• De stelling van deze week luidt:
    Er zou een haarloze Disney prinses moeten komen, zodat kinderen met kanker zich ook mooi voelen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Dan zou er eigenlijk voor elke ziekte waarbij je er anders uitziet dan de rest een Disney prinses moeten komen want als je kanker hebt ben je niet lelijk. Ik snap het wel maar ik vind het onnodig. Want je haar is niet het enige deel van je lichaam wat mooi moet zijn en als je het niet hebt ben je lelijk of zo? En het gaat toch niet om uiterlijk maar om innerlijk? Ik voel me echt gemeen dat ik dit zeg..
    Ik ben het dus oneens.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Tja, ik ben er mee eens, maar dan zal je eigenlijk ook voor elk andere ziekte een speciaal disney film erover moeten maken. Maar het zal een prachtig gebaar zijn voor kinderen met kanker. Die horen zich ook mooi te voelen. Dus ik zit tussen mee eens en oneens.


    -

    Oh kom op zeg. Ik snap dat kanker een vreselijke ziekte is, maar dit gaat wel erg ver. We geven de prinses toch ook niet het syndroom van down om gehandicapten mooi te laten voelen? Nee sorry ik ben het er niet mee eens.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Haarloos? Noemen we dat niet meer gewoon kaal tegenwoordig?


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Eens :D

    Wyrd schreef:
    Oh kom op zeg. Ik snap dat kanker een vreselijke ziekte is, maar dit gaat wel erg ver. We geven de prinses toch ook niet het syndroom van down om gehandicapten mooi te laten voelen? Nee sorry ik ben het er niet mee eens.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Dan zou je eigenlijk dit voor elke ziekte, aandoening of stoornis moeten doen en dan zou Disney de magie missen die het altijd had.
    Disney moet gewoon schrijven wat ze willen en zich niet laten beperken door iets. Zo'n verhaal hierover moet je ook nog goed indenken en muziek moet erbij geschreven worden en dan moet je ook weer rekening houden dat het niemand raakt. Laat Disney gewoon zijn eigen ding schrijven en je hebt genoeg andere goede series die een ziekte,aandoening of stoornis mooi uitlichten en dat op geen geforceerde basis doen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    Dan zou je eigenlijk dit voor elke ziekte, aandoening of stoornis moeten doen en dan zou Disney de magie missen die het altijd had.
    Disney moet gewoon schrijven wat ze willen en zich niet laten beperken door iets. Zo'n verhaal hierover moet je ook nog goed indenken en muziek moet erbij geschreven worden en dan moet je ook weer rekening houden dat het niemand raakt. Laat Disney gewoon zijn eigen ding schrijven en je hebt genoeg andere goede series die een ziekte,aandoening of stoornis mooi uitlichten en dat op geen geforceerde basis doen.


    comfort in c h a o s

    Wyrd schreef:
    Oh kom op zeg. Ik snap dat kanker een vreselijke ziekte is, maar dit gaat wel erg ver. We geven de prinses toch ook niet het syndroom van down om gehandicapten mooi te laten voelen? Nee sorry ik ben het er niet mee eens.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Ik ben er niet mee eens. Ik denk als je kanker of een andere ziekte hebt je er juist niet zo aan herinnerd wil worden maar het wil vergeten.
    Als er zulke Disneyprinsessen komen denk ik dat hun zich juist niet beter voelen, maar slechter. Omdat je ze er aan blijft herinneren dat er iets niet goed gaat met ze.

    Mijn mening: Laat Disney zo blijven. Niemand word er nu mee gekwetst (zo ver ik weet?) maar waarschijnlijk als je het zo veranderd wel.


    wat was dit ookalweer

    Armastus schreef:
    Ik ben er niet mee eens. Ik denk als je kanker of een andere ziekte hebt je er juist niet zo aan herinnerd wil worden maar het wil vergeten.
    Als er zulke Disneyprinsessen komen denk ik dat hun zich juist niet beter voelen, maar slechter. Omdat je ze er aan blijft herinneren dat er iets niet goed gaat met ze.

    Mijn mening: Laat Disney zo blijven. Niemand word er nu mee gekwetst (zo ver ik weet?) maar waarschijnlijk als je het zo veranderd wel.


    This


    26 - 02 - '16

    Ja, en laat ons dat ook maar even een Disneyprinses maken met autisme, met ADHD, met het syndroom van Down, ééntje met spastische stuiptrekkingen, en ga zo maar door.
    Het is een mooi gebaar, maar je moet geen kanker verwerken in een Disneyfilm. Die films zijn oorspronkelijk bedoeld voor kinderen, als je er zomaar in het wilde weg een prinses met kanker in steekt, krijg je een kanker verhaal. Laat dat maar zitten, dat wil niemand, zelfs geen kankerpatiënten.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    ...

    Ja, en een prinses met anorexia, een prinses met brandwonden, een prinses met wijnvlekken, een prinses zonder been..

    Wordt nog een lange reeks.


    ars moriendi

    Oneens. Dan wil ik ook een prinses met overgewicht, omdat er mensen zijn die met overgewicht kampen om medische redenen. En ik wil een superheld met het downsyndroom.


    From these ashes, I will rise

    Armastus schreef:
    Ik ben er niet mee eens. Ik denk als je kanker of een andere ziekte hebt je er juist niet zo aan herinnerd wil worden maar het wil vergeten.
    Als er zulke Disneyprinsessen komen denk ik dat hun zich juist niet beter voelen, maar slechter. Omdat je ze er aan blijft herinneren dat er iets niet goed gaat met ze.

    Mijn mening: Laat Disney zo blijven. Niemand word er nu mee gekwetst (zo ver ik weet?) maar waarschijnlijk als je het zo veranderd wel.


    Queer zijn is gewoon alles