• Hollaa!

    Hierbij neem ik deze schrijfwedstrijd over van Quinn (Whisperings).
    Er komen tien opdrachten en elke anderhalve week lever je een verhaal in en krijg je daar punten voor. Degene die naar 10 weken de meeste punten heeft, wint!

    Jury:
    Unpredictable - Loeka - 20 juli tot 15 augustus

    Deelnemers: [Dicht]
    Asmodom - Anna - 14 tot 19 juli
    xBooBear
    Nightwarbler - Anne
    Rhyme - Danique - 12 juli tot 26 juli



    Regels:
    •Alsjeblieft interpunctie gebruiken, zoals . , ? ! '
    •De verhalen worden in het Nederlands geschreven én gesproken.
    •Bij een onenigheid, over bijvoorbeeld de beoordeling, heeft de jury het laatste woord, natuurlijk mag je je mening geven.
    •Geen ruzie binnen de wedstrijd.
    •Aangeven wanneer het niet lukt om binnen de tijd je stuk in te leveren A.U.B. Je kan wel vier dagen uitstel vragen.
    •Naamsveranderingen melden!!
    •De huisregels van Quizlet.
    •PLEZIER HEBBEN (:

    Wat kan je winnen?
    De eer, zoals ik al zei is dit meer een wedstrijd om iets van te leren en om plezier te hebben (:

    Hoe gaat een ronde in z'n werking
    Je schrijft je stuk en stuurt een link via een PB naar mij (xemx). Dan zal ik beoordelen en punten geven.


    Voorgaande Opdrachten
    • Opdracht 1 •
    In de eerste opdracht is het te bedoeling dat je iets wat jou ooit is overkomen, uitwerkt in een verhaal. Emotie speelt de hoofdrol in deze opdracht. Het mag een uitbundig blij verhaal zijn, of juist met een heftig onderwerp, tenzij je daar liever niet over schrijft.
    Enkele voorbeelden zijn; de dag dat je een vriend maakte, of er juist een verloor. Misschien ben je wel iets anders kwijtgeraakt, of kon je — je geluk niet op toen je een 9 haalde voor wiskunde.
    Doe je best, maak er iets moois van!

    Het is natuurlijk hartstikke leuk als je er een cover bij maakt, of een soundtrack uitkiest. Als je geen tijd hebt, hoeft het natuurlijk niet, het telt dan ook niet mee in je puntentotaal.

    Minimaal: 1000 woorden!
    Maximaal: 2000 woorden!

    Deadline: 23:59 -> 7 juni
    Deadline uitstel aanvraag: 23:59 -> 6 juni
    Deadline uitstel: 23:59 -> 10 juni


    Veel succes!

    Illwill - Femke -
    Rider - Anna - Ingeleverd
    xBooBear - Ingeleverd
    Nightwarbler - Anne - Ingeleverd
    Rhyme - Danique - Ingeleverd
    Syeira - Ezra - Ingeleverd
    Lizor - Lisa - Ingeleverd


    • Opdracht 2 •
    Deze opdracht is heel erg vrij, het genre is fantasy.
    Verzin een aparte wereld, iets wat helemaal van jezelf is, en laat je fantasie los in dit verhaal.
    Je zit dus niet echt aan iets vast, als het maar fantasievol is.

    Het is natuurlijk hartstikke leuk als je er een cover bij maakt, of een soundtrack uitkiest. Als je geen tijd hebt, hoeft het natuurlijk niet, het telt dan ook niet mee in je puntentotaal.

    Minimaal: 1000 woorden.
    Maximaal: -

    Deadline: 23:59 -> 30 juni
    Deadline uitstel aanvraag: 23:59 -> 29 juni
    Deadline uitstel: 23:59 -> 4 juli

    Veel plezier en succes!

    Illwill - Femke - Ingeleverd
    Rider - Anna - Ingeleverd
    xBooBear - Ingeleverd
    Nightwarbler - Anne - Uitstel[TE LAAT]
    Rhyme - Danique - Ingeleverd



    • Derde Opdracht •

    Deze opdracht is anders dan de vorige, omdat hier iedereen iets heel anders krijgt.
    Je kiest een cijfer, waaraan ik een genre gekoppeld heb. Je kan maar één keer wisselen, dus als je wisselt kan je niet meer terug.


    Asmodom - Anna - 5 - Uitstel
    xBooBear - 6 - Ingeleverd
    Nightwarbler - Anne - 4 - Uitstel
    Rhyme - Danique - 2 - Te laat - Gewisseld



    1 =
    2 = Onbekende Personen/romantiek
    3 =
    4 = Misdaad/detective
    5 = Fanfiction/drama
    6 = Historisch



    Punten waar ik op let:
    - De opdracht, houd je je aan je eigen genre? [25]
    - Originaliteit. [25]
    - Spelling, grammatica, woordkeuze en zinsbouw. [25]
    - Spanning en interesse. [25]

    Het is natuurlijk hartstikke leuk als je er een cover bij maakt, of een soundtrack uitkiest. Als je geen tijd hebt, hoeft het natuurlijk niet, het telt dan ook niet mee in je puntentotaal.

