• De stelling van deze week luidt:
    Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nee, ik vind dat er van elk soort gewoon modellen moeten zijn. Sommige mensen hebben nou eenmaal ondergewicht, net als sommige mensen overgewicht hebben. Beide is slecht voor je, waarom zou de ene wel mogen werken en de ander niet? Daarbij zijn er mensen die gewoon ondergewicht hebben en mensen die gewoon overgewicht hebben en die willen ook graag kleding dragen of mensen zoals henzelf zien op de catwalk. Als je dat soort dingen gaat verbieden worden mensen er alleen maar onzekerder van. Ze kunnen er vaak niet eens iets aan doen.
    Dan heb je natuurlijk altijd de gevalletjes die er wel iets aan kunnen doen, maar die onderscheid kan je lastig maken. Net zoals de mensen die overgewicht hebben en op de catwalk lopen, terwijl sommige ervan er niks aan kunnen doen en anderen wel.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Nee, ik vind dat er van elk soort gewoon modellen moeten zijn. Sommige mensen hebben nou eenmaal ondergewicht, net als sommige mensen overgewicht hebben. Beide is slecht voor je, waarom zou de ene wel mogen werken en de ander niet? Daarbij zijn er mensen die gewoon ondergewicht hebben en mensen die gewoon overgewicht hebben en die willen ook graag kleding dragen of mensen zoals henzelf zien op de catwalk. Als je dat soort dingen gaat verbieden worden mensen er alleen maar onzekerder van. Ze kunnen er vaak niet eens iets aan doen.
    Dan heb je natuurlijk altijd de gevalletjes die er wel iets aan kunnen doen, maar die onderscheid kan je lastig maken. Net zoals de mensen die overgewicht hebben en op de catwalk lopen, terwijl sommige ervan er niks aan kunnen doen en anderen wel.
    Dit, maar ik vind wel dat de modewereld meer hun best moeten doen om niet alles maatje 34 op de catwalk neer te zetten. Wanneer heb jij voor het laats een maatje 40 op de catwalk van Voque zien lopen?
    De modewereld zou best wat meer verschillende maten mogen aanprijzen. Van de kleinste tot de grootste maat en natuurlijk alles wat daartussen zit.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Dat ligt eraan. Als de model in kwestie gewoon van natuur ondergewicht is en niks aan kan doen, zal het wel oneerlijk zijn om die een werkverbod te geven. Maar als er eentje is die zichzelf speciaal ervoor uithongerd, dan mag je die van mijn part een werkverbod geven. Maar zoals Nikki al zegt, je kan moeilijk een onderscheid maken tussen gewoon 'mager van natuur' of 'mager door zichzelf uitsterven.'


    -

    Nee, hier ben ik het niet mee eens. Aan echt ondergewicht kan je niet altijd wat doen. Zelf heb ik erg zwaar ondergewicht, dat je ondergewicht hebt betekend niet dat je ongezond bent. Er zijn ook hartstikke veel mensen met onder en overgewicht, die moeten toch ook de kans krijgen om leuke kleding te kopen?

    [ bericht aangepast door een moderator op 23 feb 2014 - 8:03 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Assassin schreef:
    Nee, ik vind dat er van elk soort gewoon modellen moeten zijn. Sommige mensen hebben nou eenmaal ondergewicht, net als sommige mensen overgewicht hebben. Beide is slecht voor je, waarom zou de ene wel mogen werken en de ander niet? Daarbij zijn er mensen die gewoon ondergewicht hebben en mensen die gewoon overgewicht hebben en die willen ook graag kleding dragen of mensen zoals henzelf zien op de catwalk. Als je dat soort dingen gaat verbieden worden mensen er alleen maar onzekerder van. Ze kunnen er vaak niet eens iets aan doen.
    Dan heb je natuurlijk altijd de gevalletjes die er wel iets aan kunnen doen, maar die onderscheid kan je lastig maken. Net zoals de mensen die overgewicht hebben en op de catwalk lopen, terwijl sommige ervan er niks aan kunnen doen en anderen wel.


    Was het Anorexia ipv ondergewicht, dan ja.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    (...)

    Was het Anorexia ipv ondergewicht, dan ja.


    This.

    Assassin schreef:
    Nee, ik vind dat er van elk soort gewoon modellen moeten zijn. Sommige mensen hebben nou eenmaal ondergewicht, net als sommige mensen overgewicht hebben. Beide is slecht voor je, waarom zou de ene wel mogen werken en de ander niet? Daarbij zijn er mensen die gewoon ondergewicht hebben en mensen die gewoon overgewicht hebben en die willen ook graag kleding dragen of mensen zoals henzelf zien op de catwalk. Als je dat soort dingen gaat verbieden worden mensen er alleen maar onzekerder van. Ze kunnen er vaak niet eens iets aan doen.
    Dan heb je natuurlijk altijd de gevalletjes die er wel iets aan kunnen doen, maar die onderscheid kan je lastig maken. Net zoals de mensen die overgewicht hebben en op de catwalk lopen, terwijl sommige ervan er niks aan kunnen doen en anderen wel.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Junns schreef:
    (...)

    Was het Anorexia ipv ondergewicht, dan ja.


