• Na aanleiding van dit topic!

    Natuurlijk had ik dit als mediastudent al van heinde en verre moeten zien aankomen, geen video douwde me dichter met de neus op de feiten dan deze:


    Spoel naar 1:21 voor een beknopte samenvatting van de video in een zin :D.

    Als consumenten hebben wij de power om de markt te veranderen naar onze wensen, en andersom. Het basisprincipe van vraag en aanbod. Toch laat deze video zien dat marketeers ons op een heel slimme manier manipuleren. En wij laten het toe en slikken het als zoete koek.
    Als ik kleding zoek limiteer ik mezelf niet altijd tot de vrouwenafdeling, iets waarbij mensen zich soms vragen gaan stellen. 'Samantha, da's voor jongens'. Ik gebruik mijn opa's Gilette miskopen en mijn vaders douche gel (lees: MANNEN douchegel). En ondanks dit ben ik maar een van de weinigen die zich laat beinvloeden door wat we voorgeschoteld krijgen.

    Douchegel als shampoo gebruiken? Uit den boze als je het de adverteerders vraagt. En toch nam ik gisteravond de proef op de som om mijn vaders douchegel als shampoo te gebruiken. Het resultaat? Een weelderige bos chaotische krullen, die waarschijnlijk meer het gevold van een onrustige nacht zijn geweest dan van m'n pa's douchegel. Mijn haar ruikt prima en voelt schoon aan!

    Moraal van het verhaal: de mannen- of vrouwenafdeling is lang zo eng niet dat ze lijken! We hebben seks met het andere geslacht, hun douchegel gebruiken kan er ook nog wel bij :D.

    Groetjes!


    No growth of the heart is ever a waste

    Belachelijk eigenlijk hea. Maar ik heb mij ook al eens geschoren met het scheermesje van mijn vriend en als hij toevallig eens blijft slapen, leent hij ook al snel een mesje van mij. Dus daar kijk ik eerlijk gezegd ook niet echt naar.
    Al douch ik mij niet met zijn douchegel, want dat is echt wel zo'n typisch mannelijk geurtje en ik hou eerder van iets fruitig. Tenzij het coco's is, dan gebruiken we die beiden. :'D


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik heb nu nog eens het hele filmpje gekeken en eigenlijk is het echt grappig en triest.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Hé, dit heb ik net gisteren op Tumblr gezien. ^^
    Ik vind dit soort dingen altijd erg interessant, en het is inderdaad belachelijk dat er van zoveel producten twee versies worden gemaakt. Vooral dat er op allerlei dingen groots VOOR MANNEN staat slaat helemaal nergens op, al helemaal omdat je dat veel minder ziet bij vrouwelijke producten. Er zijn ook diepere sociale problemen die met dit soort dingen verband houden. Zoals ze in het filmpje al zeggen zijn mannen veel terughoudender bij het gebruiken van producten die gericht zijn op vrouwen dan andersom, en dit soort marketingstrategieën zijn daar zowel een symptoom als een oorzaak van. Er wordt mannen op allerlei manieren ingeprent dat ze niet vrouwelijk mogen zijn, want vrouwen zijn zwak en emotioneel en houden van roze bloemetjes en daarmee verdien je geen respect. Dat soort gedachtegangen zijn niet alleen volkomen onzin, maar kunnen ook nog eens erg schadelijk zijn, want hoe moet een jongen die constant (onbewust) te horen krijgt dat vrouwelijkheid gelijk staat aan zwakheid ooit leren respect op te brengen voor vrouwen? Misschien verdienen bedrijven meer met deze tactiek, maar het is op wel meer dan één manier niet goed voor de consument.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Aan de ene kant vind ik dat ze gelijk hebben, aan de andere kant.. Die deo's etc voor mannen vind ik ook gewoon niet lekker ruiken..

    Krull schreef:
    Aan de ene kant vind ik dat ze gelijk hebben, aan de andere kant.. Die deo's etc voor mannen vind ik ook gewoon niet lekker ruiken..
    Ik denk dat het hem meer gaat over hetzelfde product in een andere verpakking.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik haat die typische dingetjes. De maatschappij is ook zo makkelijk beïnvloedbaar, ik ook, moet ik toegeven, maar het is wel erg.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ik gebruik inderdaad ook altijd scheergel van mijn vader (dus voor mannen), omdat dat goedkoper is. Geeft hetzelfde resultaat haha.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Haha, oh wauw, totaal niet bij stilgestaan. Ik koop al sporttijdschriften uit de "mannenafdeling", let's see what else they got. (cat)


    ars moriendi

    Ik vind dit soort shit echt belachelijk.
    Zelf gebruik ik vrouwen shampoo, al gebruikte ik die eerst omdat ik gekleurd haar had, maar nu vind ik hem gewoon lekkerder ruiken dan de meeste mannen shampoos. :')


    Take me to wonderland

    Als je dat zo ziet is het inderdaad te gek voor woorden...
    Van geparfumeerde producten begrijp ik wel dat er verschillende geuren zijn. Niet per sé mannen of vrouwen geuren, maar gewoon verschillende geuren. Alleen bijvoorbeeld scheerschuim en vooral tandpasta zouden gewoon "voor iedereen" verkocht moeten worden. Pure afzetterij, eigenlijk.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 19:41 ]


    Hamartia

    Opinor schreef:
    Als je dat zo ziet is het inderdaad te gek voor woorden...
    Van geparfumeerde producten begrijp ik wel dat er verschillende geuren zijn. Niet per sé mannen of vrouwen geuren, maar gewoon verschillende geuren. Maar bijvoorbeeld scheerschuim en vooral tandpasta zouden gewoon "voor iedereen" verkocht moeten worden. Pure afzetterij, eigenlijk.


    26 - 02 - '16