• Hello!

    Voor natuurkunde heb ik vandaag eindelijk mijn Praktische Opdracht gekregen. We moeten een filmfragment uitkiezen. In het fragment moet iets gebeuren waar aan de echtheid getwijfeld kan worden. Het moet dan natuurlijk wel te maken hebben met natuurkundige verschijnsels. Als voorbeeld gaf mijn docent een fragment uit de film Roadtrip, waarin een aantal jongens in een auto over een rivier heen springen met hun auto. Door natuurkundige berekeningen te maken bleek uiteindelijk dat de sprong ook in het echt mogelijk zou zijn.
    Nu moeten we dit dus zelf doen. Alleen hebben ik en mijn vriendinnen niet echt inspiratie. Ik hoop dus heel erg dat jullie ons zouden willen en kunnen helpen. We zoeken dus naar een kort filmfragment, waarin iets gebeurt waarvan je niet zeker weet of het natuurkundig gezien mogelijk is. Dus een vrije val van een gebouw, een ontploffing, onmogelijke sprongen etc.

    Alvast heel erg bedankt voor de moeite!


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Bij The Hobbit valt Bilbo van heel hoog in de 'put' bij Smeagol, ook niet echt geloofwaardig.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Misschien kan je eens kijken bij mythbusters? Die testen vaak zo van die film dingen.


    Ex astris, sciencia

    Ik herinner mij een aflevering van Mythbusters waarbij ze allemaal zaken uit James bond ontkrachtten. Je kan die kijken voor inspiratie. Denk aan films als James Bond, Johnny English, The A-Tram (alleen als series mogen!)... Ik ken niet veel voorbeelden, maar kijk eens bij actiefilms en je hebt vast goed materiaal.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Mythbusters is inderdaad een goeie. Ik weet nog dat ze een keer een scene uit Pirates of the Caribbean hadden getest, waarin ze met en soort gigantische hamsterbal proberen om vanuit stilstand naar de zijkant van een ravijn te slingeren en omhoog te klimmen. Dit lukte alleen niet.
    Het is een scene uit PotC deel 2 (geloof ik, kan ook deel drie zijn) waarin ze proberen te ontsnappen aan die kannibalen.


    -

    Misschien het fragment uit Divergent, waar de Dauntless vanuit de rijdende tram/metro op dat gebouw springen?

    Pumbaa schreef:
    Mythbusters is inderdaad een goeie. Ik weet nog dat ze een keer een scene uit Pirates of the Caribbean hadden getest, waarin ze met en soort gigantische hamsterbal proberen om vanuit stilstand naar de zijkant van een ravijn te slingeren en omhoog te klimmen. Dit lukte alleen niet.
    Het is een scene uit PotC deel 2 (geloof ik, kan ook deel drie zijn) waarin ze proberen te ontsnappen aan die kannibalen.


    Deel 2!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Savanna, luilak ;]
    Maar ik denk dat James Bond films wel een goede zijn of je bent lui en kijkt of de Mythbusters al iets hebben gedaan :') Of krijg je er een cijfer voor? x)

    [ bericht aangepast op 2 juni 2014 - 18:35 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    maybe?
    Of deze?
    Ergens aan 't einde, bij de vlammende wagen
    Of meer uit die film x)

    [ bericht aangepast op 2 juni 2014 - 18:42 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ponies got ya covered :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Thanks iedereen!


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa