• Hooi allemaal.

    Er is nu al een tijdje van alles aan de gang, en meerdere mensen hier weten wel dat het niet zo lekker met me gaat. Ik moet het allemaal even van me afschrijven, en ergens hoop ik ook dat er iemand hier is die me wat tips kan geven. Daarom dat ik het niet in mijn SA's story neer zet, maar dat ik een topic maak over wat er allemaal met me aan de hand is. Het is een zeer lange lap tekst, maar ik hoop echt dat iemand voor me de moeite wil nemen en het wil lezen, en eventueel me tips kan geven o.i.d. Ik ben namelijk echt ten einde raad!
    Alvast heel hartelijk dank voor de moeite, en hier is een stroopwafel als bedankje!


    Wat zit me dwars?

    Een écht specifiek antwoord op die vraag kan ik niet geven. Ik weet het namelijk niet. Er zijn veel dingen die me dwars zitten, maar ik vind het moeilijk ze te benoemen. Ik vind het moeilijk om erover te praten, omdat ik vind dat ik me aanstel. Dat ik het allemaal moet laten gaan en er niet aan moet denken. Was het maar zo gemakkelijk.

    Het hele gedoe met die rechtszaak, daar is het denk ik wel mee begonnen. Het enigste wat ik wilde was naar de Havo gaan, om vervolgens naar het conservatorium te kunnen. Maar nu niemand dat wil, heb ik echt het gevoel alsof iedereen tegen me is. De politieke mensen en de middelbare school waar ik naartoe ging en zelfs Daisy nota bene! In mei moet ik toelatingsexamen doen voor het conservatorium, en ik weet van mezelf dat ik er te weinig aan doe. Maar ik kan mezelf er niet toe zetten om toch aan het werk te gaan, want dat wil ik niet. Ik wil gewoon voor eens een keer rust van alle heisa die aan de gang is. Ik wil gewoon slapen, totdat alles voorbij is. Ik wil gewoon normaal kunnen studeren zonder lastig gevallen te worden en ook mijn sociale contacten behouden die ik inmiddels steeds minder heb. Ja, dat zit me ook dwars. Ik wil sociale contacten, échte vrienden in plaats van de kennissen die ik nu heb. Maar naar een mbo wil ik nou net weer níét. Ik wil naar het conservatorium, omdat ik denk daar wel échte vrienden te kunnen maken, die ook dezelfde interesses hebben min of meer, en je niet gek aankijken omdat je er wat anders bij loopt. Momenteel ben ik gewoon echt koos vriendloos, met alleen maar kennissen, maar geen vrienden. Ze zeggen altijd dat je echte vrienden op één hand te tellen zijn, en dat klopt ook wel. Hoewel zelfs dat bij mij niet lukt.
    Daarom wil ik naar school, voor de sociale contacten. Hoewel ik weet dat wanneer ik terug ga naar mijn oude accordeondocent, ik het véél verder zal schoppen in de muziek qua niveau en hetzelfde zal leren als op het conservatorium. De docent van het conservatorium (mijn huidige accordeondocent) is ook prut. Hij begint zelfs te zeggen dat hij van míj leert, en probeert de hele tijd indruk te maken op me met zijn spel. Om te bewijzen dat hij een hoog niveau heeft. Van binnen weet hij namelijk heus wel dat ik hem in ga halen. Maar als hij van míj leert, waar blijft mijn salaris dan?! En waarom ga ik dan naar hem toe? Oke, qua theorie kan ik inderdaad wat van hem leren, maar qua spel niet. En toch blijf ik bij hem lesnemen en wil ik naar het conservatorium. Ik ben het zat om de hele dag door thuis te zitten. Zo af en toe wil ik namelijk toch wel eens afspreken met een echte vriend of vriendin, die ik momenteel dus niet heb. Hoewel ik direct terug ga naar mijn oude accordeondocent als ik niet wordt aangenomen op het conservatorium.

    Dan hebben we nog het geval Daisy. Zuslief is het er allemaal niet mee eens. Al zolang als dat ik me kan heugen is ze volgens mama en papa jaloers op me. Omdat ik zogenaamd ''meer mocht doen''. Daisy moest altijd haar diploma's halen, en ik hoefde niet eens mijn typediploma te halen! Och man, oh man, wat erg joh. Voel de sarcasme in die zin. Daisy is een totaal ander persoon dan ik, natuurlijk wordt ze dan anders behandeld dan ik! We zijn totaal verschillend! Pff, leerde ze dat maar eens. Maar dat zal moeilijk zijn om het haar te leren, en volgens mama komt dat deels door haar autisme. Daisy heeft namelijk NLD, terwijl ik gezond ben. Daisy moest al die diploma's halen, omdat dat haar zelfbeeld goed deed. Aan de andere kant, ik heb nooit iets gegeven om een papiertje.
    Maar Daisy is het er niet mee eens dat ik ''niet naar school hoef'', terwijl ze niet eens snapt waar de hele rechtszaak om draait. Inmiddels draait het niet eens meer om mij, maar om de wet. En dat de gemeente de wet niet wil aanpassen voor ''bijzondere gevallen'' zoals ik. Wetende dat er dan meerdere mensen zoals ik bij hun aankomen die dan ook toestemming willen hebben om thuisonderwijs te doen als ze niet naar school kunnen. Maar neehoor, Daisy snapt het niet. Zoals altijd ziet ze alleen wat ze wil zien. Dus sinds oktober hebben we geen contact meer met haar. Vervolgens gaat ze tegen oma klagen dat wíj te weinig doen om haar terug te krijgen. We hebben haar 33 keer (heeft ze zelf gezegd) gebelt, mama heeft tig smsjes naar haar gestuurd, papa heeft zijn excuses aangeboden en zelfs ík heb een ongelooflijk lange mail naar haar gestuurd die ze beantwoord heeft met maar liefst 3 korte zinnen. Op haar verjaardag laat ze mama en mij een half uur voor haar deur staan en roept ze zelfs ''Ik ben niet thuis!'' om van ons af te komen. Dan spreekt mama haar antwoord apparaat gisteren in omdat haar achterlicht kapot is, gaat ze oma opbellen en janken dat mama zo bot klonk over de voicemail, omdat ze niet heeft gesmeekt aan Daisy om terug te komen. Ja hallo! Ze kan zelf ook wel eens moeite doen! Mama wil haar echt wel terug en ik vind het ongelooflijk sneu voor haar dat Daisy zo koppig is. Stiekem ben ik dan ook wel benieuwd hoe het met oma's verjaardag gaat begin juli. Wij komen namelijk, en ik ben benieuwd of Daisy de dag ervoor dan naar oma toe zal gaan zodat ze ons niet hoeft te zien, of dat ze toch komt en ons gaat negeren.

    Behalve dit allemaal, heb ik al sinds dat ik klein ben last van dat ik erg ziek wordt wanneer ik ergens geen zin in heb, of iets spannend vind. De laatste tijd is dat zo'n beetje iedere dag wel. Op de maandag en donderdag, wegens rijles. Ik heb rijles van een rij instructeur die ik helemaal niet mag, en die me helemaal uitkafferd wanneer ik iets fout doe. Nou sorry hoor dat ik nog nooit achter het stuur heb gezeten!
    En op de woensdag heb ik accordeonles van de docent die ik dus niet mag. Dat zijn al drie dagen in de week dat ik standaard ziek wordt, en dan had ik afgelopen 2 maart een Quizletmeeting in Enschede, en dat vond ik toch wel erg spannend. Dus natuurlijk, ik was wéér ziek. Ik ben wel gegaan, maar heb me de hele dag niet lekker gevoeld. Terwijl het wel een leuke dag was toen ik er eenmaal was. En zo gaat het steeds vaker dat ik me niet goed voel. De huisarts heeft me een psycholoog aangeraden met wie ik 20 maart voor het eerst een gesprek zal hebben. Ergens wil ik het niet, want ik weet dat ik bij mijn ouders terecht kan als er iets is. Verder is de psycholoog een man, en ergens vind ik dat toch minder prettig dan een vrouw. Waarschijnlijk omdat ik zelf een meisje ben. Maar aan de andere kant, ondanks dat ik wéét dat ik altijd tegen mijn ouders over alles kan praten, doe ik het níét. Waarom niet? Omdat ik niet wíl praten. Verstandelijk gezien weet ik dat het niet goed is dat ik alles altijd opkrop, maar ik vind het zó moeilijk om het hele verhaal over mijn lippen te krijgen. Ik klap dan helemaal dicht en dan komt er geen woord meer uit. Misschien heeft de psycholoog een truc zodat ik leer om toch te praten. Want op een gegeven moment wordt het me teveel en raak ik depressief. Dat is al eerder gebeurt, mét zelfmoordneigingen/pogingen, en het begint wéér die kant op te gaan. En dat wil ik helemaal niet!

    Het enige leuke is Sheila, ons 11 weken oude kruising chihuahua/lhasa apso. Ze is erg druk en nog heel bijterig, maar ook zeer lief. Maar als ik ga vergelijken met alle dingen die níét goed gaan, dan is Sheila maar een klein (letterlijk ook, haha) deel dat wél goed gaat. En ik zou het toch liever wat in evenwicht zien, of meer leuke dingen dan niet leuke dingen. Ik weet niet meer wat ik moet doen, en ben helemaal in de war met mezelf. Dan komt er ook nog bij dat ik een minderwaardigheidcomplex heb, en mezelf zeer lelijk vind, telkens wanneer ik in de spiegel kijk. En stiekem heb ik graag zo nu en dan een complimentje, zodat ik toch weet dat ik het allemaal wel waard ben. Maar dat gebeurt niet, en ik vraag me steeds meer af óf ik het uberhaupt allemaal wel waard ben. Ik zit behoorlijk in de knoop met mezelf, en ik weet niet meer wat ik nu precies wel of niet wil, en wel of niet moet doen. Ik ben gewoon compleet radeloos.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Moment, ik ga het lezen c;


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Felidae schreef:
    Moment, ik ga het lezen c;


    Dankjewel, dat is lief. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik ben niet zo goed in raad geven, sorry. :c Het enige dat ik wel geleerd heb is dat ik beter kan communiceren via tekst. Gewoon alles tegen iemand vertellen (zoals je hier ook doet) tegen mensen online gaat soms veel beter en dan voel ik me ook beter. Als ik mijn ouders echt iets moet vertellen, schrijf ik ze een brief omdat dat wel goed gaat, misschien is dat een idee om te doen?
    Ik vind je situatie echt heel rot voor je, het lijkt me ook helemaal niet leuk. Als ik je ooit ergens mee kan helpen, moet je het maar zeggen. Trouwens, ik heb je in het echt gezien en ik vind je gewoon een mooie meid. Er is helemaal geen reden om aan je uiterlijk te twijfelen.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik ben niet zo goed in raad geven, sorry. :c Het enige dat ik wel geleerd heb is dat ik beter kan communiceren via tekst. Gewoon alles tegen iemand vertellen (zoals je hier ook doet) tegen mensen online gaat soms veel beter en dan voel ik me ook beter. Als ik mijn ouders echt iets moet vertellen, schrijf ik ze een brief omdat dat wel goed gaat, misschien is dat een idee om te doen?
    Ik vind je situatie echt heel rot voor je, het lijkt me ook helemaal niet leuk. Als ik je ooit ergens mee kan helpen, moet je het maar zeggen. Trouwens, ik heb je in het echt gezien en ik vind je gewoon een mooie meid. Er is helemaal geen reden om aan je uiterlijk te twijfelen.


    Klopt, dat heb ik dus ook. Daarom dat ik het wel zo in een topic opschrijf, maar het niet vertel. Want vertellen kan ik het niet, maar met woorden kan ik gelukkig wél overweg. En dat is inderdaad een idee om te doen, alles opschrijven en naar mijn ouders sturen. Maar ik ben bang dat als ik ze het mail (onze printer is kapot dus het wordt over de mail) dat er tóch een gesprek over komt als ze het hebben gelezen, en dat ik dan tóch moet gaan praten en dichtklap.

    Dankjewel verder voor alles, dat je er voor me bent. Ik waardeer het zeer. <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Yolanda, ten eerste;
    Je bent de allerliefste panda van heel de wereld c; je bent een lieve, leuke en muzikale meid. Je hoeft niet onzeker te zijn over jezelf, dat is nergens voor nodig.
    En verder: als ik je verhaal lees begrijp ik je, maar ik vraag me ook af of je écht naar het conservatorium wilt. Het is natuurlijk leuk met vrienden, maar als je bij je oude docent terug gaat en daar meer leert moet je jezelf afvragen wat je wilt: sociale contacten en vrienden, óf veel verder in de muziek groeien.
    Over je zus(je?): misschien is het een idee voor je familie om met z'n alle eens rond de tafel te gaan zitten en eens een goed gesprek te hebben. (Ik weet niet precies de situatie van je zus(je) maar dit lijkt me het handigst).

    Ik weet niet of ik iets heb overgeslagen, maar ik hoop echt dat je hier iets aan hebt. Ik ben er voor je, je staat er nóóit alleen voor. X.


