• Volgende topic; Klik


    --
    Nummer 24! ;o.
    Er zijn wat dingetjes aangepast (hele kleine). De medeling/vraag over sites/apps staat in het stukje wat boven de Join us! stukje.

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d. We zijn alleen nog steeds niet over de datum uit..
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Impavid (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - Yokubo (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Maka (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hibiya (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Shukaku (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Ichigox (Shirley) - 20 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13


    Ik heb alleen rechts boven&onder gezien. Ik dacht, ik meld zulke dingen maar even gelijk.. Voor het geval jullie vragen waar de anime over gat.. Van sommige kan ik dat dus niet :'D.



    Rechts boven: Zetsuen no Tempest
    Links boven: Kobato
    Rechts onder: Sukitte Ii Na yo
    Links onder: Tamayura: Hitotose

    [ bericht aangepast op 9 juli 2014 - 20:40 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    18 November trouwens
    En niemand spreekt hier slecht over Clannad, dat is hier zo'n beetje de wet geworden.
    En hey! nieuw topic :P jullie spammen wat af.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Oh wow ;o.. We hebben een nieuwe oudste persoon hier!
    Jeffrey is nu de oudste ;o.
    Ik ben stiekem nog steeds het oudste meisje hier :'d.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2014 - 19:18 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nieuw topic whoohoo
    Gaat te snel haha, nu moet ik terug naar de oude voor jullie mca gepraat!


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Omg! We zijn met dertig mensen! Wat betekent dat de twee lijsten naast elkaar weer even lang zijn, dat ziet er zo nice uit! _O_
    En Kobato gif! ;O En de trui gif! Die moet ik even opslaan. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Jullie hebben echt te veel gekeken, ik herken nooit iets van de gifs!
    Hoe lang kijken jullie eigenlijk al anime? En wat was jullie eerste ^^?


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Mag ik even Kuroha dumpen trouwens? :3
    Ik zet het even in een spoiler omdat nog niet iedereen de laatst epi van Mekaku heeft gezien. ^^











    IK BEN TROUWENS WEL BOOS OP DE ANIMATIE DINGES VAN KUROHA WANT HIJ WAS NIET ECHT HEEL MOOI GEANIMEERD ;O


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Lazet schreef:
    Jullie hebben echt te veel gekeken, ik herken nooit iets van de gifs!
    Hoe lang kijken jullie eigenlijk al anime? En wat was jullie eerste ^^?


    Ik kijk anime sinds ik elf/twaalf was, ongeveer, denk ik. Maar ik heb wel een hele lange pauze gehad op een gegeven moment, waarin ik niks heb gekeken.
    Mijn allereerste anime was! *tromgeroffel*






    TOKYO MEW MEW. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hmm ;o.
    Je hebt vast wel iets in te brengen ;d. Ao no Exorcist is al goed ;D
    Welke animes heb je nog meer gezien? ;d.
    Tenzij het een hele waslijst is... Dan.. Welke zijn je favorieten? :'D

    Klopt blue exorcist was mooi alleen schijnt heel erg te verschillen vanaf episode 14 ofzo met de manga.

    Ehm het is een hele waslijst XD en kwa favorieten ook maar kort :

    Naruto
    Death note
    Clannad
    Anohana
    Angel beats ( lang leve emotionele anime ) xd
    zero no tsukaima,
    boku wa tomodachi ga sakunai
    en nog meer xd


    Everything should have a balance, There is no light without darkness.

    Lazet schreef:
    Jullie hebben echt te veel gekeken, ik herken nooit iets van de gifs!
    Hoe lang kijken jullie eigenlijk al anime? En wat was jullie eerste ^^?

    Ehm 2 van de animes in de beginpost heb ik zelf ook niet gezien :'D. Wil ze nog wel zien tho..
    Ehm ik kijk het al ruim 2 jaar denk ik? Tenzij je ook tv dingen mee reken zoals Pokemon en zo.. Dan echt mijn hele leven al :'D.
    Mijn eerste was Vampire Knight & Vampire Knight Guilty.


    @Dirkje, ik ben het met je eens! Maar dat vond ik eerlijk gezegd van de meeste... Vond de style in de manga echt veel mooier.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Ehm 2 van de animes in de beginpost heb ik zelf ook niet gezien :'D. Wil ze nog wel zien tho..
    Ehm ik kijk het al ruim 2 jaar denk ik? Tenzij je ook tv dingen mee reken zoals Pokemon en zo.. Dan echt mijn hele leven al :'D.
    Mijn eerste was Vampire Knight & Vampire Knight Guilty.


    @Dirkje, ik ben het met je eens! Maar dat vond ik eerlijk gezegd van de meeste... Vond de style in de manga echt veel mooier.


    Ik ook ja. ;o De manga vind ik echt een hele mooie stijl hebben. Maar dat is bijvoorbeeld met No. 6 ook heel erg. Ik ben echt verliefd op de stijl in de manga, maar in de anime vind ik hem niet echt mooi, echt zonde. ;c


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    ah, ik kijk echt pas een klein jaartje denk ik, en mijn eerste was eigenlijk Nana, maar daar ben ik mee gekapt na een paar eps, en toen een paar maanden later heb ik Death Note gekeken, en sinds dien kijk ik meer ^^


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Oke, ik heb het alweer een tijdje gemist, zijn er nog wat spannende dingen gebeurd?


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Shuuya schreef:
    Oh wow ;o.. We hebben een nieuwe oudste persoon hier!
    Jeffrey is nu de oudste ;o.
    Ik ben stiekem nog steeds het oudste meisje hier :'d.


    Wauw en ik voelde me al zo oud damn.. XD


    Everything should have a balance, There is no light without darkness.

    @Dirkje, precies! ;o Vind dat echt zo jammer.
    @Iris, haha doe je goed :'D.. Volgens mij was mijn 2e anime.. Loveless? I could be wrong tho.. MAL's history gaat maar terug tot 2 weken :'D.
    @Suzanne, tot waar heb je het meegekregen? :'D..
    @Jeffrey, ach het scheelt maar 5 dagen met Kevin :'D. Mja even hier rondhangen en je voelt je niet zo oud meer ;d. (tenzij je weer gaat denken over hoe oud je bent)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik denk trouwens dat ik Korra seizoen 2 maar weer ga proberen, omdat seizoen 3 er geweldig uitziet en ik het stiekem wel wil kijken..
    Bliksem bliksem boemvrouw!


    I solemnly swear that I am up to no good.