• Nummer 25! ;o.
    Hoi! Naast dat je je anime/manga lijst kan opgeven kan je nu ook je drama lijst opgeven!

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d. We zijn alleen nog steeds niet over de datum uit..
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    17- Impavid (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - Yokubo (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Maka (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    31 - Pabu (Fanny) - 14
    32 - xLenox (Lenox) - 16 - Animeplanet
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird - MDL
    4- Hibiya (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18 - MAL
    6- Shukaku (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Ichigox (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL



    In de volgende spoiler staan wat nieuwe animes van dit seizoens. Zijn er nieuwe animes (of die nog bezig zijn) die je er bij wilt hebben? Vertel op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Ao Haru Ride
    Re: Hamatora

    Dinsdag:

    Woensdag:
    Love Stage!
    Free!
    Bakumatsu Rock

    Donderdag:
    Kuroshitsuji
    Zankyou no Terror
    Tokyo Ghoul
    Glasslip
    Futsuu no Joshikousei ga [Locodol] Yatte Mita

    Vrijdag:
    Tokyo ESP

    Zaterdag:
    Sword Art Online 2
    Barakamon
    Fairy Tail,

    Zondag:
    Akame ga Kill!
    DRAMAtical Murder
    Haikyuu!!
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal
    ---
    De volgende anime verschilt het op welke dag het komt.. Meestal op dinsdag maar het is ook al voorgekomen dat hij er pas donderdag was
    M3: Sono Kuroki Hagane




    Rechts boven: Barakamon
    Links boven: Tokyo Ghoul
    Rechts onder: Glasslip
    Links onder: Akame ga Kill

    [ bericht aangepast op 22 juli 2014 - 20:14 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik ben echt niet van de drama's... Vind het vaak veel te overdreven en alles...

    @Syll
    Oh, viel jou dat ook al op? Precies die stoel en tafel? XD Altijd zitten belangrijke personen daar. :')
    En ik hoorde bij Nine alleen maar Kageyama van de volleybal anime en Tsumugu van Nagi no Asukara. :'D Had niet eens in de gaten dat het die drie ook waren. XD
    Door die nummers ging ik wel iedere keer aan Mirai Nikki denken trouwens...

    En Kuroshitsuji had ik ook al gezien. c: Ik ben echt benieuwd want blijkbaar klopt de helft van seizoen een en heel seizoen twee niet met de manga, en deze wel. Alleen wel dom dat het dan niet aansluit bij het einde van seizoen een...
    Oh well, ik zag Undertaker al in de preview en als Pluto en Greill geen idee of ik dat goed schrijf ook nog even langskomen ben ik weer blij. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ho, oeps, ik zie nu pas mijn dubbelposts. :')

    [ bericht aangepast op 11 juli 2014 - 14:12 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    laat ik mijn dubbelpost gebruiken om iets anders te zeggen :')

    Goed. Ik las dus Noragami bij en nu heb ik duizend feels. ;w;

    [ bericht aangepast op 11 juli 2014 - 14:19 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Soul Eater helemaal af!:P


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ichigox schreef:
    @Syll haha graag gedaan ik kwam er op via iemand op MAL. Haha zet ook maar erbij is wel een leuk idee :3 heb je ook al lijst aan gemaakt ??
    Blij dat iemand iets aan mijn linkje had !!!


    Oh ja ;o Ik heb er 1 gemaakt ;D. Ik zal onze links trouwens zo in de beginpost neerzetten met als naam MDL :'D.. Origineel hea?

    Parachutes schreef:
    Ik ben echt niet van de drama's... Vind het vaak veel te overdreven en alles...

    @Syll
    Oh, viel jou dat ook al op? Precies die stoel en tafel? XD Altijd zitten belangrijke personen daar. :')
    En ik hoorde bij Nine alleen maar Kageyama van de volleybal anime en Tsumugu van Nagi no Asukara. :'D Had niet eens in de gaten dat het die drie ook waren. XD
    Door die nummers ging ik wel iedere keer aan Mirai Nikki denken trouwens...

    En Kuroshitsuji had ik ook al gezien. c: Ik ben echt benieuwd want blijkbaar klopt de helft van seizoen een en heel seizoen twee niet met de manga, en deze wel. Alleen wel dom dat het dan niet aansluit bij het einde van seizoen een...
    Oh well, ik zag Undertaker al in de preview en als Pluto en Greill geen idee of ik dat goed schrijf ook nog even langskomen ben ik weer blij. :3

    Het sluit half aan. Weet je nog dat in seizoen 1 er een wedstrijd was van een bepaald eten iets? Vanaf daar gaat hij verder ;o
    En ja trouwens dat viel mij op :'D. Zo zei ik ook al bij Watamote dat ze nooit populair gaat worden zo :'D.. Ze zat een stoel te ver naar achteren.
    Pluto zag ik niet zo gauw trouwens. Grell en Undertaker wel en toen was ik heel blij ;d.
    en ik kreeg een halve hartaanval toen ik Yogi als de Joker hoorde :'D
    Oh trouwens, ik was toch niet de enige die verbaasd was toen Sebastian een krant streek? :'D

