• Hoi hoi

    Ik moet voor school een thema bespreken in het Engels en het ethisch benaderen. Nu is het zo dat we niet echt overeenkomen met onze thema's en ik vroeg mij af of jullie toevallig een onderwerp weten die de laatste twee jaar aanbod is gekomen en met chemie en ethiek te maken heeft (bijvoorbeeld nucleair afval, kernwapens, ...)?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    GGO's zijn heel veel aan bod gekomen, verder kan ik niet meteen iets bedenken. Succes!


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Is er niet onlangs ergens een nucleaire top geweest? Of heb ik het nou weer verkeerd?


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Genetisch gemanipuleerde zalm die gekweekt wordt voor consumptie.
    Misschien kun je daar wat mee?


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Genetisch gemanipuleerde zalm die gekweekt wordt voor consumptie.
    Misschien kun je daar wat mee?
    Daar wouden we graag over praten, maar dat vond de rest van de groep dan weer te 'biologisch' --'


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Het klonen van mensen, genetische manipulatie, operaties met robotten uitvoeren?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Tolstoy schreef:
    Is er niet onlangs ergens een nucleaire top geweest? Of heb ik het nou weer verkeerd?
    Maar dat gaat ook over die kernwapens.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Patholoog schreef:
    Het klonen van mensen, genetische manipulatie, operaties met robotten uitvoeren?
    Die werden jammer genoeg ook afgekeurd :(


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    - Werking van medicijnen en de bijwerkingen daarvan. (Voorbeeld: Zoladex heeft heel veel psychische bijwerkingen maar veel worden ontkent door dokters.)
    - Vervuiling in de wereld door verschillende onderzoeken (niet alleen nucleair, maar ook gifstoffen, ziektes e.d.)
    - De dierproeven


    Deep inside, I've never felt alive

    Cavalier schreef:
    (...)Die werden jammer genoeg ook afgekeurd :(


    Serieus? Ze willen een etische kwestie binnen wetenschap, maar het mag niet te biologisch zijn? Dat is onmogelijk!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dat vonden wij ook, maar onze teamgenoten, hadden nogal de neiging om voornamelijk hun mening door te drijven. Voor het moment zitten we nu met het thema nucleaire wapens en euthanasie, maar het ene is zo politiek gericht en het andere is amper aanraakbaar in het Engels, want ze zijn er toch allemaal tegen. Best jammer, want wij waren anders wel voor genetische manipulatie gegaan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Goh, alles wat ik op dit moment kan bedenken is dan wel "te biologisch".


    Take me to wonderland