• De stelling van deze week luidt:
    Mensen plakken te snel labels op zichzelf en anderen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Mensen hebben ook snel de neiging om mensen te labelen om hoe ze eruit zien. Als mensen er ook maar iets anders dan gemiddeld uitzien, ja, dan zal er wel wat mee aan de hand zijn of diegene zoekt aandacht.



    Ook als mensen zich iets anders gedragen moet er per se een label opgeplakt worden: oh, het kind is altijd druk! Het heeft vast adhd! Of het kind is sociaal wat onhandig, dan heeft het vast autisme. En als je eenmaal zo'n stom label hebt gekregen, zie dan maar 'ns aan een baan te komen zonder hulp van een af andere instantie.

    [ bericht aangepast op 26 april 2014 - 14:42 ]


    26 - 02 - '16

    Stumph schreef:
    (...)

    Oh, als ze één slechte dag hebben vinden ze al dat ze in een depressie zitten.

    Eens.


    dit


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Deels eens en deels oneens. Vooral aan vreemden geef je snel een label, maar bij iemand die je al kent sinds je heel klein bent denk je er amper over na.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Ja klopt.
    Als mensen een dipje hebben zeggen ze gelijk dat ze depressie hebben.
    Daar komt meer bij kijken, zelfverminking en dergelijke...........

    anouktommo schreef:
    Ja klopt.
    Als mensen een dipje hebben zeggen ze gelijk dat ze depressie hebben.
    Daar komt meer bij kijken, zelfverminking en dergelijke...........


    Dat vind ik wel heel debiel, dat je in principe zegt dat zelfverminking per se bij een depressie hoort, want dat is gewoon onzin. Niet iedereen met een depressie doet aan zelfverminking.


    26 - 02 - '16