• Ik ben heel groot fan van Spiderman, alleen niet van degene die eerst Spiderman speelt. Andrew Garfield hoort eigenlijk bij de Spiderman rol. Maarja, ik had bedacht dat het leuk zou zijn een RPG te maken over het vervolg van de Amazing Spiderman 2 film. Ik had al wel een verhaallijn, maar die kan ik altijd nog aanpassen. Als dit tenminste een leuk idee is, als er wat reacties op af komen zal ik een Rollentopic ervan openen.

    Verhaallijn: Alles lijkt nu goed te zijn in New York, Spiderman is terug, de schurken zijn nergens te bekennen en iedereen is tevreden. Toch ligt er een groot gevaar op de loer, een mysterieuze man haalt een groep super schurken bij elkaar die samen Spiderman willen verslaan. Ondertussen leidt Peter Parker zijn normale Spiderman/Peter leven, toch gaat hij altijd naar het graf van zijn geliefde, Gwen Stacy. Peter rouwt nog altijd om zijn vriendin maar heeft ondertussen stiekem contact met een nieuw meisje. Ze groeien steeds meer naar elkaar toe maar wat als zijn vriendin wordt ontvoerd door de schurken? En wat is er aan de hand met sommige inwoners van New York? Peter staat voor een groot dilemma en weet zelf niet wat hij moet doen. Zal hij nog steeds zijn Spiderman leven kunnen volhouden?


    Eigenlijk heb ik dus rollen nodig voor de schurken, inwoners van New York en voor Peter Parker (Andrew Garfield) zelf.
    Ikzelf zal het nieuwe meisje van Peter spelen zodat sommige die het niet snappen, het dan wel begrijpen hoe de RPG ongeveer loopt.

    Zijn er mensen die mee zouden willen doen met deze RPG? En als er mensen zijn, zijn er nog suggesties voor de RPG of de verhaallijn? En voor een naam van de RPG?

    [ bericht aangepast op 7 mei 2014 - 15:37 ]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Ik zou opzich wel mee willen doen. Maar ik heb het idee dat wanneer je een bepaald aantal mensen zulke grote rollen geeft het minder leuk is en de rpg sneller 'dood gaat'


    Don't be like the rest of them, darling

    WillNotLearn schreef:
    Ik zou opzich wel mee willen doen. Maar ik heb het idee dat wanneer je een bepaald aantal mensen zulke grote rollen geeft het minder leuk is en de rpg sneller 'dood gaat'


    Tja, dat is waar, ik had daar eigenlijk niet zo over nagedacht dat het RPG dan weer te snel 'dood gaat' maar ik wil wel dat er een grote verhaallijn achter zit.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Ik zou het leuker vinden als een story c:


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Urie schreef:
    Ik zou het leuker vinden als een story c:


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Op zich lijkt het mij wel oke, maar ik zou er niet direct aan mee willen doen. Jij zou een leuke rol hebben, de persoon die Spiderman speelt ook en that's it. Al de rest wordt zo wat side-kick en dat is voor niemand leuk om te spelen.

    Is er geen mogelijkheid, slechts een suggestie, dat spiderman, net zoals die mysterieuze man, ook een groepje gaat vormen met allemaal superhelden? Dat er toch meer mensen zijn die een hoofdrol krijgen in je verhaal. Je kan het verhaal dan heel makkelijk blijven sturen als je zegt dat enkel jij de 'grote' gebeurtenissen in de RPG mag laten gebeuren (dat jij dan dus als het ware tijdelijk ook de slechterikken speelt, zoals de functie van een DM, ken je dat?).

    Het is maar een suggestie, doe ermee wat je wilt, maar volgens mij kan je zo meer mensen bereiken zonder echt veel aan je verhaallijn te moeten aanpassen ;)

    Ik denk inderdaad dat het beter is als story, of een op een. Nu leg je mensen bepaalde eisen op om hun rollen op een bepaalde manier te besturen.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2014 - 16:15 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Miserables schreef:
    Ik denk inderdaad dat het beter is als story, of een op een. Nu leg je mensen bepaalde eisen op om hun rollen op een bepaalde manier te besturen.


