• De stelling van deze week luidt:
    De zes dagen bedenktijd voor abortus zouden moeten verdwijnen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Lijkt me geen strak plan, nu moet ik eerlijk zeggen dat ik hierover niet echt geïnformeerd ben, maar het lijkt me het beste dat men zo veel mogelijk de tijd krijgt om na te denken over het besluit en nog de kans hebben terug te komen op hun besluit voor ze er misschien levenslang spijt van hebben.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik weet het niet. Ik weet niet hoe het is om in zo'n situatie te zitten.


    26 - 02 - '16

    Het ligt aan hoeveel weken je zwanger bent, want na de 23 weken mag dit niet meer, maar ik vind niet dat ze dit moeten afschaffen. De regel is er voor een reden. Namelijk dat er onder andere snel en gemakkelijk actie ondernomen kan worden (wanneer het embryo nog niet levensvatbaar is), dus ik zeg oneens. Het is een moeilijke beslissing, maar de dokter moet ook duidelijkheid hebben ervoor. Het is het handigste van te voren er goed over na te denken.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2019 - 19:19 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind het juist een goed idee de bedenktijd te behouden. Klinkt misschien stom, maar met wat bedenktijd kun je voorkomen dat mensen impulsief actie ondernemen. Je hebt nu alle info over abortus, dan kun je het even laten bezinken. Kijk, ik weet ook niet of het zo werkt, maar ik verwacht dat het toch even duurt de informatie te laten landen. Of je hier nu mee doorgaat of niet.

    Ik wil hierbij niet zeggen dat mensen die abortus gaan plegen hier niet van tevoren goed over nadenken, maar een beetje extra tijd kan nooit geen kwaad toch?


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik wist helemaal niet dat dit een ding was dus ik ging het even opzoeken, maar blijkbaar telt die bedenktijd (vijf dagen in Nederland btw geen zes) alleen als je langer dan 16 dagen over tijd bent (dus als het goed is als je je er al "langere" tijd bewust van was dat je zwanger bent). En dat snap ik dan niet helemaal, waarom je niet hoeft te wachten als je er net achter bent gekomen en het meteen weg wil laten halen versus er al een tijdje mee rondlopen. Je zou zeggen dat de laatste categorie al genoeg tijd heeft gehad om erover na te denken. In dat geval voelt die verplichte bedenktijd meer een beetje als een soort guilt trip of zo, van "je kindje heeft nu al een hoofd! Kleine oortjes! Weet je ZEKER dat je dat af wil slachten?" terwijl je voor die zestien dagen nog met een klompje cellen van niks zit dus dan maakt het niet uit, of zo.

    TDLR; eens, de vrouwen die in aanmerking komen voor de wachttijd hebben wat mij betreft al genoeg tijd gehad om daar een goede keuze over te maken, en mocht ze meer tijd willen kan ze altijd nog de afspraak dus nog vijf dagen later maken.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.