• De stelling van deze week luidt:
    Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Alleen als dat ondergewicht door anorexia komt.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Tuurlijk niet dat zou beteken dat iemand zoals ik nooit model zou kunnen worden omdat ik ondergewicht heb, maar ik kan daar ook niks aan doen. Ik eet meer dan sommige van mijn vrienden met overgewicht en dan nog ben ik te licht. Het zou dus niet eerlijk zijn om mij daarom te verbieden als model te werken (niet dat ik dit zou willen). Wel zou het leuk zijn ook wat vollere vrouwen op de catwalk en in modebladen te zien. Dat dun zijn mooi zijn is, is namelijk niet waar. Je kan dun mooi vinden, maar ik denk dat een groot deel van de mannen liever wat meer gevulde vrouwen hebben dan een wandelent skelet. Bovendien zijn er veel meer meiden die helemaal niet in de buurt komen van de maten die die modelen aanhebben. Dus wat heb je er aan om alleen maar dunnen meisjes als modellen te hebben.


    It's very important for you to believe that you are the one

    Ligt eraan of het model van nature zo is of niet


    Treat people with kindness

    Assassin schreef:
    Nee, ik vind dat er van elk soort gewoon modellen moeten zijn. Sommige mensen hebben nou eenmaal ondergewicht, net als sommige mensen overgewicht hebben. Beide is slecht voor je, waarom zou de ene wel mogen werken en de ander niet? Daarbij zijn er mensen die gewoon ondergewicht hebben en mensen die gewoon overgewicht hebben en die willen ook graag kleding dragen of mensen zoals henzelf zien op de catwalk. Als je dat soort dingen gaat verbieden worden mensen er alleen maar onzekerder van. Ze kunnen er vaak niet eens iets aan doen.
    Dan heb je natuurlijk altijd de gevalletjes die er wel iets aan kunnen doen, maar die onderscheid kan je lastig maken. Net zoals de mensen die overgewicht hebben en op de catwalk lopen, terwijl sommige ervan er niks aan kunnen doen en anderen wel.


    Je neemt me de woorden uit mijn mond :)


    take pills or become psycho

    Assassin schreef:
    Nee, ik vind dat er van elk soort gewoon modellen moeten zijn. Sommige mensen hebben nou eenmaal ondergewicht, net als sommige mensen overgewicht hebben. Beide is slecht voor je, waarom zou de ene wel mogen werken en de ander niet? Daarbij zijn er mensen die gewoon ondergewicht hebben en mensen die gewoon overgewicht hebben en die willen ook graag kleding dragen of mensen zoals henzelf zien op de catwalk. Als je dat soort dingen gaat verbieden worden mensen er alleen maar onzekerder van. Ze kunnen er vaak niet eens iets aan doen.
    Dan heb je natuurlijk altijd de gevalletjes die er wel iets aan kunnen doen, maar die onderscheid kan je lastig maken. Net zoals de mensen die overgewicht hebben en op de catwalk lopen, terwijl sommige ervan er niks aan kunnen doen en anderen wel.


    16 - 09 - '17

    Zials de meeste al zggen. Als iemand zichzelf door eetgewoontes dun maakt dan vind ik dat er een waarschuwing of verbod voor die moet komen. Ik vind dat je alle maatjes moet stimuleren. Niet om dik of dun te raken maar zodat mensen wat zekerder worden. Ik vins de reclame ban Dove daarom een goede vkoorbeeld als ze ewoon van alle maten wat pakken


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    nee, want als je ondergewicht heb dan kan je daar soms niets aan doen, en al heb je er zelf voor gezorgd moet je dan jezelf ineens misselijk eten?
    ik vind dus dat het niet zo moet zijn

    Mee eens. Zo krijgen meisjes een volledig onnatuurlijk beeld van hoe slank een vrouw moet zijn.


    Fuck the world, love yourself

    de modewereld vertelt vaak dat modellen te dik zijn. Die modellen willen ook werk dus gaan ze zich uithongeren. Dus eigenlijk is het niet alleen hun schuld. Ik vind dat de modewereld er wat aan moet doen.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2014 - 19:08 ]


    just sm:)e en the world smiles with you

    Vincie schreef:
    Alleen als dat ondergewicht door anorexia komt.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Men die de modellen zegt ondergewicht te hebben moet een werverbod krijgen.


    Ik ben een blaadje in de wind, kijk hoe ik zweef...

    Aldea schreef:
    Dat ligt eraan. Als de model in kwestie gewoon van natuur ondergewicht is en niks aan kan doen, zal het wel oneerlijk zijn om die een werkverbod te geven. Maar als er eentje is die zichzelf speciaal ervoor uithongerd, dan mag je die van mijn part een werkverbod geven. Maar zoals Nikki al zegt, je kan moeilijk een onderscheid maken tussen gewoon 'mager van natuur' of 'mager door zichzelf uitsterven.'


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Nee, hier ben ik het niet mee eens. Er zijn veel mensen - waaronder ik - die ondergewicht hebben, zonder dat ze er iets aan kunnen doen. Wel vind ik dat het echt heel belangrijk is om ervoor te zorgen dat er ten eerste minder druk op modellen wordt gelegd om die ene perfecte maat te krijgen d.m.v. afvallen en ten tweede dat er meer gelet wordt op de eetpatronen.
    Heel veel mensen hebben een beeld van modellen waarin ze alleen maar bieslook eten en water drinken, maar gelukkig is dat niet zo. Ook dat zijn gewoon mensen die een pizza eten. Ze eten gezond, maar niet alleen maar caloriearme dingen


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Cassia schreef:
    De stelling van deze week luidt:
    Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Modellen met een ongezonde eet- en leefstijl moeten een werkverbod krijgen.


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Assassin schreef:
    Nee, ik vind dat er van elk soort gewoon modellen moeten zijn. Sommige mensen hebben nou eenmaal ondergewicht, net als sommige mensen overgewicht hebben. Beide is slecht voor je, waarom zou de ene wel mogen werken en de ander niet? Daarbij zijn er mensen die gewoon ondergewicht hebben en mensen die gewoon overgewicht hebben en die willen ook graag kleding dragen of mensen zoals henzelf zien op de catwalk. Als je dat soort dingen gaat verbieden worden mensen er alleen maar onzekerder van. Ze kunnen er vaak niet eens iets aan doen.
    Dan heb je natuurlijk altijd de gevalletjes die er wel iets aan kunnen doen, maar die onderscheid kan je lastig maken. Net zoals de mensen die overgewicht hebben en op de catwalk lopen, terwijl sommige ervan er niks aan kunnen doen en anderen wel.


    Ik ben het hier eigenlijk best wel mee eens, al wil ik er wel aan toe voegen dat het uitbuiten van dat soort modellen echt gekkenwerk vindt, maar daar kunnen die meiden zelf ook weinig aan doen. Zij willen gewoon de prijs betalen om model te zijn en je droom nastreven is op zich niet verkeerd, zelfs als je daar wat voor moet opofferen.
    Alles in dat wereldje wordt in hokjes gestopt. Ik zou ook graag zien dat er ook wat kleinere modellen waren, meisjes onder de 1.65 meter of zo, maar dat is er ook al niet. Ik vindt dat het hele gedoe met gewicht sowieso moet worden afgeschaft in de modewereld, want als het echt zoveel zou uitmaken, zou er maar één maat zijn.
    Maar ja, die gasten verdienen op onze onzekerheden, dus dat zal allemaal wel nooit gebeuren.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes