• Dit is een soort van zeiktopic, dus als je daar geen zin in hebt dan gewoon niet lezen :')

    Ik zit nu al bijna 2 jaar thuis omdat ik gestopt ben met school aangezien het moeilijk voor mij werd omdat ik gewoon totaal niet goed in mijn vel zat. Ik kon me niet meer concentreren en niks lukte meer op school. Ik liep dan ook elke dag met migraine van de stress.
    Nu gaat het stukken beter met mij en ik wil weer graag beginnen met een opleiding. Ik heb dan ook een opleiding gevonden die mij erg interessant lijkt, maar dat is dus in Zwolle terwijl ik zelf in provincie Groningen woon en ik dan dik 2 uur met de bus moet + paar keer overstappen en de trein. Ik baal zo erg omdat ik al een tijdje zoek naar een juiste opleiding en ik gewoon niks kon vinden, en nu spreekt er eentje mij aan en lijkt het bijna onmogelijk. Het is wel te doen maar dan moet ik al om 4 uur s'ochtends mijn bed uit + op tijd naar bed. Ik zit er nu over na te denken om dat te doen. Ik twijfel heel erg, en daar heb ik wel steun bij nodig eigenlijk. Ik ben gestopt op MBO niveau 2, dus ik heb mijn MBO diploma niet!! De opleiding die ik graag wil doen in Zwolle, mag ik gewoon beginnen op niveau 2, dus dat is mogelijk voor mij aangezien ik daar ook al op zat kwa niveau. De rest wat ik gevonden heb van de zelfde opleiding maar dan dichterbij is allemaal niveau 3/4 >< Dus moet ik dan gewoon eerst maar een opleiding op MBO doen zodat ik mijn niveau 2 en 3 heb om vervolgens op niveau 4 verder te gaan op een school die dichterbij zit? Of meteen naar Zwolle gaan ondanks de tijden? Ik vind het moeilijk..

    + ik ben best bang. Ik heb er een tijd uit gelegen en voel me dus best dom. Ik heb veel gemist en ben bang dat anderen mij zouden uitlachen als ik iets niet begrijp, of sommige dingen weer opnieuw moet leren. Ik voel me echt beroerd hierom en weet niet zo goed welke keuzes ik nu moet maken..
    Wat zouden jullie doen?
    Ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje begrijpen (:
    En hulp/tips zou ik erg waarderen.


    Sometimes it's best not to care.

    Ten eerste lijkt het me juist super dat je weer zin hebt om naar school te gaan en dat je iets hebt gevonden wat je helemaal geweldig vindt. Daar gaat het namelijk om; dat je iets doet wat je leuk vindt.
    Ten tweede snap ik dat het een probleem is dat het zo lang reizen is. Daar loop ik over een paar jaar ook tegen aan als ik ga studeren. Utrecht of Leiden is voor mij ook niet echt in de buurt. Het punt is dat ik op dit moment echt heel graag naar Utrecht is en omdat het zo ver is zou ik graag op kamers gaan daar. Is dat misschien ook optie voor jou? Als dit echt is wat je wilt en je hier voor jezelf een toekomst in ziet, dan zou ik alle opties overwegen. Er is niets zo belangrijk als doen waar jij gelukkig van wordt. Er is dan geen reden om bang te zijn. Die mensen die daar zitten zijn er ook om te leren. Anders hoeven zij die opleiding niet te doen. Wat jij als nieuw ervaart is voor hen min of meer net zo nieuw. Die ervaring met naar school gaan, krijg je vanzelf weer. Probeer er van te genieten. Je bent daar niet alleen.

    Succes!