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Felidae schreef:
    Yolanda, ten eerste;
    Je bent de allerliefste panda van heel de wereld c; je bent een lieve, leuke en muzikale meid. Je hoeft niet onzeker te zijn over jezelf, dat is nergens voor nodig.
    En verder: als ik je verhaal lees begrijp ik je, maar ik vraag me ook af of je écht naar het conservatorium wilt. Het is natuurlijk leuk met vrienden, maar als je bij je oude docent terug gaat en daar meer leert moet je jezelf afvragen wat je wilt: sociale contacten en vrienden, óf veel verder in de muziek groeien.
    Over je zus(je?): misschien is het een idee voor je familie om met z'n alle eens rond de tafel te gaan zitten en eens een goed gesprek te hebben. (Ik weet niet precies de situatie van je zus(je) maar dit lijkt me het handigst).

    Ik weet niet of ik iets heb overgeslagen, maar ik hoop echt dat je hier iets aan hebt. Ik ben er voor je, je staat er nóóit alleen voor. X.


    Dankjewel, dat is heel lief van je dat je dat zegt. (:

    Verder is het inderdaad zo dat ik niet per se naar het conservatorium wil. Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb hier gisteravond al een lang gesprek gehad (voor de 2e keer) met mijn ouders, maar zij kunnen de keuze natuurlijk ook niet voor me maken. Ze zeggen me alleen dat als ik wél wordt aangenomen op het conservatorium, dat ik het dan het beste eventjes een jaartje aankijk, om dán pas te beslissen of ik terug wil naar mijn oude accordeondocent, of dat ik op het conservatorium wil blijven en daar mijn papiertje wil halen. Sowieso is het namelijk al wel bekend dat mijn oude accordeondocent mij graag terug wil, en dat ik ná het conservatorium sowieso naar hem toe ga om het dirigeren voor een groot orkest te leren. Hij leidt namelijk het Apeldoorns Accordeon Orkest van 100 man, en daar zat ik ook bij, totdat ik dus mijn huidige accordeondocent kreeg, want nu kan het niet meer uit wegens de kosten. Maar dat is een heel ander verhaal, haha.
          maar ik vind het inderdaad een ongelooflijk moeilijke keuze of ik voor de sociale contacten wil gaan, of voor het muzikale niveau. Ik ben er nog steeds niet overuit wat ik precies wil kiezen.

    En mijn zus is 23, en woont al een tijdje op zichzelf. Om de tafel zitten met elkaar heeft geen zin, want ze wil gewoon niet met ons praten, en door de manier hoe zij ons behandeld beginnen wij het ook nogal zat te worden. Mijn ouders en ik zijn in ieder geval van mening dat het nu haar beurt is om contact te leggen als ze dat graag wil, wij blijven niet achter haar aan lopen namelijk. Verder is de hele vriendengroep van me zus zo dat ze het volgens mijn oma helemaal geweldig schijnen te vinden dat Daisy niets meer met ons te maken wil hebben. Dat helpt natuurlijk ook niet, haha. Zelf vind ik het nu lekker rustig, want normaal had ik iedere dag wel ruzie met haar, maar toch vind ik het niet leuk voor mijn ouders.

    Maar dankjewel voor het meedenken, ik apprecieer het zeer, en ook dat je er voor me bent! <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wow dat is een hele boterham. Ik vind zoals andere mensen hier zeggen dat het me lijkt dat je alleen naar het conservatorium wil om sociale contacten te leggen, wat natuurlijk volledig te begrijpen is.. Maar wil je dan wel echt naar daar om bij te leren? Als je verder in de muziek wil groeien moet je misschien is beginnen nadenken over wat je écht wil, want misschien ga je verder groeien als je niet naar het conservatorium gaat als ik de tekst goed lees.. Over je zus, sorry maar ik vind dat ze zich behoorlijk kinderachtig gedraagt en als ik het juist afleid is ze ouder dan jij bent. Oké ze heeft een vorm van autisme dat misschien de zaak minder zwaar moet maken, maar jullie doen duidelijk jullie best om terug in contact te komen met haar en haar terug in de familie te krijgen en zij wilt gewoon niet of is gewoon te koppig om toe te geven. Over je spanning/stress ding of als je ergens geen zin in hebt en je dan ziek word, daar kan ik me wel in vinden, ik word niet ernstig ziek maar ik krijg vooral last aan mijn maag en ik voel me duizelig waardoor ik dan meestal datgene niet kan gaan doen. Dat is voor mij nu al wat gebeterd, maar ik ben ook een persoon dat teveel nadenkt over praktisch alles en ik maak me ook druk over alles op een bepaald punt in mijn leven. Op date gaan met een jongen bv, durf ik niet, ik ben gewoon een grote loser op dat gebied. Sorry ik dwaal af en vertel teveel over mezelf. Over het conservatorium zou ik nog eens heel goed over nadenken en gewoon niet luisteren naar wat andere zeggen, luister naar jezelf en kijk wat jij wil! Dat is uiteraard het belangrijkste hé (: Over je zus en je stress momenten daar kan ik niet echt raad over geven, maar met je stress gedoe daar zal de psychiater hopelijk mee kunnen helpen. Oh en als je je niet echt goed voelt om te praten met je ouders, mijn pb staat altijd voor je open want inderdaad via internet/tekst praten is veel gemakkelijker, daar volg ik je helemaal in! Succes nog!


