• Ik heb even niks te doen, dus bedacht me om alvast eens te kijken voor welke van de twee ideeën er meer animo is (:
    Ik heb eens nagedacht over waarom veel RPG's doodlopen en denk dat deze, door de gevormde koppels, wel aardig
    geschikt, omdat ik merk dat wanneer er koppels/teams zijn een RPG minder snel doodloopt. Het betreft RPG's met
    een minimum van 300 woorden. Ik las net ergernissen over minimum's, maar neem het alsjeblieft niet zo letterlijk.
    Het is meer een richtlijn om aan te geven dat one-liners niet gewenst zijn en er liever wat langere stukken geschreven
    worden, hoe lang die zijn is aan jou.

    Ah well, de ideeën:
    1) Indianen + gestrande mensen

    Het gaat om een groepje mensen die met een schip ergens heen gaan, ver weg, maar onderweg komt er een grote storm opzetten en ze moeten gedwongen de boot verlaten. Het groepje mensen dat gespeeld zal worden duikt met zijn allen in een reddingsbootje en - surprise surprise - komen terecht op een Robinson-achtig eiland. Al gauw komen ze erachter dat er een volk woont, een soort primitief indianenvolk. Het volk vertrouwd de mensen niet en neemt ze in eerste instantie gevangen, maar na flink wat overleg besluiten ze dat de mensen mogen blijven, mits ze zich aanpassen en meehelpen. De mensen hebben weinig keus en besluiten te blijven.

    De mensen worden gekoppeld aan indianen, niet per se 1 op 1, maar bijvoorbeeld dat een dude aan een indianendude gekoppeld wordt en dat hij moet leren vechten. Als hij daar een ramp in blijkt te zijn kan hij weer aan een ander gekoppeld worden o.i.d. Ik zal iig iemand spelen die dicht bij het stamhoofd staat om zo wat invloed uit te oefenen en het goed te laten verlopen.
    Een extraatje; De indianen krijgen op hun 14e een ketting met een dier die hun persoonlijkheid vertegenwoordigd en zo zijn er nog een paar tradities waarvan ik er (misschien) een paar van zal uitwerken.


    2) Sci-fi actie
    Dit idee heb ik al eens eerder gedropt, maar ik denk dat ik er nu wat beter uit ben en zal het kort proberen uit te leggen. De namen zijn geïmproviseerd voor nu ;p

    Het speelt zich ver af in de toekomst, de wereld en de lucht zijn zo drastisch vervuild dat mensen tegenwoordig onder de grond leven. Het speelt zich af Fergus Falls (FF voor nu). FF is ook een ondergronds stadje, maar zowel letterlijk als figuurlijk duister. Het stadje stond altijd al bekend als een probleem geval vanwege de velen illegale praktijken en moorden, maar sinds een paar jaar is daar nog iets bijgekomen. De mensen in FF hebben een machtig wapen in handen gekregen, mensen.

    Een halve eeuw terug kwamen de mensen van FF terecht in Half HIll, zoals het sinds 'de aanval' genoemd wordt. Half Hill (HH) stond altijd bekend om zijn opstandige mensen en daarom besloot de overheid (nog even goed over nadenken hoe dat zit) hun te straffen door hun stadje met de grond gelijk te maken. Wat ze niet wisten was dat een aantal mensen het had overleefd en daar ook bleven leven, generatie op generatie, terwijl hun genen door de chemische stoffen die door de aanval waren ontstaan langzaam muteerden. Ze werden er niet ziek van, in tegendeel zelfs. Dit was niet bekend totdat de mensen van FF bij een expeditie terecht kwamen in HH. Bijna het hele team werd met gemak overmeesterd en uitgemoord, de enkeling die het had overleefd keerde terug naar FF met het nieuws dat er leven was, maar dat het geen gewone mensen waren.

    Een aantal weken later deed FF een inval bij HH. Ze overmeesterden de kleine groep mensen die er leefden. De mensen kregen van alles toegediend om hun geheugen te wissen en hun emoties zodanig af te vlakken dat het haast robots werden, puur om ze in bedwang te houden, want de mensen van HH waren nog altijd hun opstandige karakter niet kwijt. Na een poos was er nog niet besloten wat ze moesten doen met de mensen van HH toen er plots een relletje uitbrak tussen twee van die mensen die losgebroken waren. Al snel kwam er een idee dat later voor veel amusement en geld zou zorgen.

    Voortaan werden de mensen van HH ingezet om tegen elkaar te vechten en bij deze gevechten werd er een hoop gewed. In het begin alleen met geld en onder weinigen, maar het meer mensen kwamen en begonnen ook om andere dingen te wedden. Op een gegeven moment werden de mensen van HH ook geopereerd, om ze nog meer te verbeteren. Ze kregen bijvoorbeeld een mechanische arm, hun ogen werden aangepast zodat ze ook in het donker goed konden kijken etc.
    De meeste mensen van FF hebben dus een mens van HH in hun bezit die ze laten vechten en wie ze trainen of laten trainen voor het vermaak, voor het geld of welke reden ze dan ook hebben.

    Wat nog opties zouden kunnen zijn:
    1) Iemand van HH begint op een gegeven moment door de medicijnen die hun emoties afvlakken e.d. heen te werken, wordt er imuum voor en probeert een opstand te beginnen oid
    2) De overheid is erachter gekomen en ziet de mensen van HH als een gevaarlijk wapen. Daarom heeft de overheid spionnen gestuurd om te infiltreren in de samenleving en informatie door te spelen. Ze zijn met een team en proberen hun identiteit geheim te houden terwijl ze ook nog eens moeten zien te overleven in het ruige FF.
    3) De mensen van HH zijn ook 'gerangschikt'. De mensen van HH hebben een tatoeage die aangeeft hoe goed ze zijn.


    Dus, aan welke RPG zouden jullie wel meedoen? Ik open hem dan over een week of 2/3 (:

    [ bericht aangepast op 8 maart 2014 - 20:02 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Hmm, ik denk dat ik voor idee 1 zou gaan.

    Ik vind het beiden niet zo aantrekkelijk, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak. De onderwerpen liggen mij niet.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ohja, dat kan natuurlijk (: Ikzelf hou juist altijd van alle rpgs die niet hedendaags of gewoon zijn, haha.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik vind ze beide wel leuk, maar ik weet niet of ik aan ze zou meedoen. :x


    kindness is never a burden.

    Eh, ik ga morgen nog eens proberen de 2e over te lezen, want lees ze met een half oog lol xd. De eerste weet ik zeker van dat ik die niks vind.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hmm, ik had gedacht dat er iig voor de eerste wel gegadigden zouden zijn.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Het eerste klinkt wel leuk, maar mijn ervaring is dat dat soort RPG's erg snel doodlopen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ja dat klopt, maar ik merk dat rpgs vaak doodlopen als er geen onderlinke relaties zijn of geen koppels/teams. Vandaar dat ik dat erin gegooid heb om eens te kijken of dat inderdaad zo is.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Caim schreef:
    Het eerste klinkt wel leuk, maar mijn ervaring is dat dat soort RPG's erg snel doodlopen.

    Daarbij, weet ik niet zeker of ik überhaupt wel meedoe, maar van deze twee spreekt de eerste me eerder aan.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Het idee van de koppels/teams bij de eerste lijkt me een goede zet, en daarbij spreekt die me ook het meeste aan. Maar ik denk niet dat ik mee kan doen, want ik zit de laatste tijd niet heel vaak meer op Q en wil ook niet voor een RPG aanmelden en dan niks meer van me laten horen.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa