• Hollaa!

    Hierbij neem ik deze schrijfwedstrijd over van Quinn (Whisperings).
    Er komen tien opdrachten en elke anderhalve week lever je een verhaal in en krijg je daar punten voor. Degene die naar 10 weken de meeste punten heeft, wint!

    Jury:
    Unpredictable - Loeka - 20 juli tot 15 augustus

    Deelnemers: [Dicht]
    Asmodom - Anna - 14 tot 19 juli
    xBooBear
    Nightwarbler - Anne
    Rhyme - Danique - 12 juli tot 26 juli



    Regels:
    •Alsjeblieft interpunctie gebruiken, zoals . , ? ! '
    •De verhalen worden in het Nederlands geschreven én gesproken.
    •Bij een onenigheid, over bijvoorbeeld de beoordeling, heeft de jury het laatste woord, natuurlijk mag je je mening geven.
    •Geen ruzie binnen de wedstrijd.
    •Aangeven wanneer het niet lukt om binnen de tijd je stuk in te leveren A.U.B. Je kan wel vier dagen uitstel vragen.
    •Naamsveranderingen melden!!
    •De huisregels van Quizlet.
    •PLEZIER HEBBEN (:

    Wat kan je winnen?
    De eer, zoals ik al zei is dit meer een wedstrijd om iets van te leren en om plezier te hebben (:

    Hoe gaat een ronde in z'n werking
    Je schrijft je stuk en stuurt een link via een PB naar mij (xemx). Dan zal ik beoordelen en punten geven.


    Voorgaande Opdrachten
    • Opdracht 1 •
    In de eerste opdracht is het te bedoeling dat je iets wat jou ooit is overkomen, uitwerkt in een verhaal. Emotie speelt de hoofdrol in deze opdracht. Het mag een uitbundig blij verhaal zijn, of juist met een heftig onderwerp, tenzij je daar liever niet over schrijft.
    Enkele voorbeelden zijn; de dag dat je een vriend maakte, of er juist een verloor. Misschien ben je wel iets anders kwijtgeraakt, of kon je — je geluk niet op toen je een 9 haalde voor wiskunde.
    Doe je best, maak er iets moois van!

    Het is natuurlijk hartstikke leuk als je er een cover bij maakt, of een soundtrack uitkiest. Als je geen tijd hebt, hoeft het natuurlijk niet, het telt dan ook niet mee in je puntentotaal.

    Minimaal: 1000 woorden!
    Maximaal: 2000 woorden!

    Deadline: 23:59 -> 7 juni
    Deadline uitstel aanvraag: 23:59 -> 6 juni
    Deadline uitstel: 23:59 -> 10 juni


    Veel succes!

    Illwill - Femke -
    Rider - Anna - Ingeleverd
    xBooBear - Ingeleverd
    Nightwarbler - Anne - Ingeleverd
    Rhyme - Danique - Ingeleverd
    Syeira - Ezra - Ingeleverd
    Lizor - Lisa - Ingeleverd


    • Opdracht 2 •
    Deze opdracht is heel erg vrij, het genre is fantasy.
    Verzin een aparte wereld, iets wat helemaal van jezelf is, en laat je fantasie los in dit verhaal.
    Je zit dus niet echt aan iets vast, als het maar fantasievol is.

    Het is natuurlijk hartstikke leuk als je er een cover bij maakt, of een soundtrack uitkiest. Als je geen tijd hebt, hoeft het natuurlijk niet, het telt dan ook niet mee in je puntentotaal.

    Minimaal: 1000 woorden.
    Maximaal: -

    Deadline: 23:59 -> 30 juni
    Deadline uitstel aanvraag: 23:59 -> 29 juni
    Deadline uitstel: 23:59 -> 4 juli

    Veel plezier en succes!

    Illwill - Femke - Ingeleverd
    Rider - Anna - Ingeleverd
    xBooBear - Ingeleverd
    Nightwarbler - Anne - Uitstel[TE LAAT]
    Rhyme - Danique - Ingeleverd



    • Derde Opdracht •

    Deze opdracht is anders dan de vorige, omdat hier iedereen iets heel anders krijgt.
    Je kiest een cijfer, waaraan ik een genre gekoppeld heb. Je kan maar één keer wisselen, dus als je wisselt kan je niet meer terug.


    Asmodom - Anna - 5 - Uitstel
    xBooBear - 6 - Ingeleverd
    Nightwarbler - Anne - 4 - Uitstel
    Rhyme - Danique - 2 - Te laat - Gewisseld



    1 =
    2 = Onbekende Personen/romantiek
    3 =
    4 = Misdaad/detective
    5 = Fanfiction/drama
    6 = Historisch



    Punten waar ik op let:
    - De opdracht, houd je je aan je eigen genre? [25]
    - Originaliteit. [25]
    - Spelling, grammatica, woordkeuze en zinsbouw. [25]
    - Spanning en interesse. [25]

    Het is natuurlijk hartstikke leuk als je er een cover bij maakt, of een soundtrack uitkiest. Als je geen tijd hebt, hoeft het natuurlijk niet, het telt dan ook niet mee in je puntentotaal.

    Minimaal: 1000 woorden.
    Maximaal: -

    Deadline: 23:59 -> 29 juli
    Deadline uitstel aanvraag: 23:59 -> 28 juli
    Deadline uitstel: 23:59 -> 7 augustus

    Veel plezier en succes!