    Pain is weakness leaving the body.

    ZAYNKIDRAUHL schreef:
    Wow dat is een hele boterham. Ik vind zoals andere mensen hier zeggen dat het me lijkt dat je alleen naar het conservatorium wil om sociale contacten te leggen, wat natuurlijk volledig te begrijpen is.. Maar wil je dan wel echt naar daar om bij te leren? Als je verder in de muziek wil groeien moet je misschien is beginnen nadenken over wat je écht wil, want misschien ga je verder groeien als je niet naar het conservatorium gaat als ik de tekst goed lees.. Over je zus, sorry maar ik vind dat ze zich behoorlijk kinderachtig gedraagt en als ik het juist afleid is ze ouder dan jij bent. Oké ze heeft een vorm van autisme dat misschien de zaak minder zwaar moet maken, maar jullie doen duidelijk jullie best om terug in contact te komen met haar en haar terug in de familie te krijgen en zij wilt gewoon niet of is gewoon te koppig om toe te geven. Over je spanning/stress ding of als je ergens geen zin in hebt en je dan ziek word, daar kan ik me wel in vinden, ik word niet ernstig ziek maar ik krijg vooral last aan mijn maag en ik voel me duizelig waardoor ik dan meestal datgene niet kan gaan doen. Dat is voor mij nu al wat gebeterd, maar ik ben ook een persoon dat teveel nadenkt over praktisch alles en ik maak me ook druk over alles op een bepaald punt in mijn leven. Op date gaan met een jongen bv, durf ik niet, ik ben gewoon een grote loser op dat gebied. Sorry ik dwaal af en vertel teveel over mezelf. Over het conservatorium zou ik nog eens heel goed over nadenken en gewoon niet luisteren naar wat andere zeggen, luister naar jezelf en kijk wat jij wil! Dat is uiteraard het belangrijkste hé (: Over je zus en je stress momenten daar kan ik niet echt raad over geven, maar met je stress gedoe daar zal de psychiater hopelijk mee kunnen helpen. Oh en als je je niet echt goed voelt om te praten met je ouders, mijn pb staat altijd voor je open want inderdaad via internet/tekst praten is veel gemakkelijker, daar volg ik je helemaal in! Succes nog!


    Nou, dat is het 'm nou juist. Ik weet wel dat ik veel zal leren op het conservatorium, maar ik weet ook dat ik qua speelniveau een stuk lager zal uitkomen als ik naar het conservatorium ga, dan wanneer ik terug ga naar mijn oude accordeondocent. Hoewel het niveau alsnog wel hoger zal zijn dan wat het nu is. Dus ik vind het een onwijs moeilijke keuze, want ik zit sinds mei al thuis en heb nu al een tijd dat ik dus eigenlijk niet veel het huis uit kom. Daarom dat ik naar het conservatorium wil, want ik weet dat ik daar heus wel zal leren wat ik móét leren, en óók de sociale contacten zal hebben. Alleen het speelniveau wat ik hebben zal wanneer ik bij het conservatorium klaar ben, zal lager zijn dan wanneer ik terug ga naar mijn oude accordeon docent. Ik vind het onwijs moeilijk om te moeten kiezen.

    Je zegt trouwens dat je zelf ook ziek wordt wanneer je ergens geen zin in hebt, wat doe jij daar aan? Of is er überhaupt iets wat je eraan kán doen? Ik ben dan namelijk de hele dag ziek en doe met frisse tegenzin wat er van me verwacht wordt, maar het zou natuurlijk fijn zijn als het ziekzijn wat minder zou kunnen, haha.

