• Ik wil weten hoe de muziek heet in films, niet filmmuziek, maar die stukjes muziek waardoor je weet dat er een spannend stukje aankomt. Daar is vast een naam voor. Daarbij zoek ik ook ergens naar waar je het na kan spelen, of iets dergelijks.


    Your make-up is terrible

    Ik weet wat je bedoelt, maar ik ken daar eigenlijk geen woord voor.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Mascot schreef:
    Het is misschien gewoon een theme song, iets dat vaak terugkeert soms gespreid over meerdere films. Zoals Hedwigs Theme in Harry Potter?
    Het lijkt ook een beetje op een leidmotief. Maar dat is vooral bij stukken van Wagner van toepassing

    Een leidmotief is een muziekstukje wat telkens terugkomt in een groot gecomponeerd stuk/opera/musical. Andrew Lloyd Webber doet dat heel vaak, schijnt. Hedwig's Theme is bijvoorbeeld een leidmotief van Harry Potter ^^

    OT: Zoek je iets specifieks? Want de naam is er volgens mij niet, ik kan in ieder geval niks verzinnen. Anders heet het "-nogiets- theme", en dan heeft het betrekking tot het moment van de film.


    Deep inside, I've never felt alive

    Parachutes schreef:
    (...)

    Dat is ook het eerste waar ik aan dacht. :') In anime heet dat wel zo, maar geen idee of het bij films ook zo heet.

    OST's zijn toch gewoon official soundtracks?


    Spinning around, I'm weightless.

    Special effect?


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Het enige wat ik vind is suspenseful/tension music, maar ik weet niet of je daar wat aan hebt. Als je de titel van zo'n lied intypt en daar 'free naam instrument sheet music' achter zet moet je vast wel de noten kunnen vinden. Of op Scribd, maar daar vind je enkel de hele versie als je geluk hebt.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2014 - 10:24 ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Is dat niet een motief?


    "Music expresses everything I can't say in words."

    Dit is een oud topic...


    Your make-up is terrible