    Hamartia

    Ik denk dat je beter toch verder kan reizen, omdat het meer een volledig frisse start is en je er minder tegenop zal zien, zeker omdat je er echt gemotiveerd voor bent. Ik heb iedere keer een uur nodig om op school te raken en eigenlijk merk ik het niet eens meer, twee uur zal je dan wel merken, maar het zal vast wel draaglijk zijn.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Kan je niet op kamers?
    Als dit de studie is waar je écht voor wil gaan, zou ik zeggen dat je het moet doen. Maar alleen als je er 100% zeker van bent, want het zou zonde zijn om zoveel energie ergens in te stoppen en er vervolgens achter te komen dat het het toch niet helemaal is.


    Valar Morghulis.

    Imagined schreef:
    Ten eerste lijkt het me juist super dat je weer zin hebt om naar school te gaan en dat je iets hebt gevonden wat je helemaal geweldig vindt. Daar gaat het namelijk om; dat je iets doet wat je leuk vindt.
    Ten tweede snap ik dat het een probleem is dat het zo lang reizen is. Daar loop ik over een paar jaar ook tegen aan als ik ga studeren. Utrecht of Leiden is voor mij ook niet echt in de buurt. Het punt is dat ik op dit moment echt heel graag naar Utrecht is en omdat het zo ver is zou ik graag op kamers gaan daar. Is dat misschien ook optie voor jou? Als dit echt is wat je wilt en je hier voor jezelf een toekomst in ziet, dan zou ik alle opties overwegen. Er is niets zo belangrijk als doen waar jij gelukkig van wordt. Er is dan geen reden om bang te zijn. Die mensen die daar zitten zijn er ook om te leren. Anders hoeven zij die opleiding niet te doen. Wat jij als nieuw ervaart is voor hen min of meer net zo nieuw. Die ervaring met naar school gaan, krijg je vanzelf weer. Probeer er van te genieten. Je bent daar niet alleen.

    Succes!


    Dankje ^^
    Ja het voelt ook wel weer fijn dat ik eindelijk de kracht weer voel om heen te kunnen gaan.
    Op kamers gaan had ik ook al overwogen, maar dan wil ik wel samen met mijn vriend. We moeten dus nog uitzoeken of het ons gaat lukken kwa geld. Als er echt geen optie is, ga ik gewoon eerst Zorg en Welzijn doen in Winschoten om niveau 2 en 3 te halen en wanneer ik dat binnen heb naar Groningen om toch nog de opleiding te gaan doen waar ik voor wil gaan. Ik denk dat het gewoon even doorzetten is, en mezelf er even doorheen moet slaan.
    Hopelijk komt het allemaal goed (:


    Sometimes it's best not to care.

    Western schreef:
    (...)

    Dankje ^^
    Ja het voelt ook wel weer fijn dat ik eindelijk de kracht weer voel om heen te kunnen gaan.
    Op kamers gaan had ik ook al overwogen, maar dan wil ik wel samen met mijn vriend. We moeten dus nog uitzoeken of het ons gaat lukken kwa geld. Als er echt geen optie is, ga ik gewoon eerst Zorg en Welzijn doen in Winschoten om niveau 2 en 3 te halen en wanneer ik dat binnen heb naar Groningen om toch nog de opleiding te gaan doen waar ik voor wil gaan. Ik denk dat het gewoon even doorzetten is, en mezelf er even doorheen moet slaan.
    Hopelijk komt het allemaal goed (:


    Als je dit kunt doen samen met je vriend, dan is het al helemaal super. Je kunt dan op zijn steun rekenen, je staat er dan toch niet helemaal alleen voor en je hebt nog iets van thuis. Ik hoop echt voor jou/jullie dat het gaat lukken. Het zou jammer zijn als je dit zou moeten laten schieten als dit is wat je echt heel erg graag wilt. Het is natuurlijk logisch dat het financieel ook moet kunnen. Zoals hierboven ook gezegd is; het is een soort frisse start. Dat je niet wil reizen, elke dag, zo ver, snap ik heel goed. Ik denk dat dit helemaal goed gaat komen. Uiteindelijk kom je er wel. (:


    Hamartia