    En ik hoop inderdaad dat de psycholoog wat opleverd en me kan helpen. En dan vooral met het verwoorden van dingen, zonder dicht te klappen.

    Dankjewel voor je advies, en dat ik bij je mag aankloppen als ik eventjes wat kwijt wil, dat is lief van je. c:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Assassin schreef:
    Ik ben niet zo goed in raad geven, sorry. :c Het enige dat ik wel geleerd heb is dat ik beter kan communiceren via tekst. Gewoon alles tegen iemand vertellen (zoals je hier ook doet) tegen mensen online gaat soms veel beter en dan voel ik me ook beter. Als ik mijn ouders echt iets moet vertellen, schrijf ik ze een brief omdat dat wel goed gaat, misschien is dat een idee om te doen?
    Ik vind je situatie echt heel rot voor je, het lijkt me ook helemaal niet leuk. Als ik je ooit ergens mee kan helpen, moet je het maar zeggen. Trouwens, ik heb je in het echt gezien en ik vind je gewoon een mooie meid. Er is helemaal geen reden om aan je uiterlijk te twijfelen.


    Dit^

    Ik weet zeker dat je een leuke meid bent, dus daar hoef je je niet zorgen over te maken (ookal kan ik dat niet stoppen)
    Succes met alles, en mocht je nog met iemand willen praten, hier ben ik.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Kaa schreef:
    (...)

    Klopt, dat heb ik dus ook. Daarom dat ik het wel zo in een topic opschrijf, maar het niet vertel. Want vertellen kan ik het niet, maar met woorden kan ik gelukkig wél overweg. En dat is inderdaad een idee om te doen, alles opschrijven en naar mijn ouders sturen. Maar ik ben bang dat als ik ze het mail (onze printer is kapot dus het wordt over de mail) dat er tóch een gesprek over komt als ze het hebben gelezen, en dat ik dan tóch moet gaan praten en dichtklap.

    Dankjewel verder voor alles, dat je er voor me bent. Ik waardeer het zeer. <3


    Schrijf er gelijk in dat je dichtklapt en dat je daarom schrijft. Zo te horen zullen je ouders dat zeker weten begrijpen, ook als ze een gesprek proberen te voeren en er niet veel uitkomt bij jou.

    Ik ben er graag voor je.


    Your make-up is terrible

    Wacht eens, ziek worden als je er geen zin in hebt? Ö
    Dat heb ik soms ook ö


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik ben bang dat ik je niet goed kan helpen, misschien alleen omtrent de psycholoog. Ik heb jarenlang bij een psycholoog gelopen en ook al was het een vrouw, ben ik praatgraag en praat ik makkelijk over mijn problemen en andere dingen en wist ik niet beter dan dat het bedoeld was om mij te helpen, ene psycholoog helpt écht. Het praten gaat op een gegeven moment vanzelf. Het voelt heel fijn om alle sores eruit te janken, schreeuwen, praten, tekenen, etc. Ik heb wel eens een tekst geschreven over een pesterij in mijn klas en mocht die daarna in de papierversnipperaar doen. Het hielpt de situatie in de klas niet, maar het luchtte wel op. Als in: ík ben degene die bepaald wat ik voel! Het is eng om te praten en ik hoop dat je een manier vind voor jezelf om met hem erover te praten. Misschien is ene man ook goed voor je, omdat je op mij overkomt als een persoon die meer heeft aan iets meer recht-door-zee antwoorden dan het de sociale franje die vrouwen en regelmatig omheen hangen. Ik kan je niet goed helpen, alleen ik wil je wel een hart onder de riem steken. Hopelijk komt er snel een lichter puntje aan de horizon, en nog éé, en nog één, en nog één en zullen het er uiteindelijk een hoop zijn die mooi licht stralen op jouw leven, wat daar heb je recht op. Hopelijk word je aangenomen op het conservatorium. Kun je niet eens per drie weken bij je oudere docent les nemen? Misschien bied dat meer uitdaging.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Kaa schreef:
    (...)

