• Ik heb al meer als drie jaar dit verhaal in mijn hoofd zitten maar nu is de vraag of het verhaal niet te zeer op een ander verhaal of film lijkt qua idee. Ik weet dat bijna niks eigenlijk origineel meer is. Maar ik ben gewoon bang voor replica

    Dit is deel een van de serie De Sleutel

    De Sleutel tot mijn ware ik:


    Proloog:
    Wanneer ik dacht dat ik nutteloos was, redde ik de magische wereld van Duisternis. Maar dan redde ik de magische wereld van duistere wezens. Nu stond ik oog in oog met Diegene Waarvan De Naam Niet Bekend was. Tientallen generaties van Witte heksen heeft hij laten uitsterven. Ik was de allerlaatste Witte heks. En alleen ik had de kracht om Hem te verslaan. Al die tijd dacht ik dat ik de hulp van andere nodig had maar nee, mijn oma en mijn moeder hadden zich geofferd om mij de kracht te geven om Hem te verslaan. Ik ben de laatste Witte heks. Ik ben Sarah Winterdijk.

    Sarah Winterdijk is een gewone meid van 16. Een aantal jaar geleden is haar oma gestorven en ze heeft het huis van haar oma geërfd. Sarah was nog klein en toen kreeg ze een sleutel. Deze sleutel heeft ze al jaren om. Omdat Sarah nog te jong is om in het huis te wonen, kwam haar moeder met het idee om het huis zolang te verhuren en het geld op te sparen voor Sarah. Als Sarah een keer voor haar moeder moet invallen omdat er een klacht is, leert ze de huurders kennen: Jack, de oudste van de drie broers en zussen, Nick en Gabriëlla. De klacht was dat ze de zolderdeur op geen mogelijkheid openkrijgen. Na lang nadenken beseft ze dat de sleutel die ze om heeft als ketting de sleutel was van de zolder. Na alle ontdekkingen komt ze erachter dat ze een heks is, net zoals haar oma was. Maar daarbij komt dat ze wordt gezocht door diegene Waarvan De Naam Niet Bekend Is. Ze is de laatste Witte heks en ze bevind zich aan het begin van een oorlog. Gelukkig wordt ze bijgestaan door Jack, Nick en Gabriella, die haar vanalles bijleren over de magische wereld.

    Wil je nog wat details weten? Vraag gerust…
    Meningen worden ook gewaardeerd :D


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik denk het niet echt, als je het mooi uitwerkt, gaat het sowieso minder bekend klinken, dan komen er vanzelf wel originele draaien in.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Ik denk het niet echt, als je het mooi uitwerkt, gaat het sowieso minder bekend klinken, dan komen er vanzelf wel originele draaien in.


    met het uitwerken ben ik mee bezig uiteraard, ik weet dat bijna niks meer origineel is maarja verhalen die teveel op elkaar lijken is ook niet leuk


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Cresseyde schreef:
    Ik denk het niet echt, als je het mooi uitwerkt, gaat het sowieso minder bekend klinken, dan komen er vanzelf wel originele draaien in.


    This.


    26 - 02 - '16

    Maar is de titel niet wat kinderachtig? iemand heeft dat ooit gezegd en sindsdien twijfel ik nogal...


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Je kan een topic aanmaken en mensen daarin vragen of ze ideeën hebben voor een titel (:


    26 - 02 - '16

    Wow dit verhaal lijkt me echt geweldig! Normaal lees ik alleen fanfictions enzo maar ik zou hier echt een abo op nemen! Het klinkt echt heel spannend en super origineel (:


    Treat people with kindness

    Het klinkt heel erg leuk!
    Ergens vind ik het iets weghebben van Harry Potter maar niet zo erg dat het meteen een kopie lijkt.


    wat was dit ookalweer

    @ Armatus en @ Nadine23x binnenkort komt hij online en bedankt voor het enthousasme!!


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Doe mij maar een berichtje als je begonnen bent! Ik zou het best willen lezen^^


    It's never gonna happen, Guys.

    Armastus schreef:
    Het klinkt heel erg leuk!
    Ergens vind ik het iets weghebben van Harry Potter maar niet zo erg dat het meteen een kopie lijkt.


    Dit. Harry Potter gemengt met die serie van 3 zussen die in het huis van hun oma leven en op zolder ondekken dat ze heksen zijn en dan allemaal duistere wezens moeten verslaan. Ik heb het nooit gekeken maar mijn zusje wel.. Geen idee hoe die serie ook alweer heet.
    Maar ik zou me niet te druk maken of het te onorigineel is. Zolang je het maar goed uitwerkt. Zoals je zei is bijna niets meer origineel en kun je met heel veel dingen een link leggen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Rhyme schreef:
    Doe mij maar een berichtje als je begonnen bent! Ik zou het best willen lezen^^


    Sure why not ;')


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Croyance schreef:
    (...)

    Dit. Harry Potter gemengt met die serie van 3 zussen die in het huis van hun oma leven en op zolder ondekken dat ze heksen zijn en dan allemaal duistere wezens moeten verslaan. Ik heb het nooit gekeken maar mijn zusje wel.. Geen idee hoe die serie ook alweer heet.
    Maar ik zou me niet te druk maken of het te onorigineel is. Zolang je het maar goed uitwerkt. Zoals je zei is bijna niets meer origineel en kun je met heel veel dingen een link leggen.



    ja charmed bedoel je... Ik snap wat je bedoelt maar ik probeer er zoveel mogelijk een eigen twist aan te geven en ik hoop dat het me lukt^^


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Als je echt er op gaat letten hebben bijna alle verhalen wel iets met elkaar gemeen. Maar als je het goed uitwerkt en je eigen fantasy in stopt dan vind ik het niet ergens op lijken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Het stukje over het huis doet me denken aan Charmed, haha. Maar verder vind ik het nog best origineel, ik zou het wel lezen!


    Alleen maar tranen van geluk

    Mads schreef:
    Het stukje over het huis doet me denken aan Charmed, haha. Maar verder vind ik het nog best origineel, ik zou het wel lezen!



    Thanks voor de positieve reactie :)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."