• Ik was vandaag alleen thuis met m'n broertje en van m'n ouders moesten we naar de kerk met z'n tweeën. Dit hebben we niet gedaan, want we hadden geen zin. Ik word een beetje gek van m'n ouders en hun gezeik daarover. Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik niet echt geloof in een 'god'. Ze blijven echter maar doordringen en doorzeuren. Ze hebben zelfs de dominee er al meerdere keren bij gehaald en hij probeert me continu om te praten. Ik ben echter makkelijk om te praten, dus het is eigenlijk gewoon fucked up gemeen en laf wat ze doen. Ik ben het gewoon zo enorm zat. Ik wil een (misschien wel definitieve pauze) van die belachelijke klote kerk en het idiote geloof dat erbij hoort.

    Hoe moet ik m'n ouders overtuigen, want ik heb echt al veel dingen geprobeerd!
    En wat vinden jullie? Mogen ouders wel in staat zijn een kinderen een bepaald geloof op te leggen en dat op te dringen?


    26 - 02 - '16

    Natuurlijk is een religie je eigen keuze en niet die van je ouders, dat is zelfs een mensenrecht!

    Ik kan je jammer genoeg geen tips geven, omdat ik zelf ook een beetje in zo'n situatie zit. Maaaar ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je hen kunt overtuigen dat je toch echt wel zelf kunt kiezen of je gelooft of niet!

    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 19:52 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Oké, dat is belachelijk.
    Zeg hen gewoon dat je niet gelovig bent en dat je niet naar de kerk gaat als je er geen zin in hebt. Mijn ouders willen me ook niet geen-geloof opleggen. Ik heb ook niets tegen bepaalde geloven, maar wel tegen de instituten, maar ook dat proberen ze me niet op te leggen.
    Zeg gewoon je mening tegen hen, dat moet wel helpen.

    Goed, ik vind dus dat ze dat niet zouden mogen doen ...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Fijn dat jullie er net zo over denken als mij. Ik voel me zo machteloos :C


    26 - 02 - '16

    Een religie is een eigen keuze!

    Gewoon recht in hun gezicht zeggen lijkt me.
    En ouders mogen hun kinderen dat niet verplichten.


    Queer zijn is gewoon alles

    Een mens heeft het recht om zelf voor een geloof en/of godsdienst te kiezen, dat staat zelfs in een wetboek.
    Mijn vader was vroeger ook extreem gelovig, totdat bekend werd gemaakt dat enkele priesters en pastoren kinderen misbruikten, toen was het ineens gedaan.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik ben zonder een religie opgevoed maar ik heb wel op een christelijke school gezeten. (niet expres, het was gewoon een goede school).
    Ik vind niet dat ouders hun kinderen een bepaald geloof mag opdringen.Ik heb niet echt tips, ik vind het gewoon obvious dat je zelf kiest voor wat je wel en niet gelooft.


    Alleen maar tranen van geluk

    Je zou eens moeten googlen, kijken of er instanties zijn die je erbij kunnen helpen. Het gedrag van je ouders is echt belachelijk, natuurlijk is geloof een eigen keus, zeker in nederland. Ik wens je erg veel sterkte!


    Life is hard and then we die

    Je weet al een soort van hoe ik erover denk, haha. Ik vind het bullshit dat je ouders zo doen, het is natuurlijk je eigen keuze. Ze kunnen je er echt niet tot toe dwingen.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Geloof opgedrongen krijgen lijkt mij absoluut niet de bedoeling! Althans, dat is mijn mening. Zelf ben ik er echt van overtuigd dat het 't beste is om je in alle vrijheid te kiezen of je wel of niet ergens in wilt geloven. Anders krijg je gewoon zo'n verwrongen beeld van hoe een religie (voor jou) is, terwijl het juist niet zo is, en (in mijn geval) zelfs het tegenovergestelde kan zijn.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Pulsar schreef:
    Een religie is een eigen keuze!

    Gewoon recht in hun gezicht zeggen lijkt me.
    En ouders mogen hun kinderen dat niet verplichten.


    Dat vind ik dus ook, maar probeer dat ze maar eens wijs te maken. Ze zijn echt niet om te praten. Ze vinden hun geloof het ware geloof en denken dat ik in de hel kom zodra ik niet meer geloof. Maar voor mijn idee bestaat de hel niet en is dat geloof gewoon een grote grap. Nu is het afwachten tot er een vreemde figuur op deze aardbol komt om te zeggen dat dit een uit de hand gelopen grap was.


    26 - 02 - '16

    ^

    Ik ben het zeker met jullie eens, geloof kiezen of niet is ook een vorm van vrijheid.


    26 - 02 - '16

    PUKKELxDING schreef:
    Je zou eens moeten googlen, kijken of er instanties zijn die je erbij kunnen helpen. Het gedrag van je ouders is echt belachelijk, natuurlijk is geloof een eigen keus, zeker in nederland. Ik wens je erg veel sterkte!


    Stichting Chris is denk ik wel een goeie. Heb er zelf in ieder geval wel goede ervaringen mee. Hier is een linkje: Klik!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Einmana schreef:
    (...)

    Stichting Chris is denk ik wel een goeie. Heb er zelf in ieder geval wel goede ervaringen mee. Hier is een linkje: Klik!


    Dat ga ik eens proberen denk ik. Dan ga ik eens even een dagje vrijmaken, deze week, om eens goed te zitten om een mail te schrijven.


    26 - 02 - '16

    Veel succes, ik hoop echt voor je dat je een beetje een fijne e-coach krijgt dan!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Einmana schreef:
    Veel succes, ik hoop echt voor je dat je een beetje een fijne e-coach krijgt dan!


    Dankjewel


    26 - 02 - '16