    Nou, dat is het 'm nou juist. Ik weet wel dat ik veel zal leren op het conservatorium, maar ik weet ook dat ik qua speelniveau een stuk lager zal uitkomen als ik naar het conservatorium ga, dan wanneer ik terug ga naar mijn oude accordeondocent. Hoewel het niveau alsnog wel hoger zal zijn dan wat het nu is. Dus ik vind het een onwijs moeilijke keuze, want ik zit sinds mei al thuis en heb nu al een tijd dat ik dus eigenlijk niet veel het huis uit kom. Daarom dat ik naar het conservatorium wil, want ik weet dat ik daar heus wel zal leren wat ik móét leren, en óók de sociale contacten zal hebben. Alleen het speelniveau wat ik hebben zal wanneer ik bij het conservatorium klaar ben, zal lager zijn dan wanneer ik terug ga naar mijn oude accordeon docent. Ik vind het onwijs moeilijk om te moeten kiezen.

    Je zegt trouwens dat je zelf ook ziek wordt wanneer je ergens geen zin in hebt, wat doe jij daar aan? Of is er überhaupt iets wat je eraan kán doen? Ik ben dan namelijk de hele dag ziek en doe met frisse tegenzin wat er van me verwacht wordt, maar het zou natuurlijk fijn zijn als het ziekzijn wat minder zou kunnen, haha.

    En ik hoop inderdaad dat de psycholoog wat opleverd en me kan helpen. En dan vooral met het verwoorden van dingen, zonder dicht te klappen.

    Dankjewel voor je advies, en dat ik bij je mag aankloppen als ik eventjes wat kwijt wil, dat is lief van je. c:


    Ik zou naar het conservatorium gaan als ik je bezig hoor (: Aan je speelniveau kan je later werken natuurlijk, het conservatorium wacht niet he.. Maar mijn ziek zijn is misschien minder extreem, iets waar je écht geen zin in hebt doe het gewoon niet, als je echt moet ja probeer er het beste van te maken? wat een stom advies, ha! en iets wat je spannend vindt of waar je stress voor hebt probeer gewoon aan de positieve dingen van het hele ding denken, dat probeer ik nu ook en het helpt wel voor mij eigenlijk.. Je moet ook denken iets waar je stress voor hebt of wat je spannend vindt dit is iets waar je zin in hebt en wat je negen kansen van de tien leuk gaat vinden, probeer gewoon aan de positieve kanten van de zaak te denken en als dat niet helpt heb ik niet echt nog extra advies, het spijt me.. Ik hoop dat het snel beter gaat, dit is nooit leuk natuurlijk!


    Pain is weakness leaving the body.

    Rawiyah schreef:
    (...)

    Dit^

    Ik weet zeker dat je een leuke meid bent, dus daar hoef je je niet zorgen over te maken (ookal kan ik dat niet stoppen)
    Succes met alles, en mocht je nog met iemand willen praten, hier ben ik.


    Dankje, dat is erg lief van je!

    Assassin schreef:
    (...)

    Schrijf er gelijk in dat je dichtklapt en dat je daarom schrijft. Zo te horen zullen je ouders dat zeker weten begrijpen, ook als ze een gesprek proberen te voeren en er niet veel uitkomt bij jou.

    Ik ben er graag voor je.


    Dat weten mijn ouders wel, dat ik dan dichtklap. Maar ik weet ook dat ze graag van mezelf horen waarom ik me voel zoals ik me voel, en ik ben bang dat er dan tóch een gesprek zal komen, ondanks dat ze weten dat ik dichtklap.

    Felidae schreef:
    Wacht eens, ziek worden als je er geen zin in hebt? Ö
    Dat heb ik soms ook ö


    Ghehe yaaay, ben ik niet de enigste! ^^ Haha

    Attraversare schreef:
    Ik ben bang dat ik je niet goed kan helpen, misschien alleen omtrent de psycholoog. Ik heb jarenlang bij een psycholoog gelopen en ook al was het een vrouw, ben ik praatgraag en praat ik makkelijk over mijn problemen en andere dingen en wist ik niet beter dan dat het bedoeld was om mij te helpen, ene psycholoog helpt écht. Het praten gaat op een gegeven moment vanzelf. Het voelt heel fijn om alle sores eruit te janken, schreeuwen, praten, tekenen, etc. Ik heb wel eens een tekst geschreven over een pesterij in mijn klas en mocht die daarna in de papierversnipperaar doen. Het hielpt de situatie in de klas niet, maar het luchtte wel op. Als in: ík ben degene die bepaald wat ik voel! Het is eng om te praten en ik hoop dat je een manier vind voor jezelf om met hem erover te praten. Misschien is ene man ook goed voor je, omdat je op mij overkomt als een persoon die meer heeft aan iets meer recht-door-zee antwoorden dan het de sociale franje die vrouwen en regelmatig omheen hangen. Ik kan je niet goed helpen, alleen ik wil je wel een hart onder de riem steken. Hopelijk komt er snel een lichter puntje aan de horizon, en nog éé, en nog één, en nog één en zullen het er uiteindelijk een hoop zijn die mooi licht stralen op jouw leven, wat daar heb je recht op. Hopelijk word je aangenomen op het conservatorium. Kun je niet eens per drie weken bij je oudere docent les nemen? Misschien bied dat meer uitdaging.


