• Ik heb toestemming van de mods, namens Fisher


    Omdat veel mensen op Quizlet in de leeftijd zijn dat ze juist uit de kast komen of zijn gekomen of nog twijfelen aan hun seksualiteit, dacht ik dat het misschien fijn is voor deze mensen om een algemeen topic te openen waar ze met hun vragen, problemen of juist tips of verhalen terecht kunnen.
    *Dit is géén "wat is jouw seksualiteit?"-topic. Als je hier uit de kast wilt komen, is dit prima. Het is wel handig bij sommige problemen erbij te zetten welke seksualiteit je hebt, maar het is niet de bedoeling dat er allemaal reacties gaan komen met "ik ben bi" "leuk, ik ben homo" etc.
    *Voor velen is dit een gevoelig onderwerp, daarom blijft alles binnen dit topic. Alleen als iemand aangeeft er geen problemen mee te hebben, mag diegene er buiten dit topic mee "geconfronteerd" worden.
    Ik hoop dat er begrip is voor deze twee afspraken, het is en blijft voor velen een gevoelig ondewerp.

    Zie ook; coc.nl
    Belgische versie, iemand?
    LGBT wikipedia

    Diegene die dit topic sluit, mag een nieuwe openen. Wel gelieve de afspraken etc te kopieren als iedereen het hier mee eens is.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik wil toch even zeggen dat ik oneindig veel respect heb voor zulke mensen. Zeker als ze voor zichzelf durven opkomen en zich te tonen hoe ze zijn, maar ook al als ze het aan zichzelf toegeven. Meer heb ik niet echt te melden. Danku.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik ben biseksueel. :Y) Dat was gewoon even een mijn topics berichtje, ik wil dit topic graag in de gaten houden.


    Your make-up is terrible

    Bourne schreef:
    Ik wil toch even zeggen dat ik oneindig veel respect heb voor zulke mensen. Zeker als ze voor zichzelf durven opkomen en zich te tonen hoe ze zijn, maar ook al als ze het aan zichzelf toegeven. Meer heb ik niet echt te melden. Danku.


    Hier sluit ik me zeker bij aan.


    wat was dit ookalweer

    Bourne schreef:
    Ik wil toch even zeggen dat ik oneindig veel respect heb voor zulke mensen. Zeker als ze voor zichzelf durven opkomen en zich te tonen hoe ze zijn, maar ook al als ze het aan zichzelf toegeven. Meer heb ik niet echt te melden. Danku.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ga toch de eerste vraag stellen. Ik heb onlangs mijn beste vrienden verteld dat ik Pansexual ben. Geen van hen had hier problemen mee, ze reageerde er allemaal heel goed op. Beter dan mijn moeder in ieder geval. Mijn moeder denkt dat het een schreeuw om aandacht is, of misschien gewoon een fase. Ik heb er persoonlijk erg veel moeite mee dat mijn moeder zo denkt. Heeft iemand een tip voor me? Niet zo zeer om haar gedachte te veranderen, want dat kan bijna niet. Maar een tip die mij helpt met het accepteren van mijn moeder haar gedachtegang...


    We've lived in the shadows for far too long.

    Inermis schreef:
    Ik ga toch de eerste vraag stellen. Ik heb onlangs mijn beste vrienden verteld dat ik Pansexual ben. Geen van hen had hier problemen mee, ze reageerde er allemaal heel goed op. Beter dan mijn moeder in ieder geval. Mijn moeder denkt dat het een schreeuw om aandacht is, of misschien gewoon een fase. Ik heb er persoonlijk erg veel moeite mee dat mijn moeder zo denkt. Heeft iemand een tip voor me? Niet zo zeer om haar gedachte te veranderen, want dat kan bijna niet. Maar een tip die mij helpt met het accepteren van mijn moeder haar gedachtegang...


    Gewoon bedenken dat ze vanzelf ziet dat het geen fase is.


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    (...)

    Gewoon bedenken dat ze vanzelf ziet dat het geen fase is.