    Ikzelf vindt het niet echt een story, trouwens @Maldred, eigenlijk vindt ik dat wel een leuk idee. Het zou wel kunnen, ik vindt het wel een goede manier om het doen zo te doen. Ik zal er nog wel even over nadenken.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Waarom zou er maar een iemand de grote gebeurtenissen mogen bedenken? Ik begrijp dat er iemand is die het RPG moet leiden om er voor te zorgen dat alles goed verloopt, maar ik vind dit een beetje oneerlijk. Je beperkt andere mensen op die manier met schrijven, en in een RPG kan niet een iemand beslissen wat er mag gebeuren. Als je RPG't, doe je dat met een groep. Je kan niet in je eentje alles beslissen en bepalen wat er gebeurt.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Miserables schreef:
    Waarom zou er maar een iemand de grote gebeurtenissen mogen bedenken? Ik begrijp dat er iemand is die het RPG moet leiden om er voor te zorgen dat alles goed verloopt, maar ik vind dit een beetje oneerlijk. Je beperkt andere mensen op die manier met schrijven, en in een RPG kan niet een iemand beslissen wat er mag gebeuren. Als je RPG't, doe je dat met een groep. Je kan niet in je eentje alles beslissen en bepalen wat er gebeurt.


    Ik laat het heus wel aan meerdere dan een iemand over, ik beslis niet alleen maar ook anderen, ik zal nooit in mijn eentje alles bepalen en beslissen.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    nvm-
    Zie het liever als story

    [ bericht aangepast op 7 mei 2014 - 16:30 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    @Miserables, er zijn drie soorten van RPG's: enerzijds heb je de versie waarbij iedereen samen het verhaal maakt en je ziet wel waar je uitkomt, de versie die volgens mij het meest op quizlet gespeeld wordt.
    Daarnaast heb je ook een versie waarbij een persoon al een globale verhaallijn heeft staan en in die versie heeft die persoon ook de macht om het verhaal af en toe een zetje in de goede richting te geven, maar het hoe dat het verhaallijn zich voltrekt wordt nog steeds door de spelers beslist.
    Tenslotte is er ook de versie waarbij dat de DM de volledige macht heeft en iedereen als een brave kudde schaapjes doet wat'ie zegt ;)

    Ik heb alle drie de versies al gespeeld en elke versie heeft zijn voor- en zijn nadelen, zijn goede en zijn slechte kanten.

    Ik wil wel een schurk xD AHAHA


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Maldred schreef:
    @Miserables, er zijn drie soorten van RPG's: enerzijds heb je de versie waarbij iedereen samen het verhaal maakt en je ziet wel waar je uitkomt, de versie die volgens mij het meest op quizlet gespeeld wordt.
    Daarnaast heb je ook een versie waarbij een persoon al een globale verhaallijn heeft staan en in die versie heeft die persoon ook de macht om het verhaal af en toe een zetje in de goede richting te geven, maar het hoe dat het verhaallijn zich voltrekt wordt nog steeds door de spelers beslist.
    Tenslotte is er ook de versie waarbij dat de DM de volledige macht heeft en iedereen als een brave kudde schaapjes doet wat'ie zegt ;)

    Ik heb alle drie de versies al gespeeld en elke versie heeft zijn voor- en zijn nadelen, zijn goede en zijn slechte kanten.


    Ik zei enkel dat ik het oneerlijk vond als mensen een bepaalde beperking wordt opgelegd, ik weet heus wel wat je bedoelt, anders zou ik er niet op hebben gereageerd.
    En als je verder wilt praten, kunnen we dat beter in elkaars gastenboek doen, want nu gaan we off-topic en verpest ik tevens het topic van de maakster.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2014 - 16:44 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."