• Hiya beste ploppertjes

    Ik moet een literatuurstudie maken over het leven en toekomst van de arthouse cinema in Vlaanderen en ben op zoek naar boeken / tijdschriften die over dat onderwerp gaan.
    Ik heb al een editie gevonden in het tijdschrift Filmmagie die rond dat onderwerp schrijft, maar verder zit ik een beetje vast.
    Kent er iemand van jullie per toeval nog een boek / tijdschrift dat over arthouse cinema gaat?

    Een filmtheater, filmhuis of arthouse is een publieke uitgaansgelegenheid die zich toelegt op het vertonen van films buiten het reguliere commerciële aanbod om. Dit betreft kleinere films met vaak een artistiek karakter. Deze films worden ook wel aangeduid als arthouse-films.


    If I were once a planet, you were the axis

    nee, maar misschien kan je bij Sphinx en de Studio Skoop in Gent eens mailen en vragen? Die tonen best veel arthouse en zijn ook bekend als de arthouse cinema's in Gent. Qua andere steden weet ik niet zo goed. Oh en misschien KASK cinema? van het Kask zelf, die zullen heel veel artikels enzo kunnen geven denk ik!


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    nee, maar misschien kan je bij Sphinx en de Studio Skoop in Gent eens mailen en vragen? Die tonen best veel arthouse en zijn ook bekend als de arthouse cinema's in Gent. Qua andere steden weet ik niet zo goed. Oh en misschien KASK cinema? van het Kask zelf, die zullen heel veel artikels enzo kunnen geven denk ik!

    Ik heb het ondertussen al gemaakt, maar toch bedankt! Ik heb uiteindelijk een artikel gevonden in een magazine (filmmagie) over arthouse en daar was er ook een hele uitleg over alle arthouse cinema's in vlaanderen.


    If I were once a planet, you were the axis