• Jawel hoor, vanochtend vroeg zijn de eerste lopers van de eerste lopers van de Roparun doorgekomen. Al met de ramen open kun je tussen het gekwetter van de vogeltjes de muziek van ver af horen.
    Het gehele parcours is versiert met gele ballonnen en vlaggen en er staat een bandje bij de binnenkomst van de stad. Overal staan mensen de lopers aan te moedigen en vaak zijn dit dan ook nog lopers die uit de streek komen, dus een warm onthaal en waardering krijgen van de mensen die ze dagelijks tegenkomen. Zeker als je er al zo een lange rit op hebt zitten, lijkt het me zwaar, maar ook heel fijn om door je eigen plaats te rennen. Al heb ik wel van vrienden gehoord die mee doen dat ze het liefst bij hun familie zouden blijven als ze hier zijn.
    Kennen jullie mensen die er aan meedoen? Starten die dan in Duitsland of Parijs? Wat vinden jullie van het doel van de Roparun? Ik vind het geweldig wat ze doen.

    De  ("tterdam rijs ") is een non-stop estafetteloop die sinds1992 wordt gehouden tussen Rotterdamen Parijs. In het pinksterweekeinde[bron?], van zaterdagmiddag tot en met maandagmiddag, moeten de deelnemers een afstand van ongeveer 520 kilometer afleggen. Tot 2004 liepen de deelnemers van Rotterdam naar Parijs, maar sinds 2004 start de run in Parijs en is de finish op de Coolsingel in Rotterdam. Vanwege de maximale capaciteit van 275 teams op het parcours is er in 2012 een tweede run georganiseerd vanuit Hamburg, die tegelijkertijd start en na ruim 560 kilometer eveneens op de Coolsingel finisht.[1][2]

    Al vanaf het eerste jaar is het ophalen van geld het hoofddoel van deze sportieve prestatie. Het geld is bedoeld om projecten te financieren om het leven van kankerpatiënten zo goed en aangenaam mogelijk te laten verlopen."Leven toevoegen aan de dagen, waar vaak geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven" is de slogan van de Stichting Roparun. In 20 jaar (tot en met 2011) is er ruim 45 miljoen euro opgehaald.[3]


    Hamartia

    Ik vind het echt heel gaaf dat mensen zoiets doen haha,ik zou het niet doen omdat ik het niet vol zou houden


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik vind het heel knap!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Buddy schreef:
    Ik vind het heel knap!


    26 - 02 - '16

    Ik zag inderdaad de berichtjes al langskomen op FB, want mijn school heeft een team leraren dat meedoet aan de Roparun. Die starten in Parijs en dit jaar is er volgens mij al minstens 20.000 euro opgehaald voordat de Roparun al zelfs was begonnen. Ik vind het fantastisch wat ze doen.


    From these ashes, I will rise

    Ik ergerde me de pleures aan die teamauto die zo nodig 30 moest rijden in een straat waar je 50 mocht en waar het redelijk onmogelijk is om in te halen. Hellooo, someone trying to catch a train here!
    Ik dacht dat het alleen een event was in onze stad, maar kennelijk dus echt een happening. Tof dat ze zo geld ophalen!


    No growth of the heart is ever a waste

    Cantabile schreef:
    Ik zag inderdaad de berichtjes al langskomen op FB, want mijn school heeft een team leraren dat meedoet aan de Roparun. Die starten in Parijs en dit jaar is er volgens mij al minstens 20.000 euro opgehaald voordat de Roparun al zelfs was begonnen. Ik vind het fantastisch wat ze doen.

    Geweldig dat je leraren zoiets ondernemen. Het is een goede manier om het nog eens onder de aandacht te brengen! Het is echt weer veel geld wat ze hebben opgehaald.


    Hamartia

    Hashirama schreef:
    Ik ergerde me de pleures aan die teamauto die zo nodig 30 moest rijden in een straat waar je 50 mocht en waar het redelijk onmogelijk is om in te halen. Hellooo, someone trying to catch a train here!
    Ik dacht dat het alleen een event was in onze stad, maar kennelijk dus echt een happening. Tof dat ze zo geld ophalen!

    Hahahah begrijpelijk als je een trein moet halen... Het is maar één dag en voor een zeer goed doel. Hier volgen ze voornamelijk de brede fietspaden, maar in een dorp verderop zijn die er niet, dus hebben zij ook tijdelijk te maken met langszaam rijdend verkeer, tja het is niet anders. Ze komen hier dan ook wel bijzonder vroeg door (:


    Hamartia

    Ik reed er toevallig langs. Er waren heel veel mensen. Ik vind het een goed idee, alleen had ik best wel veel medelijden met de hardlopers. ^^


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Memoria schreef:
    Ik reed er toevallig langs. Er waren heel veel mensen. Ik vind het een goed idee, alleen had ik best wel veel medelijden met de hardlopers. ^^

    Het weer heeft ze in ieder geval niet altijd mee gezeten... Bikkels zijn het.


    Hamartia