• Hoi!
    Sinds het vakantie is en ik verder niet op vakantie ga, wil ik mezelf een nieuwe taal aanleren. Ik weet nog niet zeker welke, maar ik dacht zelf aan Italiaans. (Als jullie nog andere suggesties hebben, laat het me dan maar weten. ^^ )

    Nu zijn mijn vragen; is er ook een mobiele app, programma dat je kunt downloaden of iets op Youtube dat me kan helpen?

    Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vra(a)g(en)!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Geen idee, gewoon zo'n taalboekje kopen? Dat is niet zo duur geloof ik


    Alleen maar tranen van geluk

    Duolingo is een gratis app die je kan downloaden ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Films kijken in de taal die je wilt leren, muziek luisteren, spreken... Luisteren en spreken zijn de beste methodes om een taal onder de knie te krijgen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Kawena schreef:
    Duolingo is een gratis app die je kan downloaden ^^


    Duolingo? Laat ik dat eerst eens gaan proberen.

    Tigresse schreef op 7 juli 2014 - 19:53:
    Films kijken in de taal die je wilt leren, muziek luisteren, spreken... Luisteren en spreken zijn de beste methodes om een taal onder de knie te krijgen.


    Dat is inderdaad ook handig als ik de basis onder de knie heb. ^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik heb geen ideemij lijkt woordjes opzoeken en luisteren en in zinnen.
    Ik wil Spaans leren maar aangezien ik en talen drie keer niks is word dat het niet


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    Ik heb geen ideemij lijkt woordjes opzoeken en luisteren en in zinnen.
    Ik wil Spaans leren maar aangezien ik en talen drie keer niks is word dat het niet


    Spaans lijkt me ook een mooie taal. Ik ga eerst mezelf Italiaans aanleren en daarna Spaans. ^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik gebruik Duolingo om mijn vocabulaire voor Frans een beetje op een normaal niveau te houden :') Ik vind het zelf daarbuiten niet echt een geweldige app om echt een taal te leren vanaf de basis, maar dat ligt misschien ook aan mij en mijn niet bestaande taalknobbel.. xd


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Ik probeer het nu via youtube. Daar heb ik een hele goede gevonden die alles heel goed uitlegt. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Heh schreef:
    Ik probeer het nu via youtube. Daar heb ik een hele goede gevonden die alles heel goed uitlegt. (:


    Heb je misschien een linkje? :Y)

    [ bericht aangepast op 7 juli 2014 - 23:01 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Uhh, muziek luisteren, films/series kijken (wel met ondertiteling uiteraard), boeken lezen in de desbetreffende taal? Of een penvriendin zoeken die die taal spreekt ghehehe.

    Zo heb ik ook Engels geleerd, ik ben nooit van het woordjes stampen geweest etc. maar ik spreek nu best redelijk Engels en lees de laatste tijd ook veel Engelstalige boeken waardoor dat ook wel verbeterd.

    Met Duits doe ik hetzelfde. Soms luister ik Duitse muziek of kijk ik een Duitse serie (oke, deze dingen zijn echt zeldzaam maarja) maar ik lees dan wel weer veel Duitse boeken, en ik heb een penvriendin die Duits is. Ook kom ik zo'n 5x per jaar in Duitsland, daardoor leer ik de taal ook wel. Ik heb op school twee jaar Duits gehad nu, maar daar was ik echt vreselijk in. Maar als ik nu opeens in Duitsland gedropt zou worden, zou ik me daar wel kunnen redden. Want ja, dat ik niet weet hoe je condooms die tegen HIV beschermen moet vragen in het Duits, is ook blijkbaar heel erg belangrijk volgens de school die je dan een 1 geeft.

    Maar ja, je hebt natuurlijk wel een basiskennis nodig. Ik zou een lijst opzoeken van de 100 meest belangrijke woordjes in die taal en die lijst ergens in je huis ophangen ofzo (ik ken mensen waar zo'n lijst op hun toilet hangt) of van je meestgebruikte voorwerpen en daar dan briefjes met woorden in die taal eraan hangen?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly