• Ik ben al een tijdje van plan om mezelf het Elfs van J.R.R. Tolkien aan te leren, maar naast een paar korte zinnetjes ben ik nooit serieus begonnen. Nu wil ik dat dus wel gaan doen en ik wil een soort cursus verhaal achtig iets schrijven voor het leren van Elfs.
    Ik vroeg me af of er mensen zijn die goede bronnen hebben om Elfs te kunnen leren en/of er mensen zijn die mee willen helpen schrijven en de taal elfs leren (:

    Ik heb al wat handige linkjes gevonden, mocht iemand geintereseerd Zijn:
    Link één
    Link twee
    Link drie
    Link vier



    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 3 aug 2014 - 15:46 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb geen links. Maar Ben hier zeker geintereseert in (:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik weet niet zo gauw links, maar ik zou graag willen helpen en het zelf ook leren :')
    Maar doel je eigenlijk op het Quenya, Sindarin of beide?


    Stenenlikker

    Nightwarbler schreef:
    Ik heb geen links. Maar Ben hier zeker geintereseert in (:

    Leuk! Er zijn trouwens ook boeken over elfs die je gweoon via bol.com kan bestellen, dat is misschien ook wel handig en leuk (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Arqueiro schreef:
    Ik weet niet zo gauw links, maar ik zou graag willen helpen en het zelf ook leren :')
    Maar doel je eigenlijk op het Quenya, Sindarin of beide?

    Volgns mij is Quenya het meest gebruikelijke, maar dat wil ik nog gaan uitzoeken. Beide lijkt me namelijk wel erg lastig haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Volgns mij is Quenya het meest gebruikelijke, maar dat wil ik nog gaan uitzoeken. Beide lijkt me namelijk wel erg lastig haha.


    Zover ik weet werd het Sindarin het meest gesproken. Quenya is de taal van de hoge elven, de Noldor.
    Maarja, over beiden is aardig wat bekend ;')

    [ bericht aangepast op 3 aug 2014 - 15:47 ]


    Stenenlikker

    Arqueiro schreef:
    (...)

    Zover ik weet werd het Sindarin het meest gesproken. Quenya is de taal van de hoge elven, de Noldor.
    Maarja, over beiden is aardig wat bekend ;')

    Klopt (: ik kwam net op d site TheCounsilofElrond en daar kan je over beide lessen vinden, volgens mij is die site best betrouwbaar, evenals TheGreyCompany.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2014 - 15:51 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sindarin:
    A Elbereth Gilthoniel
    silivren penna míriel
    o menel aglar elenath!
    Na-chaered palan-díriel
    o galadhremmin ennorath,
    Fanuilos le linnathon
    nef aear, sí nef aearon

    Quenya:
    Ai! laurië lantar lassi súrinen,
    yéni únótimë ve rámar aldaron!
    Yéni ve lintë yuldar avánier
    mi oromardi lissë-miruvóreva
    Andúnë pella, Vardo tellumar
    nu luini yassen tintilar i eleni
    ómaryo airetári-lírinen.

    Now then the most often asked question of “which should I learn?” This is often followed closely by “Which language is easier?” To start, neither language is really “easier” than the other. Quenya is easy for some while others find that Sindarin is easiest for them. Speakers of Celtic languages like Irish, Welsh, or Gaelic will probably find Sindarin easiest, because it incorporates many of the same linguistic ideas. However, speakers of Finnish, or students of Latin, will most likely find Quenya to be easier. My recommendation is to go with which ever language really interests/sounds best to you. This will, in the long run, make learning all the much easier; not because the material is different, but because you are interested in it. With study and pracitice, a fair degree of capability in these languages can be developed in a short time. With that in mind, do not be afraid to choose the language that you like!


    Eigenlijk moeten we gewoon kiezen welke we het mooiste vinden klinken I guess en dan vind ik Sindarin het mooiste (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)

    Eigenlijk moeten we gewoon kiezen welke we het mooiste vinden klinken I guess en dan vind ik Sindarin het mooiste (:


    Haha, ik geef al een tijdje mijn voorkeur aan het Quenya, dus dat wordt lastig.


    Stenenlikker

    Arqueiro schreef:
    (...)

    Haha, ik geef al een tijdje mijn voorkeur aan het Quenya, dus dat wordt lastig.

    Haha ja, dat is jammer, maar goed we kunnen natuurlijk ook voor beide gaan ^^ like diehards


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Haha ja, dat is jammer, maar goed we kunnen natuurlijk ook voor beide gaan ^^ like diehards


    Indeed! ^^ Wordt pittig, twee talen leren, but yeah, zolang we er maar vroeg genoeg mee beginnen en ik later niet ook nog ruzie met school ga krijgen x'D


    Stenenlikker

    Arqueiro schreef:
    (...)

    Indeed! ^^ Wordt pittig, twee talen leren, but yeah, zolang we er maar vroeg genoeg mee beginnen en ik later niet ook nog ruzie met school ga krijgen x'D

    Jaa haha, gelukkig heb ik volgend jaar geen talen meer, dus dat scheelt, maar wat mij betreft beginnen we gewoon nu a
    want ik verveel me haha


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Jaa haha, gelukkig heb ik volgend jaar geen talen meer, dus dat scheelt, maar wat mij betreft beginnen we gewoon nu a
    want ik verveel me haha


    Nahja, ik nog 4 (nl, eng, fa, grieks), mmar ik overleef het wel :')
    Maar ik moet helaas gaan, zit ook op de camping. Maar ik ben dinsdag weer terug en dan heb ik alle tijd :'D


    Stenenlikker

    Arqueiro schreef:
    (...)

    Nahja, ik nog 4 (nl, eng, fa, grieks), mmar ik overleef het wel :')
    Maar ik moet helaas gaan, zit ook op de camping. Maar ik ben dinsdag weer terug en dan heb ik alle tijd :'D

    Okii, Quizlet doet het af en toe niet om dat hier de verbinding niet zo goed is, maar ik ga binnenkort weer naar huis dus dan heb ik ook alle tijd ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    De Silmarillion bevat in ieder geval veel woorden in het Sindarijns.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik ga vandaag beginnen met Elfs leren? Doen er nog mensen mee? ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.