreef:
    Leuk idee.

    Over de stelling:
    Oneens. Het was cliché geweest als Hermelien met Harry was geëindigd.


    "Just because you've got the emotional range of a teaspoon, doesn't mean that we all have" Hermione Granger

    Oeh leuk!

    En nee, Harry/Hermione was te cliche geweest. Hermione en Ron zijn gewoon schattig.


    take me back to the basics and the simple life

    EthereaI schreef:
    Oeh leuk!

    En nee, Harry/Hermione was te cliche geweest. Hermione en Ron zijn gewoon schattig.


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Gaaf!

    En ja, ik snap dat de meesten hier zeggen dat het té cliché is als Harry en Hermione samen waren geeindigd, maar eerlijk ik vind Ron dus totaal niet bij Hermione passen. Ze zal nooit intellectueel uitgedaagd worden door hem, en ik zie haar toch wel als iemand die dat nodig heeft en wil in een relatie. Ondanks dat Harry/Hermione misschien cliché is, het is wel realistischer want ze zijn veel meer aan elkaar gewaagd.


    The truth is out there.

    Wauw, dat wordt wennen je nieuwe naam. Wat een leuk idee. :)

    Ik vind het geen cliché dat ze samen wat kregen, maar wel dat ze voor altijd samen blijven. Want zoals Veerle zegt denk ik dat Hermoine inderdaad wel een intellectuele uitdaging nodig heeft.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oneens en ik vind ze een heel goed koppel.


    "Everyone forgets Icarus also flew" - Jack Gilbert

    Super idee! Wat betreft de stelling: Absoluut niet, haha. Ze zijn mijn OTP van hun generatie, dus please, no. Harry/Hermione was cliché geweest en ik vind het ook vreselijk dat J.K. nu zegt dat ze het zo had willen doen, want dat zou echt de cliché van de cliché geweest zijn. :') Maar zoals Natascha zegt, wel dat ze samen blijven - net zoals iedereen anders. Dat vind ik echt bullshit, want die gasten zijn zeventien, nog niet aan toe, dan blijf je meestal niet tezamen.

    [ bericht aangepast op 20 aug 2015 - 19:18 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mijn otp was stiekem wel Hermelien en Fred, maar ik vind Hermelien en Ron geen cliché -al vind ik dat ze niet bepaald perfect bij elkaar passen.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik vind het niet cliché, maar vrij random eigenlijk. Ik vind ze namelijk totaal niet bij elkaar passen en daarnaast vind ik het vrij onwaarschijnlijk dat ze ook daadwerkelijk samen gebleven zijn, om de redenen die hierboven al gezegd zijn.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Oneens hermelien en Ron zijn gewoon voor elkaar gemaakt ze zijn een van mijn favoriete OTP.
    Trouwens echt een leuke idee zo'n Harry Potter dag stelling !


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Faelain schreef:
    Mijn otp was stiekem wel Hermelien en Fred, maar ik vind Hermelien en Ron geen cliché -al vind ik dat ze niet bepaald perfect bij elkaar passen.


    I don't think you quite understand, honey