• Heeeeeey,

    Goed, ik zit dus met een vraagje zoals je al aan de titel kan zien.
    Vorig jaar was ik naar de huisarts geweest voor m'n acne, het was niet heel erg maar het was wel aanwezig en ik heb er dus ook littekens aan overgehouden :/
    M'n huisarts verwees me door naar de dermatoloog en die constateerde dus dat ik een hele droge huid had, daardoor gingen m'n talgklieren extra veel talg aanmaken, dat leidde tot verstoppingen en daardoor dus acne

    In ieder geval, de dermatoloog verwees me door naar een huidtherapeut voor een dieptereiniging etc.
    Ze beveelde me aan om elke dag Vaseline op m'n gezicht te smeren zodat m'n huid niet meer droog zou worden, en dat ging goed met de behandelingen die ik kreeg van de huidtherapeut.

    Om bepaalde financiele redenen moest ik stoppen met de behandeling, heel jammer natuurlijk want m'n huid was in topconditie!
    Nu zijn we een paar maandjes verder en merk ik dat het weer begint te komen, en dat terwijl ik zowat elke dag Vaseline opsmeer, zodat m'n huid niet uitdroogt

    Ik ben nu 2 dagen gestopt met de Vaseline smeren en het is nu echt helemaal droog geworden ._.
    En een dagcreme helpt ook niet, die maakt t zowat erger
    Mijn vraag is dus; Als je Vaseline elke dag op je huid smeert blijft het dan nog wel goed werken? Want als je iets heel vaak gebruikt dan wen je er toch aan en dan helpt het niet meer?

    [ bericht aangepast op 24 juni 2014 - 16:07 ]


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Nee, het blijft wel helpen. Dit heb ik ook een tijdje gedacht en dit is niet het geval. Als je twijfelt kun je altijd weer contact opnemen met een dermatoloog of een huidtherapeut. En dan twee keer per dag kan ook wel beter werken, ik weet niet of je dit doet?
    Dagcrème helpt niet nee, dat komt door het feit dat er parfum in zit en dat maakt het alleen nog maar droger.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2014 - 16:20 ]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Ik gebruik amper Vaseline, en dan alleen voor mijn uitgedroogde lippen. Ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad, omdat de werking naar mijn mening blijvend is.
    Dagcrème vind ik persoonlijk verschrikkelijk. Ik krijg er alleen maar puistjes van. Ik smeer wel altijd crème van Nivea op mijn benen als ik een feestje heb, dan zijn ze weer voor een avondje zacht. c:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Magnus schreef:
    Nee, het blijft wel helpen. Dit heb ik ook een tijdje gedacht en dit is niet het geval. Als je twijfelt kun je altijd weer contact opnemen met een dermatoloog of een huidtherapeut. En dan twee keer per dag kan ook wel beter werken, ik weet niet of je dit doet?
    Dagcrème helpt niet nee, dat komt door het feit dat er parfum in zit en dat maakt het alleen nog maar droger.


    Gelukkig maar dan!
    Helaas heb ik geen geld om weer bij de dermatoloog langs te gaan, dus ik moet t nog ff volhouden totdat ik werk heb gevonden
    En ik gebruik het 1x per dag maar ik gebruik het dan ook in de ochtend en dan blijft het er tot de volgende ochtend opzitten, dus 2x is niet nodig volgens mij anders word het nog een dikkere laag met vaseline zou ik denken :p


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Blijkbaar wel, aangezien je er mee stopte en je toen een droge huid kreeg.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."