    Hmm daar heb je inderdaad gelijk in, dat een man dan misschien handiger is. Hoewel mijn ervaring met mannen wel is, dat ze alles er zo uitgooien zonder tactisch te zijn. Iets wat ik niet zo goed kan hebben. Daarom dat ik liever een vrouw zou hebben, want die brengen het vaak wat gepaster.
    Verder is het zo dat ik in de buurt van Emmen woon, en mijn oude accordeondocent in Apeldoorn zit. Vroeger hadden we ht geld er wel voor over, maar ik heb nu een nieuwe docent en het geld groeit ons niet allemaal op de rug, dus ik mag niet naar hem terug zolang ik les heb van mijn huidige docent. Dat wil hij zelf ook niet, want 2 kapiteinen op 1 schip werkt niet, vind hij. En dat klopt ook wel.

    ZAYNKIDRAUHL schreef:
    (...)

    Ik zou naar het conservatorium gaan als ik je bezig hoor (: Aan je speelniveau kan je later werken natuurlijk, het conservatorium wacht niet he.. Maar mijn ziek zijn is misschien minder extreem, iets waar je écht geen zin in hebt doe het gewoon niet, als je echt moet ja probeer er het beste van te maken? wat een stom advies, ha! en iets wat je spannend vindt of waar je stress voor hebt probeer gewoon aan de positieve dingen van het hele ding denken, dat probeer ik nu ook en het helpt wel voor mij eigenlijk.. Je moet ook denken iets waar je stress voor hebt of wat je spannend vindt dit is iets waar je zin in hebt en wat je negen kansen van de tien leuk gaat vinden, probeer gewoon aan de positieve kanten van de zaak te denken en als dat niet helpt heb ik niet echt nog extra advies, het spijt me.. Ik hoop dat het snel beter gaat, dit is nooit leuk natuurlijk!


    Ja, ik heb met mijn ouders overlegd en ga sowieso áls ik wordt toegelaten, het een jaartje aankijken en dan pas beslissen of ik verder wil gaan of terug wil gaan naar mijn oude accordeondocent.
    Verder is dat ook wat ik doe, er het beste van proberen te maken wanneer ik er geen zin in heb. Hoewel dat niet altijd even makkelijk gaat. Ik had vandaag weer rijles en heb halverwege gezegt dat ik weer naar huis wilde, huilend. Het was geen leuke les, om het maar even zo te zeggen, haha.
    En dat aan positieve dingen denken wanneer ik ergens zenuwachtig voor ben, dat is wel een goede. Ik denk vaak alleen maar van dat ik wil dat het over gaat, of ik probeer afleiding te zoeken door te lezen. Maar vaak mislukken die pogingen, haha. Dankjewel! (:

    [ bericht aangepast op 6 maart 2014 - 17:16 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Kaa schreef:
    (...)

    Ja, ik heb met mijn ouders overlegd en ga sowieso áls ik wordt toegelaten, het een jaartje aankijken en dan pas beslissen of ik verder wil gaan of terug wil gaan naar mijn oude accordeondocent.
    Verder is dat ook wat ik doe, er het beste van proberen te maken wanneer ik er geen zin in heb. Hoewel dat niet altijd even makkelijk gaat. Ik had vandaag weer rijles en heb halverwege gezegt dat ik weer naar huis wilde, huilend. Het was geen leuke les, om het maar even zo te zeggen, haha.
    En dat aan positieve dingen denken wanneer ik ergens zenuwachtig voor ben, dat is wel een goede. Ik denk vaak alleen maar van dat ik wil dat het over gaat, of ik probeer afleiding te zoeken door te lezen. Maar vaak mislukken die pogingen, haha. Dankjewel! (:


    Als ik geen zin heb om te boksen krijg ik last van mijn maag, word heel snel misselijk en duizelig en ben echt hondsmoe :c


    'The best way to predict the future is to create it'.