• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 191 Dutch
    - 1 Dutch/American
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 1 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 22:55 ]


    Your make-up is terrible

    189 Nederlanders zijn er nu 192 geworden.

    klik


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ongeveer dertig waarnemers van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa zijn vandaag al op de rampplek geweest. Daar werden ze door separatisten tegengehouden en weggestuurd. Nadat een schot was gelost, verliet de groep waarnemers de plaats.


    Stomme separatisten.


    26 - 02 - '16

    Wat het vorige discussiepunt betreft:
    Ik denk niet dat Nederland zich in de problemen zal werken eerlijk gezegd. Rutte weet hoever hij kan gaan. Maar Nederland zou wel het volste recht hebben iets te doen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Felis schreef:
    (...)

    Stomme separatisten.


    Idd.

    En 192? De tol voor NL blijft maar verzwaren.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Wat het vorige discussiepunt betreft:
    Ik denk niet dat Nederland zich in de problemen zal werken eerlijk gezegd. Rutte weet hoever hij kan gaan. Maar Nederland zou wel het volste recht hebben iets te doen.
    inderdaad


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Debbaut schreef:
    Wat het vorige discussiepunt betreft:
    Ik denk niet dat Nederland zich in de problemen zal werken eerlijk gezegd. Rutte weet hoever hij kan gaan. Maar Nederland zou wel het volste recht hebben iets te doen.


    Op twitter is er wel kritiek op Rutte. Dat begrijp ik wel, aan de andere kant al die mensen staan niet in zijn schoenen.


    Physics is awesome

    Winhood schreef:
    (...)

    Op twitter is er wel kritiek op Rutte. Dat begrijp ik wel, aan de andere kant al die mensen staan niet in zijn schoenen.


    Ik ga mij niks aan trekken van mensen die denken dat ze er iets van snappen en interessant willen doen.:')


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ik ga mij niks aan trekken van mensen die denken dat ze er iets van snappen en interessant willen doen.:')


    Mensen staan nogal snel klaar met hun mening, zeker als er zoiets gebeurt en als iemand op een ramp reageert.


    Physics is awesome

    Volgens mij oordelen zo veel mensen, terwijl ze er bijna niets vanaf weten.
    Niet dat ik dat wel doe, maar goed.


    wat was dit ookalweer

    DAWSONS schreef:
    Volgens mij oordelen zo veel mensen, terwijl ze er bijna niets vanaf weten.
    Niet dat ik dat wel doe, maar goed.


    Uhu, ik wacht gewoon af, de leiders van ons land zullen wel weten wat ze doen zeker?


    Queer zijn is gewoon alles

    Macabre schreef:
    189 Nederlanders zijn er nu 192 geworden.

    klik


    193 ondertussen. Nog een inzittende had een dubbele nationaliteit.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 23:24 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ook afschuwelijk dat heel veel mensen nog liggen op de plek waar ze zijn gelandt. :/


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Edd schreef:
    Ook afschuwelijk dat heel veel mensen nog liggen op de plek waar ze zijn gelandt. :/


    Yup. Ze zijn inmiddels al aan het rotten en opzwellen. Hoop dat OCSE er snel bij kan


    quidquid excusatio prandium pro

    Edd schreef:
    Ook afschuwelijk dat heel veel mensen nog liggen op de plek waar ze zijn gelandt. :/


    Waarom zijn ze nog niet 'opgeruimd'?
    (Sorry ik weet echt niet hoe het heet. ;x)


    wat was dit ookalweer

    DAWSONS schreef:
    Volgens mij oordelen zo veel mensen, terwijl ze er bijna niets vanaf weten.
    Niet dat ik dat wel doe, maar goed.


    Eigenlijk vond ik het juist professioneel dat rutte niet gelijk met z'n vinger gaat wijzen


    "Your life. Your choice. Think about what you want."