• Food waste een ver-van-je-bed-show? Nee hoor! In Nederland alleen al verspillen we ongeveer één derde van ons voedsel. Voedselverspilling is het weggooien van eten dat nog goed en eetbaar is. Waarom en hoe word er zo veel verspild? Bijvoorbeeld omdat de groente niet aan de cosmetische eisen voldoet, er te strikt omgegaan wordt met houdbaarheidsdata of omdat we meer kopen dan we op kunnen eten. Deze redenen liggen deels bij de consument maar ook bedrijven en supermarkten spelen hier een rol in.


    Fill bellies, not bins.

    Op 28 juni 2014 barst het Damn Food Waste evenement in Groningen los! Tussen 12.00 en 16.00 uur koken we op de speelweide in het Noorderplantsoen een gratis megamaaltijd van groenten die normaal in de prullenbak belanden. Daarnaast zijn die middag allerlei andere maatschappelijk initiatieven rondom voedselverspilling aanwezig met een kraam op onze markt.

    Voor deze Groningse editie zijn we de samenwerking aangegaan met de Youth Food Movement (YFM) Groningen, de gemeente Groningen, de Hanzehogeschool, de Rijksuniversiteit Groningen en de Voedselbank.

    Wees erbij op zaterdag 28 juni van 12.00 tot 16.00 uur op de speelweide in het Noorderplantsoen!

    Damn Food Waste


    Wat vinden jullie van voedselverspilling? Wie gaat ook? Of in een andere stad, kan natuurlijk ook. Ik geloof dat er nl. in andere steden ook nog iets wordt georganiseerd.

    Een impressie van vorig jaar

    [ bericht aangepast op 22 juni 2014 - 18:13 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Restjesrecept



    Kliekjesrecept



    [ bericht aangepast op 22 juni 2014 - 18:01 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Mijn topics.c=


    You were born original, don't die as a copy.

    Dit vind ik wel interessant. Mijn topics.


    26 - 02 - '16

    Ik vind het zonde, maar wij verspillen gelukkig maar heel weinig. ;3 Heel veel wordt ingevroren en aan mijn broer gegeven zodat hij het op kan warmen als zijn vriendin weg is, zulke dingen. Hier houden we niet van verspilling.


    Your make-up is terrible