• Voor school moet ik te weten komen wat de "doorsnee burger" weet van de huidige klimaatverandering en de gevolgen ervan. Die moeten we dan later linken aan de dingen die we geleerd hebben. We moeten er dus de juiste en de foute gedachten uithalen.
    Nu dacht ik, misschien zijn er op Quizlet wel wat mensen die me willen helpen, door simpelweg 1 vraag te beantwoorden:

    Wat weet jij van de huidige klimaatverandering en de gevolgen ervan?

    Alvast bedankt! (flower)


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ik weet dat de aarde langzamerhand opwarmt, waardoor de ijskappen smelten en al het water uitzet en dan krijgen we allemaal overstromingen en zo. Volgens mij. Maar ik weet er niet veel meer van dan dat.

    Simpel gezegd: Ik weet dat alle gas uitstotingen ervoor zorgen dat de bescherm laag van de aarde - naam kwijt - kapot gaat en het warmer wordt op aarde.


    Pretty is just a pretty word.

    Ik weet dat de opwarming van de aarde allemaal onzin is, omdat de warmte en kou in periode's gaat. Dat het klimaat veranderd gaat al zo sinds de tijd van de dinosaurus, en dat gaat nu ook gewoon door, alleen wat sneller dan door uitstoot van de Co².
    Nu gaat het van middenlands zee-klimaat naar tropisch klimaat, hier in Nederland als ik het me nog goed herinner van de basisschool..


    It's high noon.

    LogitG27 schreef:
    Ik weet dat de opwarming van de aarde allemaal onzin is, omdat de warmte en kou in periode's gaat. Dat het klimaat veranderd gaat al zo sinds de tijd van de dinosaurus, en dat gaat nu ook gewoon door, alleen wat sneller dan door uitstoot van de Co².
    Nu gaat het van middenlands zee-klimaat naar tropisch klimaat, hier in Nederland als ik het me nog goed herinner van de basisschool..

    Ik dacht heel even dat de topicmaakster zelf een antwoord had gepost op haar eigen vraag, lol. Neem eens niet zo'n gelijkende plaatjes! (;

    OT: Ik weet zoals hierboven dat klimaten door de miljarden jaren heen veranderen, maar dat er nu een versterkt broeikaseffect bezig is over de heel de wereld. Hierdoor wordt er teveel warmte van de zon vastgehouden in de dampkring en daardoor warmt de aarde sneller op. Poolkappen smelten, leefgebieden die normaal gewoon steppe- of een savanneklimaat hadden worden woestijn, etc etc.
    Soms zijn biologie en aardenrijkskunde te dicht met elkaar verwant. (cat)


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ben in oktober 2012 naar t KNMI geweest en daar had ik een clinic over aardbevingen en een clinic over aerosolen gevolgd. Dat ging ook deels over de klimaatverandering enzo. Maar om eerlijk te zijn, weet ik er niet zo heel veel meer over (of ik moet even op mijn site gaan kijken om het terug te lezen maar daar ben ik te lui voor :') )


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wat ik ervan weet / denk te weten is dat de aarde opwarmt door te veel zonlicht door de gaten in de ozonlaag. Deze gaten ontstaan dan door milieuonvriendelijke gassen etc. De aarde warmt op, dus het ijs op de Polen smelt en komt in het zeewater terecht. Gevolg is dat de zeespiegel stijgt en dus is er meer kans op overstromingen. Zoet water vermengt zich bovendien met zout water, wat vast ook een bijwerking zal hebben, maar dat weet ik niet zo gauw te benoemen. :') Om nou te gaan noemen wat er in de film The Day After Tomorrow gebeurt, is ook zo raar.


    :)

    Ik weet over het broeikaseffect, maar ook wat over ijstijden.
    Er zijn namelijk telkens af en toe ijstijden, en we hebben al lange tijd geen ijstijd meer gehad.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Door de toenemende broeikasgassen in de atmosfeer, blijft de warmte beter hangen in de atmosfeer in plaats van dat het de ruimte ingaat. (zon verwarmt aarde -> aarde straalt warmte weer terug de atmosfeer in en een klein deel verlaat onze atmosfeer de ruimte in). Ik denk trouwens dat het verdwijnen van de ozonlaag niks te maken heeft met de opwarming van de aarde. Het zijn vooral de broeikasgassen die de warmte in onze atmosfeer houden. Het verdwijnen van de ozonlaag is vooral een probleem doordat de gevaarlijke straling van de zon niet meer tegengehouden wordt door de ozonlaag.
    De gevolgen van de opwarming zijn:
    - de klimaten in gebieden veranderen wanneer het warmer wordt
    - de zeespiegel stijgt

