• Algemene waarschuwing:
    Gezien de klachten over het off-topic gaan het The Great Hall-topic en de Common Room topics, willen we jullie nog eens extra wijzen op de regel over off-topic gaan:
    - Het is niet toegestaan om off-topic te gaan in topics, maar de uitzondering daarop zijn de Offtopic-topics, en de topics in het offtopic-subforum.
    Deze Harry Potter topics behoren dus niet tot de uitzonderingen. Het mag in deze vijf topics alleen gaan over Harry Potter gerelateerde onderwerpen, de opdracht van de maand of het topic zelf. Onderwerpen/posts zoals 'welke username zal ik nemen' en 'Goedemorgen allemaal' mogen dus niet.
    - De moderators.





    Harry had never even imagined such a strange and splendid place. It was lit by thousands and thousands of candles that were floating in midair over four long tables, where the rest of the students were sitting. These tables were laid with glittering golden plates and goblets. At the top of the hall was another long table where the teachers were sitting [...] The hundreds of faces staring at them looked like pale lanterns in the flickering candlelight [..] Harry looked upward and saw a velvety black ceiling dotted with stars. He heard Hermione whisper, "It's bewitched to look like the sky outside. I read about it in Hogwarts, A History." It was hard to believe there was a ceiling there at all, and that the Great Hall didn't simply open on to the heavens.



    Beste Q’ers. Jullie professors en ik heten jullie van harte welkom op alweer een nieuw schooljaar op Hogwarts.
    Voor sommigen is dit een fijn weerzien, voor anderen een nieuw begin. Zij die nog niet zijn ingedeeld, moeten eerst langs de sorteerhoed. Wij wensen elk van jullie al het nodige succes voor een magisch jaar, met veel vriendschap en leerrijke ervaringen.
    Moge ieder van jullie hier gevormd worden tot de prachtige tovenaars of heksen die jullie op een dag zullen zijn.
    The Daily Prophet is natuurlijk ook van de partij.
    Cassia, Head Mistress 2013



    Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Hufflepuff Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Slytherin Common Room

    Headmaster and Head of Houses
    Headmaster Cassia
    Head of Gryffindor AIaska
    Head of Hufflepuff Escritura
    Head of Ravenclaw Richelieu
    Head of Slytherin Elvenking

    Head Boys and Girls
    Gryffindor:
    Dahl - Caim

    Hufflepuff:
    PukkelXDing – dayxdreamer

    Ravenclaw:
    Starkey – Attraversare

    Slytherin:
    Yoda – Occult



    Afdelingspunten:

    Gryffindor: 120 punten
    Ravenclaw: 110 punten
    Hufflepuff: 100 punten
    Slytherin: 90 punten


    De opdrachtenstory


    Opdracht maand Oktober
    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.

    Opdracht maand December
    Omdat er bij Hogwarts alleen maar goede studenten zitten, is er besloten om de leerlingen een werkstuk te laten schrijven van minstens 1000 woorden. Je kan kiezen uit 4 onderwerpen. De tovenaarsoorlog, een vak op hogwarts, een leerkracht of een mythisch dier uit onze tovenaarswereld. Net zoals de vorige opdracht, mag iedereen er aan meedoen, en kiest het afdelingshoofd welke creatie er wordt ingezonden. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 december.
    Om het jullie wat makkelijker te maken, zijn er enkele richtlijnen opgesteld die waar jullie, indien jullie dat zelf willen, gebruik van kunnen maken. Dit is niet verplicht. Elk onderwerp heeft richtlijnen dat draait om 4 W's. Onder elke spoilerknop staan ze even voor jullie opgesomd.

    De tovenaarsoorlog:
    • Wie was er betrokken bij de tovenaarsoorlog?
    • Wat was de oorzaak, wat was de reden achter deze oorlog?
    • Waar vond het plaats.
    • Waarom heb je voor de tovenaarsoorlog gekozen.

    Een vak op onze school:
    • Wie geeft dit vak.
    • Wat houdt het in? (Over wat gaat het)
    • Wanneer begon deze leerkracht dit vak te geven.
    • Waarom heb je voor dit onderwerp gekozen.

    Een leerkracht:
    • Wie is de leerkracht.
    • Wat geeft hij op hogwarts en wat is er speciaal aan hem.
    • Wanneer ging hij aan de slag.
    • Waarom heb je voor hem gekozen.

    Een mythisch dier uit onze wereld:
    • Wie kent er veel van deze dieren.
    • Wat is er zo bijzonder aan.
    • Waar kan je dit mythisch dier vinden.
    • Waarom heb je voor dit dier gekozen.

    Veel succes iedereen en dat de beste afdeling mag winnen!
    De uitslag verschijnt op 31 januari.

    Opdracht maand Februari
    Beste leerlingen,

    Omdat de afdelingspunten allemaal gelijk lopen, is er besloten om een nieuwe opdracht te verzinnen die voor de één al wat gemakkelijker zal zijn dan voor de ander. Elke afdeling moet tegen 15 februari een collage klaarhebben die het dagdagelijkse leven van hun afdeling representeert. De collage moet grotendeels bestaan uit zelfgemaakte foto's en het moet duidelijk zijn van welke afdeling het is. Je mag er ook wat in tekenen, maar overdrijf hier niet in. Werk netjes en verzorgd en laat zien dat jouw afdeling de beste is.

    De uitslag zal verschijnen op 28 februari. Succes iedereen!

    Opdracht maand Maart
    Beste leerlingen,

    Omdat het tijd is voor alweer een nieuwe opdracht, hebben we de koppen nog eens bij elkaar gestoken en is er alweer een creatieve oefening bedacht. Het is de bedoeling dat je een afdelingslied schrijft, je mag je baseren op het sorteerlied als je dat gemakkelijker vindt, zolang het maar geen plagiaat is. Voor zij die willen, mag het lied ook worden ingezongen. Voor de leerlingen die echt heel muzikaal zijn aangelegd, mag het ook worden ingestuurd met een muziekje.
    Jullie krijgen hiervoor de tijd t.e.m. 31 maart. De uitslag zal dan verschijnen op 30 april wegens een vakantie.
    Succes iedereen!


    "Before we begin our banquet, I would like to say a few words. And here they are: Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak! Thank you."

    -Albus Dumbledore, Headmaster, 1991

    [ bericht aangepast op 1 maart 2014 - 11:26 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Cassia schreef:
    Ik heb gevraagd of iemand mijn taak over kan nemen.
    Ik kan het gewoon niet langer doen, maar niemand lijkt er op te reageren.
    Heb echt geen tijd om alles na te kijken, te activeren en eerlijk gezegd heb ik er gewoon ook geen zin meer in.
    Dit komt niet door jullie, maar gewoon door hetgeen wat er nu allemaal aan het afspelen is in mijn privéleven.
    Heb je het al in het modteam gevraagd of iemand anders het kan overnemen?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Heb je het al in het modteam gevraagd of iemand anders het kan overnemen?

    Ik heb het gevraagd aan de mensen die hier aan meewerken.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Cassia schreef:
    (...)
    Ik heb het gevraagd aan de mensen die hier aan meewerken.
    Naw dat is wel heel jammer.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Cassia schreef:
    (...)
    Ik heb het gevraagd aan de mensen die hier aan meewerken.


    Moet het een mod zijn?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ahw, wat jammer :/


    help

    Jammer dat je stopt.:' (


    Queer zijn is gewoon alles

    Echt heel jammer dat je stopt, maar ik denk dat ik zelf ook niet genoeg tijd heb om dat allemaal te doen...


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Pabu schreef:
    (...)

    Moet het een mod zijn?


    Dat wou ik eigenlijk ook net vragen.


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Ik weet dat het lastig kan zijn, maar zou het toch mogelijk zijn om de laatste opdracht van punten te voorzien?
    We hebben er heel veel werk in gestoken en het zou echt zonde zijn als er niets mee wordt gedaan.

    Vanaf September zou ik er niets mee inzetten om dit voort te zetten in een nieuw schooljaar. (tenzij je daar uiteraard mod voor moet zijn, want dat ben ik niet)


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    dayxdreamer schreef:
    Ik weet dat het lastig kan zijn, maar zou het toch mogelijk zijn om de laatste opdracht van punten te voorzien?
    We hebben er heel veel werk in gestoken en het zou echt zonde zijn als er niets mee wordt gedaan.

    Vanaf September zou ik er niets mee inzetten om dit voort te zetten in een nieuw schooljaar. (tenzij je daar uiteraard mod voor moet zijn, want dat ben ik niet)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    xxSummerxx > Oculus


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    Dus...
    Die uitslag komt er zeker niet meer?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Pabu schreef:
    Dus...
    Die uitslag komt er zeker niet meer?


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||