• Hebben jullie ook wel eens, dat je best wel geraakt wordt door een bepaald liedje? Soms omdat het ontzettend bij je hoort, soms omdat het gewoon een heel diepe betekenis heeft. Of omdat het gewoon prachtig klinkt.



    Hebben jullie nog een liedje te posten dat je raakt?

    [ bericht aangepast op 17 juni 2014 - 20:03 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Bigbang - Haru haru
    De eerste keer dat ik dit liedje hoorde wist ik niet waar het over ging en toch raakte het me heel erg. Toen ik de ondertiteling erbij las, moest ik huilen. Na al die jaren luister ik het nog steeds elke dag.

    [ bericht aangepast op 17 juni 2014 - 13:19 ]


    | Reality is for people that lack imagination |

    @ Yayde: Bij mij precies hetzelfde. Het is zo'n mooi nummer.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Offing schreef:
    @ Yayde: Bij mij precies hetzelfde. Het is zo'n mooi nummer.


    _O_
    Door dat nummer ben ik fan van Bigbang geworden. ^^


    | Reality is for people that lack imagination |

    Yayde schreef:
    (...)
    _O_
    Door dat nummer ben ik fan van Bigbang geworden. ^^

    Same here, het was direct het eerste liedje dat ik had geluisterd.
    Naarmate het nummer eindigde, in het ziekenhuis. . .So much feels!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    My Immortal van Evanescence en The Outsider van Marina & The Diamonds raken mij altijd wel.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel

    Ik heb er verschillende die enorm veel voor me betekenen, maar momenteel luister ik naar Second Hand White Baby Grand, en ik zag dit topic en besefte dat ik dit toch veruit een van de mooiste nummers vind die mij raken :3


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik heb dat bij dit lied. Echt vreemd, want er staat geen tekst op, maar het gevoel dat het opwekt telt hier vooral.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque


    26 - 02 - '16

    Grizzly schreef:


    Hiervan ken ik alleen Keep Awake dus dat was even raar om te zien :')

    OT:
    A Great Big World - I don't wanna love somebody else


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Voor het liedje wat mij toen der tijd heel erg raakte, moet je de achtergrond kennen.
    Stel je voor dat er een stelletje is dat ontzettend veel van elkaar houdt. Hij verrast haar op het werk en gaat daar voor haar op haar knie. Ze zijn dolgelukkig dat ze gaan trouwen. Echter, als ze net verloofd zijn krijgt zij een ongeluk. Ze raakt verlamd. Kan helemaal niets meer. In plaats van weglopen, blijft hij. Hij neemt de zorg voor haar op zich. Ondanks haar gebreken en de totale verandering die hun leven na dit ongeluk doormaakt, blijft hij. In voor en tegenspoed.


    Hamartia



    Kippenvel, zo mooi. Sowieso alle liedjes van Maria Mena (:


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Maguire schreef:
    Voor het liedje wat mij toen der tijd heel erg raakte, moet je de achtergrond kennen.
    Stel je voor dat er een stelletje is dat ontzettend veel van elkaar houdt. Hij verrast haar op het werk en gaat daar voor haar op haar knie. Ze zijn dolgelukkig dat ze gaan trouwen. Echter, als ze net verloofd zijn krijgt zij een ongeluk. Ze raakt verlamd. Kan helemaal niets meer. In plaats van weglopen, blijft hij. Hij neemt de zorg voor haar op zich. Ondanks haar gebreken en de totale verandering die hun leven na dit ongeluk doormaakt, blijft hij. In voor en tegenspoed.



    Dit is echt prachtig, wauw


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass



    Ik weet niet precies waarom, maar ik vind dit liedje echt zo mooi. Niet perse vanwege de tekst, meer vanwege het gevoel dat ik erbij krijg.
    Voor mij is de klank, het gevoel in muziek belangrijker dan de tekst.


    Stenenlikker

    Antisocial schreef:

    P!nk heeft ook vaak van dat soort mooie liedjes met diepe betekenissen. En ze kan ook gewoon geweldig zingen. Ik ben niet voor niets fan van haar^^


    Deze is echt heel zielig. Ik krijg van dit liedje echt kippenvel.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…