    Minimaal: 1000 woorden.
    Maximaal: -

    Deadline: 23:59 -> 29 juli
    Deadline uitstel aanvraag: 23:59 -> 28 juli
    Deadline uitstel: 23:59 -> 7 augustus

    Veel plezier en succes!







    Morgen ga ik op vakantie en aangezien ik ongeveer 15 uur opgesloten zit in een vliegtuig, heb ik besloten alles dan na te kijken. Wanneer de beoordelingen dan komen weet ik niet, dat ligt eraan of ik daar wifi heb.
    De deadline van het uitstel heb ik ook later gedaan, omdat het vakantie is.
    Iedereen nog een fijne vakantie toegewenst!
    x

    [ bericht aangepast op 8 aug 2014 - 11:05 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 feb 2019 - 17:55 ]

    Ik haat het dat ik een idee heb, maar gewoon nog geen tijd heb (gehad). Meh :c


    Happy Birthday my Potter!

    Als het goed is is alles nu weer aangepast.

    Mag alsjeblieft uitstel? Ik heb het erg druk gehad met school en ga nu hele dagen werken, dus ik heb echt gruwelijk weinig vrije tijd...


    For those I love, I will sacrifice

    Heb inmiddels al 1422 woorden hehe. Moet alleen nog iets meer de fantasy kant op. Fantasy is zóóó niet mijn genre.

    Ik ben eerst begonnen met het verzinnen van wat er allemaal zal voorkomen in mijn wereld + dat namen geven. Nu ben ik mijn personage helemaal aan het uitwerken, in de hoop dat die echt tot leven komt zo. (:
    Ik ben dus al twee dagen met voorbereiding bezig en moet nog beginnen aan de geschiedenis van mijn wereld. Oorlogen en zo... Dus waarschijnlijk doe ik minimum drie dagen aan de voorbereiding en dan moet ik nog zien uit te typen, terwijl ik constant bij m'n vriend ben! Al ga ik daar natuurlijk niet over klagen ;p
    Ik weet dus niet of ik opdracht 1 ook nog eens kan maken binnen de deadline van opdracht 2


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Illwill schreef:
    Ik ben eerst begonnen met het verzinnen van wat er allemaal zal voorkomen in mijn wereld + dat namen geven. Nu ben ik mijn personage helemaal aan het uitwerken, in de hoop dat die echt tot leven komt zo. (:
    Ik ben dus al twee dagen met voorbereiding bezig en moet nog beginnen aan de geschiedenis van mijn wereld. Oorlogen en zo... Dus waarschijnlijk doe ik minimum drie dagen aan de voorbereiding en dan moet ik nog zien uit te typen, terwijl ik constant bij m'n vriend ben! Al ga ik daar natuurlijk niet over klagen ;p
    Ik weet dus niet of ik opdracht 1 ook nog eens kan maken binnen de deadline van opdracht 2


    Zo zo, een heel werk ja :Y). Ik heb gewoon een beetje de grote lijnen uitgedacht en toen ben ik gaan schrijven. Ik heb ook niet echt een heel nieuwe wereld bedacht. Ik neem de "gewone" wereld als basis en laat dingen gebeuren (:

    Eichen schreef:
    (...)

    Zo zo, een heel werk ja :Y). Ik heb gewoon een beetje de grote lijnen uitgedacht en toen ben ik gaan schrijven. Ik heb ook niet echt een heel nieuwe wereld bedacht. Ik neem de "gewone" wereld als basis en laat dingen gebeuren (:

    Ik heb een geheel nieuwe wereld verzonnen, dus ja. Moet alleen nog bedenken hoe mijn hoofdpersonage er terecht komt ;p


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ik heb nog nooit zo veel op één dag geschreven en ik ben nog lang niet klaar, hahaha. Inmiddels 2459 woorden.

    mag ik ook uitstel?


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Nightwarbler schreef:
    mag ik ook uitstel?


    Aangepastt (:

    Zou ik misschien uitstel mogen? Ik ben al heel ver maar ik weet niet hoeveel ik nog wil gaan schrijven en hoe goed dat gaat lukken.

    Zou ik uitstel mogen? Mijn laptop is kapot aan het gaan dus gaat het nu een beetje lastig met het schrijven en indienen van een SA.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ga het er zo bijzetten, op mijn mobiel is het irritant. ^-^

    Die van mij is in ieder geval ingeleverd :Y)
    Niet iets wat ik normaal schrijf in fantasy genre, maar het leek me een keer leuk om te proberen ^^


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhyme schreef:
    Die van mij is in ieder geval ingeleverd :Y)
    Niet iets wat ik normaal schrijf in fantasy genre, maar het leek me een keer leuk om te proberen ^^


    I liked it ^^
    Ik heb er trouwens niets van gemerkt dat je het snel hebt geschreven, maar ik had er sowieso geen punten voor afgetrokken omdat je een goede rede had.