• De stelling van deze week luidt:
    Modellen met ondergewicht moeten een werkverbod krijgen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Aldea schreef:
    Dat ligt eraan. Als de model in kwestie gewoon van natuur ondergewicht is en niks aan kan doen, zal het wel oneerlijk zijn om die een werkverbod te geven. Maar als er eentje is die zichzelf speciaal ervoor uithongerd, dan mag je die van mijn part een werkverbod geven. Maar zoals Nikki al zegt, je kan moeilijk een onderscheid maken tussen gewoon 'mager van natuur' of 'mager door zichzelf uitsterven.'

    Precies dit.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik denk trouwens dat, wanneer alle modellen met een eetstoornis van de catwalk en uit de modebladen zouden verdwijnen, er veel minder 'te dunne' modellen overblijven. Maar goed, dat is gewoon wat ik denk. Niets meer, niets minder. (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    lovelyreads schreef:
    (...)

    Daar ben ik het absoluut mee eens. Niet alleen ondergewicht, maar ook overgewicht door ongezond voedsel verdient aandacht. Het is inderdaad lastig dit soort eetgedrag te ontdekken. Daarom denk ik dat een soort 'health-team' hier een grote bijdrage aan kan leveren, net zoals sporters dat hebben. Daarnaast zal het beeld van de modeindustrie echt moeten veranderen. Graatmagere modellen vind ik geen realistisch beeld, net zoals de zogenoemde "plus-size modellen. Een maatje meer vind ik prima, maar er zijn grenzen. Soms zie ik plussizemodellen met veeeele maatjes meer. Ook dat is geen gezond beeld.


    Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. Daarom vind ik het goed dat ze dat bij die Angels van Victoria Secret ook hebben. Ze laten daar ook heel actief zien dat de modellen bezig zijn met sporten en gezond eten, niet met zo min mogelijk eten. Zulke modellen zie ik graag terug op de catwalk, want ze zijn gewoon heel gezond.


    Your make-up is terrible

    Junns schreef:
    (...)

    Was het Anorexia ipv ondergewicht, dan ja.


    Queer zijn is gewoon alles

    Niet mee eens.
    Zoals eerder hierboven vermeld kunnen sommige mensen nu eenmaal niet doen aan hun odergewicht.
    Wél vind ik dat er in de moderne maatschappij teveel té slanke modellen op de catwalk lopen, waardoor een heleboel meisjes (en jongens ook trouwens) complexen over zichzelf krijgen.
    Daarbij is het in het geval van modellen met anorexia ook vaak niet hun schuld, maar die van de modewereld.
    De modewereld zou veel vaker tekenen moeten geven dat ook een normaal maatje 38/40 welkom is en ook volslanke modellen of zelfs dikke (zo'n lelijk woord, sorry) modellen welkom zijn op de catwalk.
    Veel minder modellen zouden zich als gevolg hiervan minder gaan uithongeren.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Oneens, die mensen hebben problemen die grotendeels aan de modesector te danken zijn: het zijn immers de idealen die in die sector leven die er voor zorgen dat modellen kost wat kost willen afvallen. Het is dus geen goed idee om hen zomaar te laten vallen alleen omdat ze willen voldoen aan die idealen. Het lijkt mij beter het probleem bij de wortels aan te pakken en het beeld van een model - graatmager - te veranderen, ook al is dat waarschijnlijk niet zo makkelijk.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Soms kan je er niks aan doen dat je ondergewicht heb, maar op zich ben ik het er wel mee eens. Het kan dodelijk zijn en sommige modellen zijn gewoon eng dun.


    why don't you speak it out loud instead of living it in your head? - the 1975

    Ik ben het ermee eens omdat je er soms niets aan kunt doen en het kan ook wel gevaarlijk zijn ja. En als je dan op de catwalk een heel dun iemand zit is toch ook niet mooi, mijn mening.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Dit is wel weer heerlijk kort door de bocht. Ik zou de focus, zoals meer mensen hier al zeggen, leggen op de manier van leven. Gezond leven is toelaten, ongezond leven is aan laten passen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Modellen moeten er zijn in alle soorten en maten net als de gewone mensen


    'If you think this has a happy ending; you haven't been paying attention,' Ramsay Bolton GOT

    Izembaro schreef:
    Dit is wel weer heerlijk kort door de bocht. Ik zou de focus, zoals meer mensen hier al zeggen, leggen op de manier van leven. Gezond leven is toelaten, ongezond leven is aan laten passen.


    Pretty is just a pretty word.

    Assassin schreef:
    Nee, ik vind dat er van elk soort gewoon modellen moeten zijn. Sommige mensen hebben nou eenmaal ondergewicht, net als sommige mensen overgewicht hebben. Beide is slecht voor je, waarom zou de ene wel mogen werken en de ander niet? Daarbij zijn er mensen die gewoon ondergewicht hebben en mensen die gewoon overgewicht hebben en die willen ook graag kleding dragen of mensen zoals henzelf zien op de catwalk. Als je dat soort dingen gaat verbieden worden mensen er alleen maar onzekerder van. Ze kunnen er vaak niet eens iets aan doen.
    Dan heb je natuurlijk altijd de gevalletjes die er wel iets aan kunnen doen, maar die onderscheid kan je lastig maken. Net zoals de mensen die overgewicht hebben en op de catwalk lopen, terwijl sommige ervan er niks aan kunnen doen en anderen wel.


    Precies dit +
    Ik vind dat modellenbureaus een keer een soort actie moeten ondernemen waarbij 'normale' mensen met een gezond gewicht als model worden 'ingezet'. Hierdoor zou het beeld van een dun model veranderen naar het beeld van een model met een gezond gewicht. En hierdoor hoeven modellen zich niet meer gedwongen voelen om dun te zijn. Ik bedoel, als je al dun bent van jezelf kun je daar niet zoveel aan doen, maar dat je als mens met een gezond gewicht jezelf dun moet 'maken' voor het modellenwerk vind ik een vreselijk idee.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2014 - 18:01 ]

    Ik vind dat modellen wel ondergewicht mogen hebben, als dat hun natuurlijke bouw is. Wat ik wel denk, is dat het ‘ondergewicht’ niet het ‘normaal’ moet worden, zoals het nu wel is in de modellenwereld.

    Izembaro schreef:
    Dit is wel weer heerlijk kort door de bocht. Ik zou de focus, zoals meer mensen hier al zeggen, leggen op de manier van leven. Gezond leven is toelaten, ongezond leven is aan laten passen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Assassin schreef:
    Nee, ik vind dat er van elk soort gewoon modellen moeten zijn. Sommige mensen hebben nou eenmaal ondergewicht, net als sommige mensen overgewicht hebben. Beide is slecht voor je, waarom zou de ene wel mogen werken en de ander niet? Daarbij zijn er mensen die gewoon ondergewicht hebben en mensen die gewoon overgewicht hebben en die willen ook graag kleding dragen of mensen zoals henzelf zien op de catwalk. Als je dat soort dingen gaat verbieden worden mensen er alleen maar onzekerder van. Ze kunnen er vaak niet eens iets aan doen.
    Dan heb je natuurlijk altijd de gevalletjes die er wel iets aan kunnen doen, maar die onderscheid kan je lastig maken. Net zoals de mensen die overgewicht hebben en op de catwalk lopen, terwijl sommige ervan er niks aan kunnen doen en anderen wel.


    Dit dus. Ik vind de stelling echt onzin.


    Tijd voor koffie.