    26 - 02 - '16

    Assassin schreef:
    Nee, ik vind dat er van elk soort gewoon modellen moeten zijn. Sommige mensen hebben nou eenmaal ondergewicht, net als sommige mensen overgewicht hebben. Beide is slecht voor je, waarom zou de ene wel mogen werken en de ander niet? Daarbij zijn er mensen die gewoon ondergewicht hebben en mensen die gewoon overgewicht hebben en die willen ook graag kleding dragen of mensen zoals henzelf zien op de catwalk. Als je dat soort dingen gaat verbieden worden mensen er alleen maar onzekerder van. Ze kunnen er vaak niet eens iets aan doen.
    Dan heb je natuurlijk altijd de gevalletjes die er wel iets aan kunnen doen, maar die onderscheid kan je lastig maken. Net zoals de mensen die overgewicht hebben en op de catwalk lopen, terwijl sommige ervan er niks aan kunnen doen en anderen wel.


    &

    Huginn schreef:
    (...)Dit, maar ik vind wel dat de modewereld meer hun best moeten doen om niet alles maatje 34 op de catwalk neer te zetten. Wanneer heb jij voor het laats een maatje 40 op de catwalk van Voque zien lopen?
    De modewereld zou best wat meer verschillende maten mogen aanprijzen. Van de kleinste tot de grootste maat en natuurlijk alles wat daartussen zit.


    Hamartia

    Het ligt er in mijn optiek aan hoe ernstig het ondergewicht is en vooral: hoe het eetgedrag van het model is. Heeft ze ernstig ondergewicht waardoor ze lichamelijk achteruitgaat? Dan ja. Eet ze niet, spuugt alles uit, dan ook ja. Ik denk dat een huisarts/voedingsdeskundige meer bij dit soort werk betrokken mag worden, zodat je niet alleen bepaalde stoornissen signaleert maar ook de andere modellen kan ondersteunen bij het gezond eten.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    lovelyreads schreef:
    Het ligt er in mijn optiek aan hoe ernstig het ondergewicht is en vooral: hoe het eetgedrag van het model is. Heeft ze ernstig ondergewicht waardoor ze lichamelijk achteruitgaat? Dan ja. Eet ze niet, spuugt alles uit, dan ook ja. Ik denk dat een huisarts/voedingsdeskundige meer bij dit soort werk betrokken mag worden, zodat je niet alleen bepaalde stoornissen signaleert maar ook de andere modellen kan ondersteunen bij het gezond eten.

    Precies wat ik wilde zeggen. Iemand uitsluiten is nooit een goed idee, omdat het vaak het gevolg is van iets (neem het beleid, of bepaalde idealen onder de modellen). Daarnaast heb je ondergewicht en je hebt óndergewicht.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Junns schreef:
    (...)

    Was het Anorexia ipv ondergewicht, dan ja.


    Dit. Ik heb gewoon ondergewicht, en hier kan ik echt niks aan doen. Je moet mijn eetgewoontes eens zien.. :')


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Huginn schreef:
    (...)Dit, maar ik vind wel dat de modewereld meer hun best moeten doen om niet alles maatje 34 op de catwalk neer te zetten. Wanneer heb jij voor het laats een maatje 40 op de catwalk van Voque zien lopen?
    De modewereld zou best wat meer verschillende maten mogen aanprijzen. Van de kleinste tot de grootste maat en natuurlijk alles wat daartussen zit.


    Dit zie je wel veel meer de laatste tijd, gelukkig. Ook qua paspoppen in winkels in verschillende landen en daar ben ik echt heel blij om. Ik vind dat alles er gewoon moet zijn, net als jij.

    lovelyreads schreef:
    Het ligt er in mijn optiek aan hoe ernstig het ondergewicht is en vooral: hoe het eetgedrag van het model is. Heeft ze ernstig ondergewicht waardoor ze lichamelijk achteruitgaat? Dan ja. Eet ze niet, spuugt alles uit, dan ook ja. Ik denk dat een huisarts/voedingsdeskundige meer bij dit soort werk betrokken mag worden, zodat je niet alleen bepaalde stoornissen signaleert maar ook de andere modellen kan ondersteunen bij het gezond eten.


    Het is gewoon lastig om zulke dingen te controleren, net zoals je niet kan controleren welke modellen met overgewicht elke dag fastfood eten, want dat is ook niet gezond en moet je ook niet aanprijzen bij het publiek.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Het is gewoon lastig om zulke dingen te controleren, net zoals je niet kan controleren welke modellen met overgewicht elke dag fastfood eten, want dat is ook niet gezond en moet je ook niet aanprijzen bij het publiek.


    Daar ben ik het absoluut mee eens. Niet alleen ondergewicht, maar ook overgewicht door ongezond voedsel verdient aandacht. Het is inderdaad lastig dit soort eetgedrag te ontdekken. Daarom denk ik dat een soort 'health-team' hier een grote bijdrage aan kan leveren, net zoals sporters dat hebben. Daarnaast zal het beeld van de modeindustrie echt moeten veranderen. Graatmagere modellen vind ik geen realistisch beeld, net zoals de zogenoemde "plus-size modellen. Een maatje meer vind ik prima, maar er zijn grenzen. Soms zie ik plussizemodellen met veeeele maatjes meer. Ook dat is geen gezond beeld.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2014 - 12:19 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Aldea schreef:
    Dat ligt eraan. Als de model in kwestie gewoon van natuur ondergewicht is en niks aan kan doen, zal het wel oneerlijk zijn om die een werkverbod te geven. Maar als er eentje is die zichzelf speciaal ervoor uithongert, dan mag je die van mijn part een werkverbod geven. Maar zoals Nikki al zegt, je kan moeilijk een onderscheid maken tussen gewoon 'mager van natuur' of 'mager door zichzelf uitsterven.'


    You are beautiful, you are love.