    [ bericht aangepast op 11 juli 2014 - 19:21 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik kijk nu de drama Mischievous Kiss (van Itazura na Kiss). Ik heb de Koreaanse versie gezien (Playfull Kiss) en ik moet zeggen dat ik de Japanse versie leuker vind. :'D


    | Reality is for people that lack imagination |

    Shuuya schreef:
    (...)
    Het sluit half aan. Weet je nog dat in seizoen 1 er een wedstrijd was van een bepaald eten iets? Vanaf daar gaat hij verder ;o
    En ja trouwens dat viel mij op :'D. Zo zei ik ook al bij Watamote dat ze nooit populair gaat worden zo :'D.. Ze zat een stoel te ver naar achteren.
    Pluto zag ik niet zo gauw trouwens. Grell en Undertaker wel en toen was ik heel blij ;d.
    en ik kreeg een halve hartaanval toen ik Yogi als de Joker hoorde :'D
    Oh trouwens, ik was toch niet de enige die verbaasd was toen Sebastian een krant streek? :'D


    Oh ja, dat is waar, dat wist ik wel... Maar het is alsnog raar dat seizoen zich dan eigenlijk midden in seizoen één afspeeld ofzo... Ze hadden er gewoon geen filler anime van moeten maken en meteen deze arc moeten animeren. :')
    Hahaha omg. XD Die main character positie in de klas wordt echt veel te serieus genomen. :'D Maar serieus, het is bijna altijd...
    De Joker? Yogi? Wat? Volgens mij heb ik iets gemist. ><
    Nee, ik was ook vrij verbaasd. :') Zou er zelf nooit opkomen een krant te strijken... Ik strijk sowieso niks... Zonde van m'n tijd. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tokyo Ghoul ep 2 maakt was een goeie ep beter dan de eerste vind ik zelf.

    Kaneki Krijgt nu hulp van Yoshimura en Leert steeds meer over de Ghouls. Het enige waar hij van kan genieten als mens is Koffie het gevoel van blij schap hier bij was awesome (:

    Glasslip ep 2 het verhaal begint interessanter te worden.
    Okikura heeft de gave om de stem van de toekomst te horen Touko deelt deze gave met hem. Als ze samen zijn kunnen ze beide de toekomst zie en horen. Verder had ik wel verwacht dat dit zal komen maar niet zo snel ik heb het over dat Yuki aan Touko vertelt dat hij haar leuk vind. Touko Dankje , Uhm Dankje en dan gaat ze ervan door lol. Maar ze wilt dus samen met Okikura de gave om de toekomst te zien en horen ziet te ontwikkelen.
    Ik ben echt benieuwd naar meer.
    Futsuu no Joshikousei ga [Locodol] Yatte Mita. ep 2 Nog steeds erg leuke idol serie. Veel grappige moment en leuk om naar te kijken (:
    Shirogane no Ishi: Argevollen ep 2 Deze episode was erg goed ook al ben ik dus totaal normaal niet van Mecha maar deze serie is toch niet zo slecht ook al zijn er scenes van dit is saai maar toch is het verhaal erg goed op gebouwd en wil ik toch meer gaan zien.
    Rail Wars! ep 2. Weer een leuke ep. Best spannend want ze moesten een bom onschadelijke maken.
    Rokujouma no Shinryakusha Ep 1. Genres: Comedy, Romance, School, Supernatural.
    Koutarou woont in een appartement waar hij 5000 yen per maand betaalt. Maar in zijn huis woont ook een geest Sanae en zij heeft speciale geesten powers. Ze wilt Koutarou uit haar appartement weg hebben maar hij heeft veel anti geesten spullen. Dan verschijnt er een magische meisje Yurika die zegt dat het huis in gevaar is maar ze geloven haar niet.Dan komt er een meisje uit onder het appartement uit de vloer genaamd Kiriha ze is de beschermer van de aarde/Ondergrondse mensen, Ze wilt de kamer graag hebben, Later verschijnt er nog een meisje Ze heeft Robot wapens bestuurd door Blue knight en ze probeert hen te vermoorden met lasers. Uit nog een magische veld komt een vrouw ruth die volgens mij haar assistent is ze zijn beide aliens. Dan komt de beheerder van het Appartement langs en die word kwaad over de troep enzo en dan lost ze alles op en ze moeten met zijn alle een formulier onder tekenen en het appartement zie te delen met elkaar.
    Heel vaag verhaal tot nu toe maar ik vond het wel grappig en leuk om naar te kijken. Ik heb in spoiler een beetje proberen uit te leggen wat in de eerste ep is gebeurd maar het is nog vaag. Ben benieuwd naar meer haha want het lijkt me nog een grappige serie te worden.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Parachutes schreef:
    (...)

