• Sorry, dit topic is niet echt vrolijk maar ik moest het even kwijt, tenslotte is dit ook een persoonlijk topic, toch? (bloos)
    Ik heb echt een gruwelijke hekel aan mijn zusje. En dan niet alleen aan onze ruzies, want dat heet zussenliefde, maar ze commandeert me alsof ik haar schoothondje ben. En ik ben nota bene bijna twee jaar ouder! Zij is bij mij in de kamer komen slapen omdat er anders niet genoeg plek was voor nog een broertje en ze commandeert me, zit me af te zeiken en als ik iets goed doe in haar ogen zijn er altijd nog duizenden dingen die ik niet goed doe. Vanavond nog: ''Wat doe je onrustig? Ik wil slapen.''
    ''Dat heet mijn bed opmaken. Of mag dat soms ook al niet van jou?''
    ''Nee, eigenlijk niet nee.''
    En het stomme is dat als ik niet doe wat zij mij gebied dat ze dan gaat dreigen met dat ze naar onze vader gaat om te zeggen dat ik achter de laptop zit, ze chanteert me gewoon! Ik hou het echt niet langer uit want ik word gek, als ik haar help of belangstellend een vraag stel snauwt ze me altijd af, en als ik haar niet help dan heeft ze me nodig. Ik wil haar niet, ik heb haar niet nodig maar zij mij wel en dat vergeet ze.

    Heel erg sorry voor dit zeikbericht, heeft er iemand anders nog hetzelfde als ik of tips wat ik tegen haar kan doen?


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Heb je haar hier al eens mee geconfronteerd?
    Je kan doen alsof je het niet erg vind dat ze naar je vader gaat. Zo neem je haar haar 'wapen' af. Zeg tegen haar 'Ga maar naar pa. Dan zal ik hem ook eens vertellen wat jij allemaal doet.' Laat je niet kisten! En noem dan een aantal dingen op die je niet leuk vind van wat zij doet.
    Als je pa dan boos wordt op jou, kan jij de situatie uitleggen vanaf jou kant. Laat merken dat je het niet meer pikt.

    Dit is mijn advies, ik weet niet of het helpt want ik heb het zelf niet meegemaakt en ik ben ook geen psycholoog..
    Good luck! [:

    Krull schreef:
    Heb je haar hier al eens mee geconfronteerd?
    Je kan doen alsof je het niet erg vind dat ze naar je vader gaat. Zo neem je haar haar 'wapen' af. Zeg tegen haar 'Ga maar naar pa. Dan zal ik hem ook eens vertellen wat jij allemaal doet.' Laat je niet kisten! En noem dan een aantal dingen op die je niet leuk vind van wat zij doet.
    Als je pa dan boos wordt op jou, kan jij de situatie uitleggen vanaf jou kant. Laat merken dat je het niet meer pikt.

    Dit is mijn advies, ik weet niet of het helpt want ik heb het zelf niet meegemaakt en ik ben ook geen psycholoog..
    Good luck! [:

    Ik heb het haar al duizend keer gezegd maar een halfuur later doet ze het weer. Maar dat is wel een goed idee, ja. :]


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Tumnus schreef:
    (...)
    Ik heb het haar al duizend keer gezegd maar een halfuur later doet ze het weer. Maar dat is wel een goed idee, ja. :]

    Misschien ligt het aan de toon. Bedenk van te voren wat je gaat zeggen, oefen het een aantal keer hard op. Zorg dat duidelijk is dat ze het vanaf nu niet langer kan doen zonder consequenties.
    Weten je ouders het?

    Krull schreef:
    (...)
    Misschien ligt het aan de toon. Bedenk van te voren wat je gaat zeggen, oefen het een aantal keer hard op. Zorg dat duidelijk is dat ze het vanaf nu niet langer kan doen zonder consequenties.
    Weten je ouders het?

    Mijn moeder weet wel dat ze een hele erge bemoeial kan zijn maar niet dat ze me dingen commandeert of verbied, mijn vader niet echt en die besteed daar eigenlijk ook niet echt veel aandacht aan.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Tumnus schreef:
    (...)
    Mijn moeder weet wel dat ze een hele erge bemoeial kan zijn maar niet dat ze me dingen commandeert of verbied, mijn vader niet echt en die besteed daar eigenlijk ook niet echt veel aandacht aan.

    Misschien kan je het er eens met je moeder over hebben?

    Krull schreef:
    (...)
    Misschien kan je het er eens met je moeder over hebben?

    Dat ga ik doen als ik overovermorgen weer bij haar ben. (:


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.