• Eindelijk was het vandaag zover, ik heb vannacht niet geslapen want om kwart voor negen kreeg ik mijn eerste cijfers terug. En wat voor cijfers! Na een moeilijk jaar waarin ik veel gemist had, kreeg ik opeens allemaal topcijfers terug. Ik heb er zo hard voor gewerkt, en was zo blij..

    Mijn cijfers, op volgorde van hoe ik ze terug kreeg;
    Latijn: 6,8 (AT)
    Wiskunde: 4,6 <- Ik was hier erg blij mee, omdat ik hierdoor niet achteruit ging met mijn cijfers en dus meer kans had om over te gaan
    Economie: 7.1
    Geschiedenis: 5.7 (AT) <- Ik was één van de 5 die een voldoende hadden voor deze toets.
    Duits: 5.8
    Frans: 5.3 <- Zelfde verhaal als bij wiskunde
    Na frans begon de spanning te stijgen, want ergens later vanochtend kreeg ik mijn laatste bepalende cijfer te horen...
    Nederlands: 7,6 met erg strenge normering
    En toen was het zover: Aardrijkskunde. Ik had een 3.9 nodig, en had mijn toets niet bepaald goed gemaakt...
    Ik had een 4.2
    Helemaal uitzinnig vloog ik iedereen om de armen, tot ik mijn filosofie toets vervolgens terug kreeg: een 3.6. Ik stond een 5.3, en ging van 3 tekorten en regulier over gaan naar 4 tekorten.

    Nou hadden we een essay geschreven een aantal weken van tevoren. Dit bleek later voor een cijfer te zijn, en een deel van de klas vond dit niet eerlijk. Ik was de week erop ziek, en toen hebben ze gestemd of hij mee zou tellen of niet. Hij telde niet mee, maar een aantal mensen zijn na de les langs geweest; ze hadden dit cijfer nodig. Met het cijfer dat ik voor het essay had gehaald, zou ik over zijn. Toen ik net naar mijn docent ging om dit te vragen, negeerde ze me echter compleet. Ze praatte er gewoon overheen.

    Ik blijf waarschijnlijk zitten omdat zij me niet net zoals de rest mijn so cijfer wil geven, en ze heeft hier geen reden voor. Ik voel me zó genaaid..


    Spinning around, I'm weightless.

    Ga nog een keertje met haar praten? Of met je mentor?


    I am an idiot, I move.

    Heb ik gedaan, heb haar nog gemaild ook.
    M'n mentor net even gebeld, en ik heb net een mail gestuurd naar de coördinator.. hoop dat ze inzien hoe onterecht het is..


    Spinning around, I'm weightless.

    Wow dit is echt onterecht. Eigenlijk horen gewoon alle cijfers mee te tellen als het op de planning staat, ik zou hier nog even goed achteraan gaan!


    Treat people with kindness

    Ik ken het. Ik ben twee jaar geleden blijven zitten, deels omdat mijn filosofie leraar weigerde mijn cijfer mee te laten tellen voor een mapje. Arrogante zak vind ik het, nog steeds Ik hopp dat jouw schoolleiding er wel iets aan doet. Het mag geeneens, dus het zou wel moeten. I'll keep my fingers crossed for you.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Zitten jullie in België op school?
    Want bij mij werd filosofie niet eens aangeboden en ken ook geen andere middelbare school waar dit wel wordt gedaan.

    OT: Balen! Misschien ook je ouders er bij betrekken?
    Vaak hebben die meer invloed dan jijzelf.


    Tell me about it, stud.

    Mijn mentor is ervoor om me over te laten gaan, maar ik weet donderdag pas of ik over ben en anders had ik vandaag zekerheid.. Ik hoop dat ze er wat aan doen. Dat is echt lullig trouwens, ugh.

    Nee, Nederland. Bij mij is het dit jaar verplicht.


    Spinning around, I'm weightless.

    Bloodbrother schreef:
    Zitten jullie in België op school?
    Want bij mij werd filosofie niet eens aangeboden en ken ook geen andere middelbare school waar dit wel wordt gedaan.
    ....


    Gewoon Nederland. Bij ons is het de eerste twee jaar een verplicht vak. Het vervangt levensbeschouwing als je tweetaligonderwij doet bij ons.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2014 - 16:02 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    bij mij is het in de 4e verplicht, idk waarom..


    Spinning around, I'm weightless.

    Hmm, ik vind het op zich geen erg vak. Ik snap alleen niet dat het ervoor kan zorgen dat je blijft zitten. Aangezien filosophie toch eigenlijk vrij denken zou moeten zijn. Maar ik hoop voor je dat het goed komt, anders kunnen je ouders idd alsnog naar school stappen.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Bij ons is het vooral meningen van anderen uit je hoofd leren, niet je eigen mening uiten.


    Spinning around, I'm weightless.

    Heel lullig van die man. Goed dat je dat mailtje hebt gestuurd. En een troost: mijn zusje is ook overgegaan met vier vijven, dus wie weet... Voor harde werkers maken ze vaker uitzonderingen dan mensen die het aan hun neus voorbij laten gaan. Succes! Ik duim voor je.


    Searching heavens for another earth

    Ik ben wel van 11 naar 6 naar 3 en dan nu dus 4 met zware depressie en niet veel op school geweest te zijn, dus ik hoop het.

    Thanks allemaal <3


    Spinning around, I'm weightless.