    Oh ja, dat is waar, dat wist ik wel... Maar het is alsnog raar dat seizoen zich dan eigenlijk midden in seizoen één afspeeld ofzo... Ze hadden er gewoon geen filler anime van moeten maken en meteen deze arc moeten animeren. :')
    Hahaha omg. XD Die main character positie in de klas wordt echt veel te serieus genomen. :'D Maar serieus, het is bijna altijd...
    De Joker? Yogi? Wat? Volgens mij heb ik iets gemist. ><
    Nee, ik was ook vrij verbaasd. :') Zou er zelf nooit opkomen een krant te strijken... Ik strijk sowieso niks... Zonde van m'n tijd. :'D

    Yeah aan het eind van de episode zag je een Joker namelijk en een stem praten.. Dat was Yogi van Karneval :'D.
    Nja al zeg je wel dat je vind dat ze gelijk deze arc moesten nemen, ik ben daar half mee eens :'D.. Hadden ze die andere niet gedaan dan hadden we geen Drocell en ik vond Drocell leuk ;$
    Oh en waarschijnlijk is die zitplaats alleen omdat ze anders schijt veel mensen elke keer moeten tekenen :'D.
    Een vriend van mij noemt Sebastian trouwens al; De bestekman :'D.

    Antwoorden volgorde skills strikes again!
    --

    @Shirley, waarom zet je altijd samenvattinkjes in je spoilers? :'D.. Niet dat ik het erg vind. Maar ik vind reacties op episodes leuker dan alleen een samenvatting ;$.

    --

    Oeh me laatste anime is er ;o Toksyo ESP

    [ bericht aangepast op 11 juli 2014 - 23:06 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Yeah aan het eind van de episode zag je een Joker namelijk en een stem praten.. Dat was Yogi van Karneval :'D.
    Nja al zeg je wel dat je vind dat ze gelijk deze arc moesten nemen, ik ben daar half mee eens :'D.. Hadden ze die andere niet gedaan dan hadden we geen Drocell en ik vond Drocell leuk ;$
    Oh en waarschijnlijk is die zitplaats alleen omdat ze anders schijt veel mensen elke keer moeten tekenen :'D.
    Een vriend van mij noemt Sebastian trouwens al; De bestekman :'D.

    Antwoorden volgorde skills strikes again!
    --

    @Shirley, waarom zet je altijd samenvattinkjes in je spoilers? :'D.. Niet dat ik het erg vind. Maar ik vind reacties op episodes leuker dan alleen een samenvatting ;$.

    --

    Oeh me laatste anime is er ;o Toksyo ESP


    Ah, dan heb ik Yogi inderdaad gemist... Maar ik hou van die seiyiuu serieus. ;o Hij heeft zoveel awesome mensjes gedaan. *-*
    Yeah, Sebastian met z'n bestek. :') Idk ik ben nog steeds niet de grootste fan van hem. Weet ik niet waarom, waarschijnlijk omdat zoveel mensen hem leuk vinden. :')
    Oh hey, Tokyo ESP staat ook nog op m'n lijstje. ;o Maar dat moet toch wachten tot morgenavond, want ik moet morgen weer om 8 uur werken... ;w;


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik moet trouwens bekennen dat ik nog niet de moed heb opgebracht om de tweede episode van Tokyo Ghoul te kijken. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Haha nu het vakantie is, ik veel werk en weinig tijd heb om hierzo te lullen merk ik eigenlijk hoe snel we gaan met de topics haha
    Hoe gaat het met iedereen ^^?


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    Haha nu het vakantie is, ik veel werk en weinig tijd heb om hierzo te lullen merk ik eigenlijk hoe snel we gaan met de topics haha
    Hoe gaat het met iedereen ^^?


    Ben jij ook zo iemand die in vakanties eigenlijk minder tijd heeft dat tijdens school? :'D Ik heb die momenten ook echt. >< Vooral rondom de weekenden en straks als het écht vakantie is moet ik ook nog meer gaan werken...
    Maar met mij gaat het verder oké, met jou? :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Ik moet trouwens bekennen dat ik nog niet de moed heb opgebracht om de tweede episode van Tokyo Ghoul te kijken. :'D
    Ik hou nu al van die anime.


    I live for the applause, you will die for it.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ben jij ook zo iemand die in vakanties eigenlijk minder tijd heeft dat tijdens school? :'D Ik heb die momenten ook echt. >< Vooral rondom de weekenden en straks als het écht vakantie is moet ik ook nog meer gaan werken...
    Maar met mij gaat het verder oké, met jou? :'D

    Ja haha echt heel raar. Je zou denken vakantie, dus meer tijd voor Q, maar niet dus ;p
    Maar met mij gaat het ook goed ^^ Veel aan het werk dus, maar dat vind ik wel fijn. Beetje geld bijverdienen voor Rome volgend jaar (:
    Heb echt suuuuperweinig anime gekeken de laatste 3 weken ;$


    I solemnly swear that I am up to no good.