• Het examen cultuurwetenschappen bestaat deels uit een kunstportfolio. Mijn onderwerp is 'dood'
    Gelukkig had ik direct een idee hiervoor; mijn lerares is ervan overtuigd dat het onzin is dat school de reden is waarom er mensen lijden onder een depressie, angststoornis of overgaan tot zelfmoord. Daarom teken ik een boom; voor iedere reblog op tumblr zal ik een blaadje toevoegen. Voor ieder verhaal dat ik krijg, zal ik een post-it plakken met op de voorkant een bloem en op de achterkant het verhaal.

    Jullie kunnen me op twee manieren helpen:

    1) Door het bericht te rebloggen of door gewoon hieronder een berichtje te plaatsen.



    2) Door me je verhaal door te sturen (alles gebeurt anoniem tenzij jij het zelf anders wilt)

    Ik heb zelf ook een verschrikkelijke school. Ze houden enkel rekening met de besten, de deliberaties zijn hard en de lat ligt onmenselijk hoog. Zelf heb ik hier ook onder geleden en het heeft jaren geduurd om er weer bovenop te geraken. Daar wil ik een punt van maken, ik wil haar bewijzen dat deze problemen echt zijn.

    Super bedankt als je dit wilt doen!


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik heb het meteen gereblogd (of hoe ik dat ook schrijf :'))

    [ bericht aangepast op 7 mei 2014 - 19:44 ]


    Pretty is just a pretty word.

    Ik snap eigenlijk niet helemaal wat ik moet doen. Sorry ik ben dom.. ;$


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Tumnus schreef:
    Ik snap eigenlijk niet helemaal wat ik moet doen. Sorry ik ben dom.. ;$


    Het is een beetje warrig uitgelegd ook. Het is gewoon zo dat ik vraag om, als je, je ooit vreselijk gevoeld hebt door school, de post te rebloggen of hier een bericht te plaatsen. Als je daarbij je verhaal kwijt wil, kan je dat doen op tumblr (nog net iets anoniemer dan hier op quizlet) of gewoon hier op Q als je daar zelf geen problemen mee hebt.


    @Mulleroni Dankje c:


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik wil je wel mijn verhaal sturen, als je wilt. School was wel niet mijn hoofdzaak, maar wel een grote bijzaak.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Wow, wat een goed idee! Echt super tof <3
    Ik kan je helaas niet helpen, want ik heb hier zelf nooit problemen mee gehad, maar ik vind het idee heel mooi


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Ik vind het een erg mooi project, maar ik ben het gedeeltelijk eens met je lerares. Want de letterlijke vertaling voor school in deze is als volgt:
    1 inrichting waar onderwijs wordt gegeven: een lagere school basisschool
    2 het gebouw
    3 onderwijs, les: we hebben vandaag geen school
    4 richting in letterkunde, kunst enz.; de romantische school

    Uiteindelijk kan een school dus zeker wel te maken hebben met een depressie en dergelijken, maar dit kan nooit de reden zijn. De reden ligt namelijk bij de mensen die op die school zitten. Want uiteindelijk, als je gepest wordt, wordt je gepest door mensen, niet door school. Ook wanneer er een bepaalde druk bij je wordt weggelegd, gebeurd dit door mensen, niet door school. School zelf is een meespelende factor, absoluut, dit aangezien het een broednest voor puberhormonen is, maar het is niet de reden dat mensen in een depressie en dergelijken afglijden. Dat heeft te maken met wat er zich afspeelt op en tijdens school.
    Het is denk ik maar net hoe je het interpreteert...

    Afin, ik ben dus van mening dat het niet school is dat de reden is van een depressie en dergelijken, maar de mensen die zich daar bevinden.
    Daarbij is het vaak niet alleen het gebeuren op school, dat depressies en dergelijken veroorzaakt. Het zijn vaak meerdere redenen tegelijk, waarbij er ook zeker zijn die los staan van school.

    In ieder geval erg veel succes met je project, want ik vind het dus zeker wel een mooi project verder, al ben ik het dus niet eens met je stelling. Maar dat is slechts hoe je de dingen zelf interpreteert. Want zoals ik al zei, school is in mijn opinie slechts een meespelende factor, maar niet de reden.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    En of ik me verschrikkelijk heb gevoeld door school.. Ik ben nooit echt gepest maar er zijn zovaak opmerkingen naar me gesmeten of ik werd uitgelachen. Ik vind je idee trouwens supertof. Die lerares is gek dat ze dat denkt. Voor sommige mensen is school het verschrikkelijkste wat er is alleen maar door dat rottige gepest.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Mijn eerste reactie op de titel; kind je hebt geen idee.

    Gereblogd ^^ succes


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Ik had heb gereblogd en iemand anders reblogde hem gelijk weer van mij.
    Succes ermee!


    Your make-up is terrible

    Ik heb ook gereblogd (: Heel veel succes met je project, ik vind het een mooi idee!


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ik heb hem gereblogd. Hoe dom kan je als lerares zijn om zulke dingen te denken.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Gereblogd!


    Hamartia

    Miserables schreef:
    Ik wil je wel mijn verhaal sturen, als je wilt. School was wel niet mijn hoofdzaak, maar wel een grote bijzaak.


    Sure, go ahead!

    @Valkyries Je hoeft het niet zo verontschuldigend te zeggen hoor, ik bijt niet ^^
    In tegendeel, het is een kunst project dus het gaat juist over meningen en als jij een andere hebt dan mij, fine for me.
    Al moet ik wel even zeggen dat ik school niet als de onderwijsinstelling bedoelde maar eerder als de mentaliteit op scholen tegenwoordig. Je punten moet goed zijn en fouten zijn, per definitie, slecht en ondenkbaar. Misschien heb ik dat deel niet goed verwoord. Bedankt om me daar attent op te maken (:

    Ik snap je punt wel. Het was één van de grootste oorzaken dat ik twijfelde om voor dit idee te gaan. School is nooit de enige oorzaak, dat was het bij mij ook niet en dat komt ook heel erg naar voren in de verhalen die ik van iedereen krijg.

    Iedereen die het gereblogt heeft, dankjewel!


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Miserables schreef:
    Ik wil je wel mijn verhaal sturen, als je wilt. School was wel niet mijn hoofdzaak, maar wel een grote bijzaak.


    Holy shit, al die dubbelposts o_o
    Mijn pc flipte even compleet, mijn excuses hiervoor.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2014 - 20:10 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Miserables schreef:
    Ik wil je wel mijn verhaal sturen, als je wilt. School was wel niet mijn hoofdzaak, maar wel een grote bijzaak.


    -

    [ bericht aangepast op 7 mei 2014 - 20:10 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.