    Dat is denk ik mijn moeder haar probleem... Dat gaat niet gebeuren. Mijn moeder denkt namelijk nogal zwart-wit en vind dat ik gewoon hetero moet zijn, want dat is 'het beste voor iedereen'.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Inermis schreef:
    Ik ga toch de eerste vraag stellen. Ik heb onlangs mijn beste vrienden verteld dat ik Pansexual ben. Geen van hen had hier problemen mee, ze reageerde er allemaal heel goed op. Beter dan mijn moeder in ieder geval. Mijn moeder denkt dat het een schreeuw om aandacht is, of misschien gewoon een fase. Ik heb er persoonlijk erg veel moeite mee dat mijn moeder zo denkt. Heeft iemand een tip voor me? Niet zo zeer om haar gedachte te veranderen, want dat kan bijna niet. Maar een tip die mij helpt met het accepteren van mijn moeder haar gedachtegang...


    Een domme vraag; wat is pansexual?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Wel Jong Niet Hetero: Is de Vlaamse organisatie die opkomt voor holebi's (Homo's, lesbo's, bi's en transgenders)
    T-jong: Deze organisatie werkt samen met Wel Jong Niet Hetero, maar deze is gericht op transgenders.

    Cavaria: Is een beetje de overkoepelende organisatie.

    [ bericht aangepast op 9 juli 2014 - 23:27 ]


    Take me to wonderland

    Heh schreef:
    (...)

    Een domme vraag; wat is pansexual?
    Dat je op alle Genders valt zeg maar. Veel mensen denken da he hetzelfde is als Bi-seksueel, maar dan val je echt alleen op het mannelijke en vrouwelijke geslacht. Bij Pan-seksueel kan je ook op inter-seksuele vallen. Toevallig een uur geleden op internet opgezocht toen ik het las ^^.

    [ bericht aangepast op 9 juli 2014 - 23:29 ]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Butera schreef:
    (...)Dat je op alle Genders valt zeg maar. Veel mensen denken da he hetzelfde is als Bi-seksueel, maar dan val je echt alleen op het mannelijke en vrouwelijke geslacht. Bij Pan-seksueel kan je ook op inter-seksuele vallen. Toevallig een uur geleden op internet opgezocht toen ik het las ^^.


    Niet echt, panseksueel is dat je je alleen aangetrokken voelt tot mensen met wie je een speciale band hebt, maakt niet uit wat de sekse is, dus.


    Your make-up is terrible

    Handles schreef:
    (...)

    Niet echt, panseksueel is dat je je alleen aangetrokken voelt tot mensen met wie je een speciale band hebt, maakt niet uit wat de sekse is, dus.

    Ik dacht dat dat demiseksueel was?

    [ bericht aangepast op 9 juli 2014 - 23:37 ]


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Moroi schreef:
    (...)
    Ik dacht dat dat demiseksueel was?


    Nee, dat is dat je enkel een seksuele drang hebt met mensen waar je een sterke aantrekkingskracht voelt/een romantische band hebt, niks gaat op uiterlijk. Ik snap ook niet waarom het zo ingewikkeld is.

    [ bericht aangepast op 9 juli 2014 - 23:42 ]


    Your make-up is terrible

    Voor zover dat ik het mee heb gekregen is panseksueel dat je op mensen valt zonder iets te geven om het geslacht (als in, het geslacht maakt werkelijk helemaal niets uit). Biseksuelen kunnen ook op meer geslachten vallen dan alleen man/vrouw (agender/genderfluid/etc.), maar dat gender wel degelijk een rol uitmaakt met of je iemand aantrekkelijk vindt. Demiseksualiteit zou dan in principe zijn dat je je niet seksueel aangetrokken voelt tot iemand tenzij je een diep emotionele band met diegene hebt.

    Dat is hoe ik het in ieder geval in mijn hoofd heb zitten.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik hecht eigenlijk geen waarde aan al die benamingen. Je bent wie je bent.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."