    [ bericht aangepast op 24 maart 2014 - 19:23 ]


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Klimaatverandering is het gevolg van twee dingen:
    1. Toename van de broeikasgassen
    Door alle broeikasgassen die wij tegenwoordig uitstoten, wordt er steeds meer warmte vastgehouden op aarde.
    2. Natuurlijk proces
    Naast de broeikasgassen, speelt het feit dat wij eigenlijk nog leven in de nasleep van de ijstijd. Dit is een natuurlijk proces en kan je een soort van vergelijken met de zomer en de winter. We hebben net een hele lange winter gehad en die verandert langzaam weer in een hele warme zomer. Dit is dus een natuurlijk proces en kunnen wij niet tegenhouden.

    Beide punten zorgen voor een toename van de temperatuur en afname van ijs en sneeuw. Ijs en sneeuw speelt een belangrijke rol in het weerkaatsen van het zonlicht. Hoe minder hiervan is, hoe meer warmte er wordt vastgehouden door de grond ipv terug gekaatst. Het feit dat er steeds meer broeikasgassen in de atmosfeer komen, zorgt ervoor dat het natuurlijk proces van opwarming sneller gaat. De gevolgen zijn moeilijk te voorspellen, maar langzaam zal al het ijs/sneeuw smelten op deze aarde en daarmee verdwijnen ook heel veel organismen die hiervan afhankelijk zijn. Zoals anderen ook al zeggen, stijgt de zeespiegel door al dat gesmolten ijs/sneeuw.

    Yoko schreef:
    Ik weet over het broeikaseffect, maar ook wat over ijstijden.
    Er zijn namelijk telkens af en toe ijstijden, en we hebben al lange tijd geen ijstijd meer gehad.


    We zitten nu nog in een ijstijd....
    Een ijstijd is een periode waarin ijskappen voorkomen op het land. In groenland en Antarctica zijn nog ijskappen te vinden, dus ja, we leven nog in een ijstijd

    Volgens mij warmt de aarde langzaam op en wordt de ozonlaag dunner. Waardoor de ijskappen smelten, de zomers warmer worden, de winters kouder, de seizoenen verschuiven langzamerhand, dieren sterven uit enz. Dit alles wordt veroorzaakt door broeikasgassen en dus noemt men dit het broeikaseffect.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Alyeska schreef:
    Ik weet dat de aarde langzamerhand opwarmt, waardoor de ijskappen smelten en al het water uitzet en dan krijgen we allemaal overstromingen en zo. Volgens mij. Maar ik weet er niet veel meer van dan dat.


    Firm believer of all that is magic

    De aarde word warmer groten deels door CO2 uitstoot het vervolg is bijvoorbeeld het smelten van ijskappen wat de zeespiegel doet stijgen wat betekend dat er veel meer landen onder de zeespiegel komen te liggen wat leid tot overstromingen. Verder word de ozonlaag steeds dunner (oeps hier ben ik niet echt zeker van tho)


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    We zitten nu nog in een ijstijd....
    Een ijstijd is een periode waarin ijskappen voorkomen op het land. In groenland en Antarctica zijn nog ijskappen te vinden, dus ja, we leven nog in een ijstijd


    Er zijn verschillende bronnen over. Op wikipedia staat iets anders dan op andere sites. Dus tja, ik weet niet waar jij de informatie vandaan hebt (en ik ook niet meerXD)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Alyeska schreef:
    Ik weet dat de aarde langzamerhand opwarmt, waardoor de ijskappen smelten en al het water uitzet en dan krijgen we allemaal overstromingen en zo. Volgens mij. Maar ik weet er niet veel meer van dan dat.


    This


    26 - 02 - '16

    Alyeska schreef:
    Ik weet dat de aarde langzamerhand opwarmt, waardoor de ijskappen smelten en al het water uitzet en dan krijgen we allemaal overstromingen en zo. Volgens mij. Maar ik weet er niet veel meer van dan dat.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."