    Morgen ga ik op vakantie en aangezien ik ongeveer 15 uur opgesloten zit in een vliegtuig, heb ik besloten alles dan na te kijken. Wanneer de beoordelingen dan komen weet ik niet, dat ligt eraan of ik daar wifi heb.
    De deadline van het uitstel heb ik ook later gedaan, omdat het vakantie is.
    Iedereen nog een fijne vakantie toegewenst!
    x

    [ bericht aangepast op 8 aug 2014 - 11:05 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 feb 2019 - 17:55 ]

    Of ik doe idd via papier. Maar dan moet ik hem wel voor 5 juli weten, vliegen is namelijk 4 uur, en daarna nog 1,5 uur in een busje. Dan lukt het me wel... aangezien ik verder gewoon wil genieten van mijn vakantie.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Illwill schreef:
    (...)
    Leek het even zo. Maar dat is vast gewoon omdat mijn hersenen uitgekookt zijn door het leren ;p
    Maar... Ik heb nog 1 opmerking. Ik ben een van die 10 mensen. Ik ben Kida (alleen is mijn naam nu veranderd), Femke dus.
    Maar ik had me uitgeschreven door gebrek aan tijd tijdens de examens... (alleen was dat blijkbaar niet aangepast). In ieder geval: de examens zijn morgen voorbij. Dus tijd heb ik eigenlijk wel weer en zin sowieso! (:


    Ik had het overgenomen uit het topic van Whisperings, dus daar zou het door kunnen komen.

    Oh lol, ik ben echt blind :') Ik vond het al raar dat ik je naam niet zag staan, maar hij is dus veranderd.
    Aangezien je er nog tussen staat mag het wel, wil je de eerste opdracht nog doen, of niet?

    Floreale schreef:
    (...)

    Ik had het overgenomen uit het topic van Whisperings, dus daar zou het door kunnen komen.

    Oh lol, ik ben echt blind :') Ik vond het al raar dat ik je naam niet zag staan, maar hij is dus veranderd.
    Aangezien je er nog tussen staat mag het wel, wil je de eerste opdracht nog doen, of niet?

    Ik weet niet in hoeverre me dat zal lukken, maar ik wil het wel graag proberen ja. (:
    Het is dus mogelijk verder te doen met de wedstrijd?
    Sorry voor dit verwarrende gedoe. Ik had het ook niet zien aankomen (;
    Ik moest me door examens uitschrijven, ook al had ik enorm veel zin in deze wedstrijd. Gelukkig kan ik nu wel weer meedoen! (denk ik toch? xD)

    [ bericht aangepast op 19 juni 2014 - 21:11 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Jovantos schreef:
    Of ik doe idd via papier. Maar dan moet ik hem wel voor 5 juli weten, vliegen is namelijk 4 uur, en daarna nog 1,5 uur in een busje. Dan lukt het me wel... aangezien ik verder gewoon wil genieten van mijn vakantie.


    We hebben 10 dagen voor elke opdracht, dus als ik morgen de tweede online zet en de derde opdracht de vierde van juli..
    Dan kan het toch? Dan hebben jullie 10 dagen voor de opdracht + 4 dagen uitstel. Dan zou je de derde opdracht gewoon in kunnen leveren als je terug bent.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2014 - 21:14 ]

    Ja is goed, gelukkig hahah, ben benieuwd wat de volgende opdracht is (A)


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Illwill schreef:
    (...)
    Ik weet niet in hoeverre me dat zal lukken, maar ik wil het wel graag proberen ja. (:
    Het is dus mogelijk verder te doen met de wedstrijd?
    Sorry voor dit verwarrende gedoe. Ik had het ook niet zien aankomen (;
    Ik moest me door examens uitschrijven, ook al had ik enorm veel zin in deze wedstrijd. Gelukkig kan ik nu wel weer meedoen! (denk ik toch? xD)


    Ja, ik verander je naam dan wel even.
    Sorry, ik had dit niet gezien in het topic van Quinn, ik was te lui om alles door te lezen. ^-^
    De eerste opdracht staat in de story, ik zie hem dan wel verschijnen als je hem af hebt.

    Ik kan pas zaterdag hem inleveren, omdat ik dan pas weer op de comp kan en inleveren met mn mobiel is heel onhandig
    Is dat goed?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    xBooBear schreef:
    Ik kan pas zaterdag hem inleveren, omdat ik dan pas weer op de comp kan en inleveren met mn mobiel is heel onhandig
    Is dat goed?


    Staat hij ergens in een story? Want dan zou ik hem nu even kunnen opzoeken.
    Als dat niet zo is is het ook goed als je hem zaterdag inlevert.

    Floreale schreef:
    (...)

    Ja, ik verander je naam dan wel even.
    Sorry, ik had dit niet gezien in het topic van Quinn, ik was te lui om alles door te lezen. ^-^
    De eerste opdracht staat in de story, ik zie hem dan wel verschijnen als je hem af hebt.

    Is niet erg hoor! Zou ik ook zijn ;p
    Super, ik zal er waarschijnlijk pas dinsdag of later aan beginnen, maar ik haal het wel in. (:


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Floreale schreef:
    (...)

    Staat hij ergens in een story? Want dan zou ik hem nu even kunnen opzoeken.
    Als dat niet zo is is het ook goed als je hem zaterdag inlevert.


    Hij staat in mijn story 'wedstrijden'
    En dan als opdracht 1 whisperings of zoiets (:


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    xBooBear schreef:
    (...)

    Hij staat in mijn story 'wedstrijden'
    En dan als opdracht 1 whisperings of zoiets (:


    Jup, thankss. Welke emotie heb je gebruikt?

    Floreale schreef:
    (...)

    Jup, thankss. Welke emotie heb je gebruikt?


    Verdriet en berusting (:


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Floreale schreef:
    (...)

    Jup, thankss. Welke emotie heb je gebruikt?


    Als het goed is heb je de mijne ook :Y)


    It's never gonna happen, Guys.

    MagicToBe is al 3 weken niet online geweest, dus schrijf ik haar uit.